|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | ||||
dyvel ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-September-2005 Status: Offline Point: 27 |
![]() Sendt: 18-September-2009 kl. 13:07 |
|||
Hjælp mig... Jeg har gjort hvad jeg kan for at overbevise en af mine
venner om at Pana'en er det bedste valg. At plasma generelt er bedre til at vise levende billeder end LCD nogensinde har været - heller ikke med LED bagbelysning. Men, den preller bare af - han har set et Samsung serie 8 og 9 i "butikken" og det var det bedste af dem alle - det fjernsyn som stod skarpest. Ja ja... I må sige alt, bare ikke at jeg tager fejl :) - Panasonic V10 er efter min mening ubetinget det bedste fjernsyn... Hvis I har testet de 2 op imod hinanden vil jeg meget gerne høre om det :) Hygge! |
||||
![]() |
||||
Kenneth Lund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
![]() |
|||
Jeg har set en af Pixars tegnefilm på et stort Samsung LED tv og jeg må
sige, at det slog mit 50" B&O Beo 9 (plasma) med flere længder. Men - om det så er fordi det var tegnefilm og dermed hverken samme antal nuancer og bevægelser som i en alm. film, ved jeg ikke, men det var saftsusemig et flot billede. Jeg har sammenlignet B&Os topmodeller i henholdvis LCD og Plasma og for mig er der ingen tvivl om at plasma-serierne er bedst. Et eksempel er at jeg ser meget cykling og fodbold og selv et godt LCD tv kan have problemer med at følge med eks. til at vise egerne i cykelhjulet eller en hurtig bold hen over skærmen uden at det ikke ser lidt kunstigt ud. |
||||
Mvh Kenneth WedMore Lund
Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :] |
||||
![]() |
||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||
Den eneste samsung led der måske kan komme på tale bliver deres nye 8500 serie med local dimming. Ingen har set den endnu, men kommer nok til at give et nogenlunde billede som en sony led 46-55 x4500. Mange har sikkert glemt dem, fordi de kostede en formue og deres design var ikke kønt efter min mening. Selv om jeg er plasma tilhænger kunne en x4500 alså vise et rigtig godt billede.
har ingen fidus til edge-led i forhold til en v10. men smag og behag |
||||
![]() |
||||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
|||
Hvis man virkelig mener at Samsungs LED står bedre i butikken end V10 med THX, så er der noget galt med ens øjne!
![]() |
||||
![]() |
||||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
|||
Åh, hvor er det dejligt med saglige og konstruktive indlæg. Der må da være noget galt med éns hjerne, hvis man ikke kan forstå, at nogle folk foretrækker LCD frem for plasma? Er det sådan vi skal diskutere? At der er noget galt med folk, lige så snart de ikke deler holdninger? Enten er du med "os", eller også er du imod "os"? |
||||
![]() |
||||
Kenneth Lund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
![]() |
|||
Er der nogen der i denne tråd har givet udtryk for dét? |
||||
Mvh Kenneth WedMore Lund
Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :] |
||||
![]() |
||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||
Nej men det skal forståes enten vil man have et nogenlunde korrekt billede eller ej. Jeg har det fint med folk vælger en edge-led skærm, men et korrekt billede og edge-led kommer bare ikke i samme sætning. det har ikke noget med smag og behag at gøre. der er kommer en v10 med thx lige efter et Pioneer. en samsung 855 viser jo også et noget mere korrekt billede end deres edge-led modeller. Redigeret af xcardman - 19-September-2009 kl. 11:34 |
||||
![]() |
||||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
|||
Hvis det var mig, så ville jeg tag et par velkendte dvd/blu-ray med og besøge det nærmeste Panasonic center og den lokale HIFIklubben og ved selvsyn se hvilken der var bedst. Men hold dig fra Fona og Expert, samt elgiganten. De gør ikke noget ud, at sætte tv'et korrekt op. Og dermed får man et forkert grundlag, at træffe sit valg på. |
||||
![]() |
||||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|||
OttoAV og Rasmus Larsen har før beskrevet hvorfor almene mennesker ikke magter at sammenligne flere skærme på tværs af teknologier, og slet ikke i diverse butikkers "lysforurening" . Pioneer og Panasonics top plasma produkter er stadig markedets bedste produkter, når det gælder om at gengive kildematerialet mest korrekt. Men de behøver ikke nødvendigvis være det rigtige valg for alle.I så fald blev der jo ikke solgt LCD. Der er rigtigt mange gamere og PC Nørder, som har vænnet sig til LCD teknologiens lidt sterile skarphed og indimellem lidt boostede imponator farver, - og foretrækker dette frem for et mere korrekt billede. Respekt for det, - men facitlisten siger stadigvæk Pioneer og Panasonics topmodeller uanset hvad jeres øjne prøver at bilde hjernen ind i butikkerne .
|
||||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||||
![]() |
||||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
|||
Det har intet at gøre med LCD imod Plasma. Men ærlig talt, der skal ikke mange google søgninger til at finde ud af hvad Samsung LED tv er indstillet til Out-of-the-box, hvorimod Panasonic V10 med THX, næsten rammer spot on. Plus, samsung har så meget noice i billedet, overdreven skarphed, overpumpede farver og i den grad urealistisk motion interpolering. Hvis man ser begge to, hvor Samsung ikke har været kalibreret, må der og jeg siger det igen, være noget galt med ens øjne. Hvis man vælger Samsung ud fra andre paramenter end billedkvalitet, kan jeg dog forstå det. |
||||
![]() |
||||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
|||
Expert udtalelse fra en person, som har et Prosonic crt tv.... |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hvad betyder det hvilket tv JEG ejer? At jeg hverken ejer LCD eller Plasma burde vel gøre med mere objektiv. At jeg så da jeg boede hjemme, kun så på LCD tv, at hvor nu bor også ser på LCD tv, ændrer dog stadigt ikke min holdning. Er i og for sig også ligeglad med teknologien - det er billedekvaliteten som betyder noget i mit hoved. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |