recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flickr vs. PicasaWeb til fam/venner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlickr vs. PicasaWeb til fam/venner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Emne: Flickr vs. PicasaWeb til fam/venner
    Sendt: 22-September-2009 kl. 10:51

Hvad er mest flexsibel og nemmest at gå til af disse 2 Web-programmer når andre (familie/venner) skal kunne se ens billeder på nettet.

hvad er + & - ved programmerne hvis nogle har leget med begge og gjort der erfaringer?

Har en iPhone hvis den kan spille ind i overvejelserne....

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 10:54

Personlig ville jeg aldrig ligger familiebilleder op på servere ejet af store firmaer. Nu har jeg ikke set deres betingelser men du risikerer vel at de har retten til alle billeder du uploader, og kan misbruge/sælge dem som de vil.

Jeg bruger selv min Synology NAS til at give familien afgang.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 10:59

Picasaweb virker fint, samt du har god plads.

Jeg har primært brugt det, da upload er let fra mit normale foto program (iPhoto). Egentligt tror jeg også at flicks er supporteret med direkte upload.

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 11:20
Flickr har også program til direkte upload og de virker begge godt. Bruger selv Flickr da min tlf kan uploade direkte dertil, men det er stort set ligemeget hvad du vælger.

Bare ta' det du synes virker bedst og mest enkelt.

Flickr kan godt være lidt indviklet med alle deres links og knapper og ting man kan trykke på.
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Personlig ville jeg aldrig ligger familiebilleder op på servere ejet af store firmaer. Nu har jeg ikke set deres betingelser men du risikerer vel at de har retten til alle billeder du uploader, og kan misbruge/sælge dem som de vil.

Jeg bruger selv min Synology NAS til at give familien afgang.

Har selv en samme NAS som dig, 107+, men derfra kører jeg også Squeezecenter til min Logitech Duet & lidt Streaming af film når der ikke høres musik og synes hurtigt den mister krafter og hænger lidt når den bliver belastet af en eller anden form for Streaming.....

Det med at de store firmaer kan misbruge/sælge ens billeder er jeg ikke SÅ nærvøs for - så hemmelige billeder har jeg ikke og de har nok set det som jeg evt har taget billeder af.....  

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu