Et generelt spørgsmål om parallelimport - ud fra et konkret eksempel
Vores "store" TV er et Toshiba fra et hedengangent Fælleskøb for 3 år siden. Det står i en meget lys stue, og derfor blev det dengang et LCD-TV. Det er et udmærket TV, men uden digital tuner
Med YouSee kabelTV i huset går spekulationerne derfor på, hvordan vi får fat i det digitale spejl.
Inden jeg får læst færdig her, der der jo kommet nye muligheder; men jegh vil gerne klædes generelt på :)
Parallelimport - hvordan spotter man det?
Fx. har jeg lidt kig på Panasonic TX P42X10, som virker fornuftigt til 5.000 kr. (Jeg er med på, det er plasma - men har fået hvisket i min hørebolle, at det her godt kan gå i en lys stue alligevel...)
Jeg vil generelt helst undgå parallelimporterede - eller i det mindste gerne være klar over, når det faktisk ER det.
Hvordan kan jeg se det? Der findes jo flere varianter af modelnavnet, når jeg søger via hifipriser, Y / DK / EU osv sidst i modelbetegnelsen.
PS: TVet benyttes til afslappet daglig brug, både til TV og sammen med PS3 - ikke som et film"alter". Det må dog gerne være glimrende til sport - især fodbold.