|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Tebbe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-April-2009 Sted: Søborg Status: Offline Point: 82 |
![]() Sendt: 11-September-2009 kl. 09:18 |
Jeg sidder pt og prøver at få Telias mobilbredbånd til at fungere på et Linux system. Jeg kan dog ikke få det til at fungere. Auto.exe sætter ikke igang, og når jeg prøver at gøre det manuelt, så sker der ikke noget når jeg trykker på Setup.exe. USB'en virker fint på andre maskiner med Windows styre system, men altså ikke på Linux'en. Virker det bare ikke på Linux? Eller er jeg en tosse til Linux :D |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9436 |
![]() |
Du er vist bare en tosse til Linux. exe er kun til windows. Check evt et forum som linuxin.dk du vil helt sikkert kunne hjælpe. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvis det er et Huawei USB modem er det understøttet af en nyere Linux kernel, dvs. modsat Windows skal der ikke installeres en driver. Det eneste som mangler er så opsætning af den specifikke udbyder, i dit tilfælde Telia. På Ubuntu 9.04 Jaunty er opsætningen lavet for alle danske mobiludbydere. Oister kører som en drøm på min netbook med Ubuntu NR 9.04 (netbook remix). Det kan være en god ide at deaktivere PIN koden på SIM kortet, når man bruger Linux. Redigeret af JesperLund - 11-September-2009 kl. 10:44 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
Har 3 mobilt bredbånd.
Jeg skulle sætte 4 linier ind i en provider XML fil (Ubuntu 8.04), resten virkede perfekt inkl. PIN. Jeg satt min Huawei key i, fik challenge på at lave en ny mobile internet profil , tastede PIN og presto var der netværk ![]() Det virker stadig med Ubuntu 9.04. |
|
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
|
![]() |
|
Tebbe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-April-2009 Sted: Søborg Status: Offline Point: 82 |
![]() |
Gemmer jeg bare Ubuntu NR 9.04 på selve USB sticken, skal det ligge i en bestemt mappe, eller hvordan?
|
|
![]() |
|
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
Du skriver Linux - Hvilken distribution har du prøvet med ?
Ubuntu er en komplet distribution http://www.ubuntu.com Ubuntu er rigtig smart da du kan downloade og brænde det downloadede image på en cd som du kan boote fra (og senere installere fra hvis du vil det). Dermed kan du prøve om din hardware (3g modem) virker med Ubuntu. Hvis du vil have ubuntu på en USB stick, så er det lidt mere kringlet . . . |
|
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
|
![]() |
|
![]() |
Problemet er at jeg ikke har DVD-Rom i min bærbar som er en Acer - Aspire One. Er det et must med et drev? Altså ville det bedre kunne betale sig at købe et drev, frem for andre metoder? |
|
![]() |
|
![]() |
D.v.s. du kører Linux distributionen "Linpus Lite" ?
http://www.google.com/search?q=Linpus+Lite+3g+problem Du kan kaste Ubuntu ind på en USB stick, men det har jeg ikke prøvet selv. Prøv at læse her : USB image download : http://releases.ubuntu.com/9.04/ https://help.ubuntu.com/community/Installation/FromImgFiles Prøv det før du evt. installerer andet Os på maskinen. Ubuntu 9.04 har et problem med Intel grafikchips, så Ubuntu er nødvendigvis ikke lykken. Held og lykke. Redigeret af kleth - 11-September-2009 kl. 12:42 |
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Her er en guide til mobilt bredbånd på Linpus Lite. Det er til TDC men formentlig skal du bare rette APN.
Jeg har selv en Acer Aspire One A110 SSD version der kom med Linpus Lite, men jeg synes at Ubuntu NR er federe så jeg har ikke testet ovenstående (det var dog et mindre helvede at smide 1GB ekstra ram i maskinen, og Ubuntu NR kørte ikke så godt med kun 512 MB, men det er en heeelt anden sag..). |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er ikke noget som jeg har bemærket... |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Sorry, men APN :) Har aldrig arbejdet med Linux før, og er helt ny :) |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm, guiden siger jeg skal Live Opdatere, hvilket jo er lidt svært uden internet. Sidder på min arbejdsplads, og har ikke mulighed for at tilslutte den her, så jeg er vel nødsaget til at få den online hos en ven eller noget :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |