recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vise video og billeder på tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVise video og billeder på tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Emne: Vise video og billeder på tv
    Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 11:38

Hej

Har en ekstern HD hvor alle mine billeder og alle mine hjemmevideo film ligger.

Vil gerne have mulighed for at streame til TV trådløst i bedst mulige kvalitet.

Har en stationær pc stående på kontoret og en trådløs router.

Skal jo så have en enhed tilsluttet TV'et som kan modtage signalet trådløst og videre føre til TV'et via HDMI.

Hvordan skal jeg gribe det an? Det skal være så konen også kan finde ud af det

Mvh

Kenneth B. Andersen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af KBAndersen KBAndersen skrev:

Hej

Har en ekstern HD hvor alle mine billeder og alle mine hjemmevideo film ligger.

Vil gerne have mulighed for at streame til TV trådløst i bedst mulige kvalitet.

Har en stationær pc stående på kontoret og en trådløs router.

Skal jo så have en enhed tilsluttet TV'et som kan modtage signalet trådløst og videre føre til TV'et via HDMI.

Hvordan skal jeg gribe det an? Det skal være så konen også kan finde ud af det

Et AppleTv vil løse dit problem med fotos, musik og video. Konen vil let kunne finde ud af det.

Der findes dog et hav af andre billigere løsninger, som også er bedre teknisk. Dog nok knap så brugervenlige,.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 12:23
Der findes en del løsninger og Apple TV er én af dem, som jeg samtidig syntes er et smukt møbel.
Jeg kender den dog ikke videre og kender derfor ikke billedkvaliteten, da jeg valgte en HDX-1000 (NMT) i stedet for og jeg er ovenud tilfreds med billedkvaliteten og brugervenligheden.

Billedkvaliteten burde være den samme for alle NMT'er da de er baseret på den samme chip, men med de løsninger der findes i dag, så syntes jeg godt det kan betale sig at gå efter lidt WAF i mediestreameren.
NMT'erne er lidt kræsne med den trådløse forbindelse da de er Linux baserede. Jeg har prøvet et par USB dongles, men den ville ikke acceptere dem og de kræver derfor en særlig dongle der fås til 295,- kr. hos Komplett, men da deres hjemmeside er nede lige nu, så kan jeg ikke linke til den.

Udover NMT'erne og Apple TV, så findes der billigere løsninger som XStreamer og WDTV.
Ulempen ved Xtreameren er en meget lille køler, der lyder som en kolibri på speed, hvilket gav mig hovedpine og jeg syntes heller ikke billedkvaliteten er helt på højde med NMT'en, så jeg syntes du skal glemme at spare den 1000,- kr. seddel og så købe en ordentlig maskine, pengene kan være givet godt ud.

Når kompletts hjemmeside er oppe igen, så har de et link til mediestreamere og der kan du få et godt indblik i, hvad der er på markedet lige nu.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu