|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() Sendt: 19-September-2009 kl. 21:34 |
Hej. Ny opgave... (fra konen... Men man kan selvfølgelig afspille og optage det. Jeg prøver at bruge Audacity og det fungerer sådan set måske nok udmærket. Det ser dog ud til den optager via mikrofonen - for hvis jeg skruer ned for lyden, er der ikke noget at optage. Kan man ikke optage "internt"?? Ulempen ved den "eksterne" optagelse er dels at den skal spille lidt højt og at man ikke må snakke, da det vel så også bliver optaget. Noget andet er et Audacity ikke optager direkte til MP3 og at den optager hele playlisten som eeeet langt lydspor. Men ok, det betyder så at når playlisten engang om nogle timer Nå men tænkte bare om ikke der var smartere måder at gøre det på (med gratis software)?? |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Rolias ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-Juli-2008 Sted: København V Status: Offline Point: 473 |
![]() |
Programmet Free Music Zilla kan rippe/optage lyd. Jeg ved dog ikke om det virker med Friendster. Det er gratis og kan hentes her: http://www.freemusiczilla.com/
|
|
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Absolut interessant tip. Nu er jeg igang med Audacity, men den har ikke optaget alle sangene i løbet af natten. Desuden er det en smule besværligt og lydkvaliteten er ikke helt super (konstant bagrundsstøj og lavere volumen end "originalen". Så Free Music Zilla kunne absolut være værd at teste på Mixpod, hvor hun har lavet playlisten, alternativt på Friendster hvor hun har uploaded playlisten.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
Jeg bruger selv: Og har også på et tidspunkt købt license til Stationripper: Mvh JørgenT |
|
![]() |
|
![]() |
Free Music Zilla lød interessant, men jeg har lige prøvet det. Den optager i flash video format og det kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget. Tror jeg vil prøve audiograpper.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis der er andre forslag til gode metoder / software, så hører jeg det gerne, så jeg kan teste hvad der er bedst.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Nu har min kone så fået en Ipod (af mig, flink som jeg er...)...
![]() |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
nej - det kan ikke lade sig gøre. Men hvilken browser bruger hun? i Firefox findes der et plugin der hedder downloadhelper, hvor man kan downloade, både mp3, flv, avi, mov, png og alt muligt andet fra det site man nu besøger. (men det er nok liiiige at omgå copyright en smule ikke sandt?)
Og tillykke til konen. tro mig, når man først en gang er slået ind på ipod vejen, så er det svært at komme derfra igen! |
|
![]() |
|
![]() |
Så fed synes jeg ikke Ipod'en er - ja designet er da flot, og den er da sikkert også god som bærbar musikafspiller - og det er jo også hende der skal bruge den, ikke mig. Men det er mig der skal "bøvle" med at få musikken ind på den - og der synes jeg absolut ikke at I-tunes er godt. Jeg vil bare kunne kopiere mp3 filer til og fra Ipod <-> computer - og det skal man åbenbart have noget specielt software for at det virker som normalt i Windows. Anapod Explorer eller Ipod Explorer er nok de bedste kandidater jeg har fundet, men de er desværre ikke gratis. Men jeg vil prøve Anapod's gratis trial og evt. købe den hvis det er godt. Det er ikke så dyrt. Mht. at få hendes playlist musik fra Mixpod hentet, så har jeg prøvet Mp3MyMp3 til at optage den streamede musik fra lydkortet. Fungere ret ok - så længe streamingen kører uden problemer. De numre der ikke blev så godt optaget vil jeg prøve at hente med Orbit Downloader evt. audiograbber, for at teste dét. |
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |