|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
![]() Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 14:09 |
||
Hejsa, jeg har lige købt et par XTZ 99,36'ere, som jeg er mægtig glad for Jeg ved godt, at spørgsmålet er ret bredt - men i hvilken retning ville i gå for at afhjælpe problemet Jeg har selv overvejet følgende: - SD dæmpefødder Rummet ca. 4,5*4,5m med 3m til loftet. Der er "bløde trægulve". De drives af en Onkyo 876 og er opsat vha. dens Audyssey-mikrofon. Jeg har sat plugs i de to nederste porte på højtalerne. |
|||
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|||
![]() |
|||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
||
Har du sat den i et hjørne? - prøv at lege lidt med placeringen!
Biamp - tror jeg ikke vil hjælpe SD-fødder - Det er for at dæmpe vibrationer, så de ikke forplanter sig i gulvet. |
|||
![]() |
|||
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
![]() |
||
Tak!
Den ene står i et hjørne, men med over en ½m til siden og ca. 30-40cm til bagvæg (målt fra bagerste del af højtalerne). Jeg må lige prøve at rykke rundt på dem. Kan godt være at biamp ikke hjælper - gættede på at det måske kunne give en "strammere" bas. Men det kan godt være, at det ikke også resulterer i mindre bulder. Flere forslag modtages gerne ![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
![]() |
||
Måske ikke de rette højtalere til dit rum?
|
|||
![]() |
|||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
||
Jeg vil gå ud fra at dit rum har problemer med reflektioner - måske du skal prøve med noget dæmpemateriale, måske Auralex.
Det vil måske hjælpe hvis du har betonvægge, at få nogle billeder op, og så fylde hulrummet bagpå op med rockwool. Biampning giver en strammere bas alene af den grund, at der er mere styr på enheden. Det har intet at gøre med en buldrende bas. Har du prøvet at lege med portene på højttaleren? - der skulle følge noget med til at stoppe i dem, så du kan lege med transienten, som måske er dit problem? |
|||
![]() |
|||
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
![]() |
||
Det jeg mente var egentlig, at XTZ 99.36 er kendt for at have en stor bas, som kræver et stort rum for at blive udnyttet ordenligt. Det er en af de kritikpunkter denne højtaler har fået, det kræver et virkeligt optimalt rum for at bassen ikke bliver for voldsomt. Selvfølfølgelig kan man rette op på det vha. anderledes rumakustik, men hvorfor ikke forsøge sig med en mindre gulvhøjtaler, med en mere stram bas? (nu ved jeg disse er på by and try)
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Leviathan, du kan netop tune bas-gengivelsen via portplugs!
Problemet som beskrives her, vil efter min mening være tilstede uanset hvilken højttaler OP har. Det er ganske enkelt rummet som er dårligt (eller rettere placeringen af anlægget). |
|||
![]() |
|||
Henrik_s ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 608 |
![]() |
||
er skumpropperne stadigvæk i?
|
|||
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej igen,
ja - der er skumpropper i de to nederste porte (den øverste til diskanten er taget ud). Jeg var faktisk helt i Sverige for at se på dem. I den forbindelse overvejede jeg også standerhøjtalerne. De to typer koster ca. det samme pga. prisen på standerne. I deres lytterum havde 99.36'erne dog noget mere pondus end de andre, hvorfor jeg endte med 36'erne. Deres lytterum var faktisk noget mindre end min stue - men selvfølgelig bedre "polstret" ![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Sikkert et noob-spørgsmål: Men hvis jeg cutter dem ved 40hz, er det så
helt spild af deres kvaliteter?
Jeg har en sub, men der er en HarboSub, som jeg aldrig har været kæmpe fan... Men det kan jo åbenbart være pga. mit rums udformning. |
|||
|
|||
![]() |
|||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
||
har du taget stifterne (3 stk) ud bag i...? ja del dem bare ved 40 hz, de går kun ned til 36-32 ~ så hvis det hjælper er det oki.
er det matt black eller piano udgave du har, hvis det er piano udv, kan man sætte stift i - 3 db på bassen.. eller skrue lidt ned -3Db i Audyssey, husk på det er ikke altid Audyssey sætter højtalerne rigtigt op, prøv evt at køre addy igen, med alle 9 pungter. hvad for kvalitet er det du høre, dvd, cd eller mp3. "Man kan lave dem om reol modellen, fordi man kan bare pille bass enheden fra bag på, da den kan tri ampes. Bassen den sidder i sit eget lukket kabinet og så er det jo reol udgave man så har der, ved ikke om der er nogen reel side effekter ved det, man kan da prøves om ikke andet.." Henrik Redigeret af henrik-t - 03-Oktober-2009 kl. 04:55 |
|||
+100HD Film
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det hjalp en lille smule med at cutte dem ved 40hz. Jeg har ingen stifter i pt.
Det er matt black, så ingen -3db stift til mig. Jeg må lige prøve at køre Audyssey igen. Hvorhenne ville du skrue 3dB ned i Audyssey? På selven bassen eller gå ind og lave manuel indstilling af equalizeren?
Jeg spiller mest flac over en squeezebox-receiver (tilsluttet med coax). |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |