Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Top Gun
Ny bruger
Oprettet: 01-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
|
Emne: Pioneer krp-500 A - mit nye TV Sendt: 21-September-2009 kl. 20:16 |
Hej Alle,
Jeg fik min nye pio for 1 mdr. siden, og vil lige dele mine erfaringer. Først of fremmest god service fra Scala radio som leverede til døren og hjalp med montering på væggen - fin service for 500 kr. - meget hjælpsomme .
Pioen erstatter mit "lille" pana px37 og selvom jeg har været fint tilfreds med pana er der ingen sammenligning mellem de 2 tv. Efter en måned bliver jeg stadig helt forbavset over sortniveauet og dybden i billederne selv når det ikke er ægte hd. Jeg har dong fibernet og pt kun stadig Discovery og Animal channel i HD, som ser uforskammet godt ud med "out of the box indstillinger. Jeg kan ikke lige se at kalibrering er nødvendig med den kvalitet, men hvis der er gode argumenter for dette hører jeg dem gerne.
En lille kritik er at jeg synes at fodbold ikke ser så godt ud med analog signal gennem sellv gennem HDMI, og så kan jeg ikke få split screen til at virke. Fiberboxen kan kun vise et signal ad gangen men jeg kan ikke beghribe hvorfor jeg ikke kan lave split screen med feks. DVD og TV? råd modtages gerne?
Cheers
måske fordi
klasseforskel
|
Pioneeer Krp 500a (bestilt)
Onkyo 606
Jamo A510
Jamo E8Center
Fibernet (Dansk bredbånd)
Sub: stadig på jakt
Baghøjtaler: stadig på jagt
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
|
Sendt: 21-September-2009 kl. 20:48 |
Hej Top Gun , tillykke med dit nye tv , det var da noget af et spring i størrelse , jeg tar det selv i små tempi , men ender nok også i den størrelse...Nu har jeg desværre ikke selv det tv , men du nævner " out of the box " , her anbefales at bruge " pure " mode...
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 21-September-2009 kl. 20:49 |
Glem analogt antennesignal, - det er nærmest en skændsel på et så godt TV .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
Top Gun
Ny bruger
|
Sendt: 21-September-2009 kl. 21:05 |
Takker:
Ja det var en smule større end det gamle - men det er stdig mindre end væggen. Jeg var i tokyo for 3 uger siden og så F1 på en panasonics 102": det var en stor skærm og bileerne i nærbillede var 1:1 størrelse, god kvalitet osse.
Pure mode passer vel bedst for hd? Hvis man vælger pure får man vel ikke rigtig gavn af den gode processor i TV'et eller? Når kilden ikke er HD synes jeg standard indstillingen er ret god.
Jeg har fibernet - men 2 kanaler er i HD, så det kan vel ikke kaldes analog ? glæder mig til DR HD .
mvh
|
Onkyo 606
Jamo A510
Jamo E8Center
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 21-September-2009 kl. 21:13 |
tillykke med det helt den samme oplevelse for mig, havde en px80 før. Men glem analog tv.
brug altid pure mode måde til hd dvd og tv. du kan dog stille lys(brightness) lidt op og sharphed på tv. på dvd og blu-ray -15 i sharphed kontrast på 36 frem for 40. ikke helt korret, men det har jeg gjort
netop pure mode er meget tæt på et korrekt billede.
dog vil en kalibering give den sidste tand. En 5090H model kræver faktisk en kalibering for at kunne give samme billede som krp model i pure mode.
Redigeret af xcardman - 21-September-2009 kl. 21:16
|
 |
Top Gun
Ny bruger
|
Sendt: 21-September-2009 kl. 21:37 |
Hej xcard, tak for tippet - vil teste pure hele vejen rundt . har du selv oplevet forbedring ved en kalibrering?
Iøvrigt: jeg har forsøgt at finde koden til dong's motorola box, så jeg kan bruge pio fjernbetjerning til at skifte kanal, men jeg har ikke kunnet finde den. Er der nogen som kan hjælpe? 
Cheers
|
Onkyo 606
Jamo A510
Jamo E8Center
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 22-September-2009 kl. 11:37 |
Nej jeg har ikke fået fået lavet en prof kalibering af mit tv. En grund til jeg købt en en krp 500M fremfor en 5090H. Pure mode er faktisk den helt optimale indstilling på det. Men et panel er forskellig fra tv til tv og derfor vil ISF kalibrering give den sidste tand. Jeg er på vej til et projektor køb og den skal have en ISF kalibrering, for at yde sit bedste. Det kan man ikke selv indstille uden prof udstyr. så du skal bruge pure mode til alt og ikke nogen af de andre modes. ellers udnytter du ikke et pioneer måde at vise et nogenlunde korrekt billede på.
|
 |
TBC1
Guld medlem
Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2048
|
Sendt: 22-September-2009 kl. 16:33 |
Stort til lykke, med det hid til bedste tv der nogensinde er lavet til consumermarkedet 
Kører du Pure Mode, så har du "out of the box" det TV der er det mest præcise tv på markedet, i forhold til reference indstilling. 
@xcardman: af nysgerrighed, hvilken projektor skal du have fat i?
|
 |
pacman1859
Junior bruger
Oprettet: 18-Maj-2009
Point: 47
|
Sendt: 22-September-2009 kl. 18:44 |
Jeg har også anskaffet mig KRP-500A og nu haft den i knap 2 måneder. Jeg er yderst tilfreds.
Mht. split screen, så kan du kun dele billedet mellem det analoge signal og input 1 - 5. Det er sådan jeg har forstået det. Det står vist i manualen.
|
Samsung PS64D8005 Pioneer KRP-500A Monitor Audio Radius 180 Audio Pro B2.27 MK II PS3 Slim XBOX 360 Elite Shuttle XPC D'VO 3G33G5M
|
 |
Top Gun
Ny bruger
|
Sendt: 23-September-2009 kl. 21:16 |
Hej TBC & Pac,
Tak for svar. pure indstillingen er helt eminent ved hd signal, men jeg synes "standard" er ret god og mere "levende" når signal fra source ikke er optimalt / ikke er hd.
PACMAN: Så vidt jeg forstår mht. split screen er det kun på TV signalet den kan splitte, og med fibernet kan man kun have en aktiv kanal ad gangen via Settop boksen
cheers
|
Onkyo 606
Jamo A510
Jamo E8Center
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 15:02 |
Top Gun skrev:
PACMAN: Så vidt jeg forstår mht. split screen er det kun på TV signalet den kan splitte, og med fibernet kan man kun have en aktiv kanal ad gangen via Settop boksen
cheers
|
Du kan godt lave splitscreeen mellem feks tv på den ene side via tvets tuner også en tilsluttet tuner som er sat i via hdmi eller anden port.
du kan også splitte mellem en analog kanal på den ene side også en dvb-t kanal på den anden side
|
Mvh
René
|
 |
Top Gun
Ny bruger
|
Sendt: 24-September-2009 kl. 20:13 |
Hi rhsin, tak for svar, men vil du lige forklare det lidt nærmere for prins knud : hvis det ene signal er fra settopboksen fra fibernettet, hvilke andre signaler kan jeg få ind på splitscreen?. Hvorfor kan jeg ikke splitte mellem dvd og tvsignal fra settopbox. Der er vel ingen grund til at bruge tv'ets tuner, når jeg har en settopbox? eller hva?
thx
Mic
|
Onkyo 606
Jamo A510
Jamo E8Center
|
 |