recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Buffalo LinkStation Live - erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBuffalo LinkStation Live - erfaringer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Emne: Buffalo LinkStation Live - erfaringer?
    Sendt: 25-September-2009 kl. 13:09

Hej.

Jeg overvejer Buffalo LinkStation Live LS-CHL, 1,0 TB. Er der nogen der har erfaringer med disse eksterne harddiske - om de er gode, eller?

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 13:22

det kommer an på hvad du vil bruge den til. Jeg havde en, som jeg ville bruge sammen med et Sony TV. Begge er DLNA certfied, men de virkede ikke sammen. Der var ikke noget support at hente fra hverken Sony eller Buffalo. De døde ud.

Til top
Planetbirch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-December-2006
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 13:47

Hey - jeg har denne http://www.buffalotech.com/products/network-storage/linkstat ion/linkstation-pro-duo/ den har nu kørt i ca. 1½ år uden problemer - ALTID tændt - jeg har sat den til spejling af harddisk.

---
Don't be the black cloud on a sunny day....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 15:50
Jeg vil skulle bruge den til backup, dvs. kopi af visse data på min computer. At den vil være mulig at tilgå via internet er et plus - f.eks. hvis der skulle ske noget med min computer mens jeg er ude at rejse og mister nogle data. Backup via internet, mens jeg er ude at rejse kunne også være en mulighed, men ville kræve en god forbindelse.

Thorvald.
Til top
fllau Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Februar-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 21:32
Hej,
Jeg kender ikke den Buffalo NAS - ej heller Buffalo´s medfølgende software. Syntes ikke de reklamerer så meget med det på den side du henviser til.
Har selv en NAS fra Synology som jeg er meget glad for. Den er efterhånden ved at være gammel, men der kommer løbende software opdateringer og nye funktioner til. Derudover er der utrolig mange 3. parts modifikationer til Synology som man kan vælge at installere.

Du nævner backup - evt. via nettet når du er på farten. Her kan jeg på det varmeste anbefale Synology´s NAS, der kan tage incremental backup. Dvs. det kun er fil-ændringer der sendes via nettet og ikke hele disken. Derudover kan den tage backup på block level niveau, hvilket betyder at når der ændres i en stor fil (feks. en database), så er det ikke hele filen der sendes via nette, men kun den lille del af filen der er sket ændringer i. -Og endelig er trafikken krypteret hvis man ønsker det.

Jeg bruger ikke længere selv backup funktionen - da jeg brugte den var den ikke så avanceret. Idag bruger jeg den kun til ftp server og automatisk download m.m.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2009 kl. 21:58
Hej fllau. Du nævner automatisk download - hvad dækker det over - og dækker det også over automatisk upload? Og automatisk download fra / upload til hvad?

Thorvald.
Til top
ShelbyPoker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2008
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2009 kl. 01:04
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.

Jeg overvejer Buffalo LinkStation Live LS-CHL, 1,0 TB. Er der nogen der har erfaringer med disse eksterne harddiske - om de er gode, eller?

Hej Thorvald

Jeg har præcis denne model stående - og bruger den som backup enhed og printserver

Begge dele fungerer fint - softwaren er udemærket, men selvom der er GigaLAN i den, så synes jeg den kører lidt langsomt - skyldes nok manglende processorkraft, da det specielt er når man skal logge på den, jongelere rundt i menuerne m.v. Printserver-funktioner fungerer ligeledes lidt langsomt.

Og så mangler jeg en "automatisk "power on" efter strømafbrydelse" funktion (kunne være jeg skulle tjekke for software-updates)

Men stabil det er den ! - Den har ikke været gået ned endnu (har haft den et lille års tid)

Alt i alt ville jeg dog gerne købe en Buffalo igen

Mvh.

Brian S Jensen

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu