recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forkert modelnummer..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketforkert modelnummer..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: forkert modelnummer..
    Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 22:15
Hej,

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at få afklaret noget. Det drejer sig om et Samsung Serie 6 LED tv.
Tv'et er købt her hjemme i den lokale Expert butik. Jeg tjekkede lige service menuen på tv'et og ser, at der står et andet modelnummer end det der er angivet på regningen. Det TV der står angivet på regningen (og i det danske Samsung kataloget) hedder UE32B6050. Men i service menuen står der UE32B6000.
Jeg googler så lige først UE32B6000 og finder modellen hos Getmore til 6.434 kr. Jeg finder også UE32B6050 hos Getmore til 8.475 kr.

Jeg har betalt ca 10.000 kr. for tv'et hos Expert, som altså viser sig at være model UE32B6000, selvom der på regningen står UE32B6050.

Er der nogen der kan hjælpe med et godt råd om hvad jeg skal foretage mig, og om nogen ved hvad forskellen er på de to tv, ud over prisforskellen hos Getmore.

vh J
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 22:24

Oprindeligt skrevet af Jumper Jumper skrev:

Hej,

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at få afklaret noget. Det drejer sig om et Samsung Serie 6 LED tv.
Tv'et er købt her hjemme i den lokale Expert butik. Jeg tjekkede lige service menuen på tv'et og ser, at der står et andet modelnummer end det der er angivet på regningen. Det TV der står angivet på regningen (og i det danske Samsung kataloget) hedder UE32B6050. Men i service menuen står der UE32B6000.
Jeg googler så lige først UE32B6000 og finder modellen hos Getmore til 6.434 kr. Jeg finder også UE32B6050 hos Getmore til 8.475 kr.

Jeg har betalt ca 10.000 kr. for tv'et hos Expert, som altså viser sig at være model UE32B6000, selvom der på regningen står UE32B6050.

Er der nogen der kan hjælpe med et godt råd om hvad jeg skal foretage mig, og om nogen ved hvad forskellen er på de to tv, ud over prisforskellen hos Getmore.

vh J

Jeg kender ikke forskellen mellem de 2 modeller. Men som udgangspukt, hvis der er en forskel mellem de 2 og du har bestilt og betalt for det bedste af de 2, så har du ret til at få byttet tv´et  og med en gevaldig undskyldning fra din forhandler - alt naturligvis uden udgift for dig

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 08:04

Jeg ved ikke selv hvad forskellen er men på flatpanels.dk er der en der har stillet samme spørgsmål http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=12323

og fået svaret at det bare er farven på kanten.

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 08:09

Samsung der er kommet hjem via Samsung DK (Nordisk) har tit et andet nummer end de europæiske modeller. Jeg tror indimellem er forskellen så kun opsætning i Service menuen.

I dit tilfælde vil jeg mene at du skal kigge på typenr på TV'et og passer det, så er det det rette du har fået.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu