recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværk på w5500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetværk på w5500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
127tage Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2008
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Emne: Netværk på w5500
    Sendt: 17-September-2009 kl. 15:01

Nu har jeg endelig fået mit 40w5500 ind af døren :-)

mht. til netværk, hvordan får jeg så film og billeder fra min bærebar computer over til tvét ? skal der et kabel i computeren eller kan man gøre det trådløs over routeren ?

har sat kabel i fra routern over i tv så der er lomme regner og ur osv.

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 22:49

Dit 40W5500 skal kobles til dit lokalnet via Ethernet kabel.

Din bærbare pc skal også kobles på lokalnet via Ethernet kabel eller trådløst.

Du skal køre en DLNA server på din bærbare pc, som er kompatibel med Sony BRAVIA. Dette kan f.eks. være Windows Media Player 11 (eller senere) eller PS3 Media Server.

Du skal have billeder, musikfiler, eller videoer, som er kompatible med Sony BRAVIA afspilleren eller som kan transkodes automatisk af DLNA serveren.

Sony BRAVIA understøtter kun ganske få formatter:
JPEG for billeder
MP3 og muligvis WAV for musik
AVCHD, HDV, MPEG2-PS for video

Windows Media Player 11 kan ikke transkode filer.

PS3 Media Server kan transkode en række video formater til noget, der kan afspilles af Sony BRAVIA.

Du skal selvfølgelig også konfigurere din DLNA server software; for WMP skal du f.eks. tillade at dit Sony BRAVIA får adgang til dine billeder, musikfiler, og/eller videofiler, og du skal fortælle server softwaren hvor den skal lede efter filer.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 22:52
Du skal eventuelt også sætte din firewall på den bærbare til at tillade kommunikation med dit Sony BRAVIA tv; dette afhænger af hvilken DLNA server software du bruger og hvilken firewall du bruger - WMP11 og Windows Firewall burde virke automatisk.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu