recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage lyd i mp3 fra internet, internt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptage lyd i mp3 fra internet, internt.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Emne: Optage lyd i mp3 fra internet, internt.
    Sendt: 19-September-2009 kl. 21:34

Hej.

Ny opgave...  (fra konen...    ). Altså, hun har en playlist som hun bruger på f.eks. Friendster. Men hun kan godt lide det musik hun har fundet, så hun vil gerne have det på mobilen. Og hvordan klarer man så lige det - for man kan ikke downloade musikken (ikke uden at betale i hvert fald).

Men man kan selvfølgelig afspille og optage det. Jeg prøver at bruge Audacity og det fungerer sådan set måske nok udmærket. Det ser dog ud til den optager via mikrofonen - for hvis jeg skruer ned for lyden, er der ikke noget at optage. Kan man ikke optage "internt"?? Ulempen ved den "eksterne" optagelse er dels at den skal spille lidt højt og at man ikke må snakke, da det vel så også bliver optaget.

Noget andet er et Audacity ikke optager direkte til MP3 og at den optager hele playlisten som eeeet langt lydspor. Men ok, det betyder så at når playlisten engang om nogle timer  er kørt igennem, så kan jeg markere de enkelte sange fra fladt lydspor til fladt lydspor og eksportere det markerede til Mp3.

Nå men tænkte bare om ikke der var smartere måder at gøre det på (med gratis software)??

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 21:56
Programmet Free Music Zilla kan rippe/optage lyd. Jeg ved dog ikke om det virker med Friendster. Det er gratis og kan hentes her: http://www.freemusiczilla.com/
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 11:58
Absolut interessant tip. Nu er jeg igang med Audacity, men den har ikke optaget alle sangene i løbet af natten. Desuden er det en smule besværligt og lydkvaliteten er ikke helt super (konstant bagrundsstøj og lavere volumen end "originalen". Så Free Music Zilla kunne absolut være værd at teste på Mixpod, hvor hun har lavet playlisten, alternativt på Friendster hvor hun har uploaded playlisten.

Thorvald.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 12:37

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nå men tænkte bare om ikke der var smartere måder at gøre det på (med gratis software)??

Jeg bruger selv:
http://audiograbber.de/
Hvis det er noget jeg vil redigere, gemmer jeg som *.wav, klipper og gemmer senere som MP3 med andet program.
Men kan også gemme direkte som MP3 ved at installere Lame MP3 dll, som kommer andetsteds fra, via deres hjemmeside.
Der kan optages fra intern mixer (dvs. det der høres i PC højttaler), eller fra Line input.

Og har også på et tidspunkt købt license til Stationripper:
http://www.stationripper.com/Download.htm
Der er også Free version med begrænset funktionalitet.
Men ved ikke om det kan bruges med Friendster.

Mvh JørgenT

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 16:20
Free Music Zilla lød interessant, men jeg har lige prøvet det. Den optager i flash video format og det kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget. Tror jeg vil prøve audiograpper.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 06:17
Hvis der er andre forslag til gode metoder / software, så hører jeg det gerne, så jeg kan teste hvad der er bedst.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 09:46
Nu har min kone så fået en Ipod (af mig, flink som jeg er...)...    Kunne det tænkes at der var en funktion i forbindelse hermed eller i I-tunes, der gjorde det muligt at få hendes playlist fra internettet ned på hendes Ipod??

Thorvald.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 15:45
nej - det kan ikke lade sig gøre. Men hvilken browser bruger hun? i Firefox findes der et plugin der hedder downloadhelper, hvor man kan downloade, både mp3, flv, avi, mov, png og alt muligt andet fra det site man nu besøger. (men det er nok liiiige at omgå copyright en smule ikke sandt?)

Og tillykke til konen. tro mig, når man først en gang er slået ind på ipod vejen, så er det svært at komme derfra igen!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 19:36

Så fed synes jeg ikke Ipod'en er - ja designet er da flot, og den er da sikkert også god som bærbar musikafspiller - og det er jo også hende der skal bruge den, ikke mig. Men det er mig der skal "bøvle" med at få musikken ind på den - og der synes jeg absolut ikke at I-tunes er godt. Jeg vil bare kunne kopiere mp3 filer til og fra Ipod <-> computer - og det skal man åbenbart have noget specielt software for at det virker som normalt i Windows. Anapod Explorer eller Ipod Explorer er nok de bedste kandidater jeg har fundet, men de er desværre ikke gratis. Men jeg vil prøve Anapod's gratis trial og evt. købe den hvis det er godt. Det er ikke så dyrt.

Mht. at få hendes playlist musik fra Mixpod hentet, så har jeg prøvet Mp3MyMp3 til at optage den streamede musik fra lydkortet. Fungere ret ok - så længe streamingen kører uden problemer. De numre der ikke blev så godt optaget vil jeg prøve at hente med Orbit Downloader evt. audiograbber, for at teste dét.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu