|
Jeres indstilliger Pana v10 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
emaguina
Bruger Oprettet: 25-April-2006 Status: Offline Point: 76 |
Emne: Jeres indstilliger Pana v10 Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 08:19 |
Har lige udskiftet mit 42px70 med et 42v10e software version 2013. Jeg synes at billedet er rgtig godt, men den røde farve er lidt for dominerende. Jeg bruger THX mode. Kontrast 36 Lys +2 Farve mellem 25 og 30 afhængig af input Skarphed 5 Resten fra Har i rodet med de avancerede instillinger med rød/blå ballance? Redigeret af emaguina - 14-Oktober-2009 kl. 08:46 |
|
Moffe
Bruger Oprettet: 25-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 08:27 |
Du kan se forslag til indstillinger her
subaction=showfull&id=1244460230">http://www.flatpanels.dk/t est.php? subaction=showfull&id=1244460230 |
|
emaguina
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 08:46 |
Kender både testen og tråden. Der er jo kommet et par software opdateringer siden og det kan jo have ændret noget. Evt med den røde farve. |
|
bantam
Guld medlem Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 15:54 |
Hvis du indstiller TV'et til THX-mode, er farverne meget tæt på at være korrekte. Billedet kan dog have et farvestik (de V10'ere jeg har målt på var dog ret tæt på korrekte out-of-the-box) - men dette kan der kun korrigeres korrekt for i hvidbalancen ved brug af måleudstyr. Når TV'et ældes (over nogle hundrede drifttimer) kan hvidbalancen ændres - typisk vil der forsvinde noget af lysstyrken fra den blå fosfor i panelet - så herefter vil det give mening at kalibrere hvidbalancen. Er man ikke intereseret i at få udført en kalibrering, kan man forsøge at skrue et par hak op for blå gain ("Høj B" hedder det vist under anvancerede billedindstillinger på V10) for at korrigere for ældningen. Det er dog langt fra sikkert, at man ramme korrekt i frohold til standarden (hvor hvidpunktet hedder "D65", bestemt af forholdet mellem rød, grøn og blå). Prmærfarven rød ligger (både kromatisk og intensitetsmæssigt) som sagt rimeligt nøjagtigt i THX-mode på V10 - men i BIOGRAF-tilstanden(*) er rød overmættet. Man kan ikke korrigere for overvætning af primær- og dermed også sekundærfarverne på Panasonic's plasma-TV. Man kan dog indgå et kompromis omkring hvidpunktet for at korrigere for red push - men det man gør, er reelt set at indføre en ny fejl for at rette en anden. Det nemmeste er at bruge THX-mode - og så evt. udføre en korrekt kalibrering af hvidbalancen efter nogle drifttimer. (*) Det samme gælder de andre ikke-THX-tilstande. |
|
/lars
|
|
emaguina
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 11:01 |
Tak Bantam super svar Jeg sammenligner jo også 'kun' med farver og billed fra min px70, så jeg skal nok vende mig til at der 'gang' i farverne på v10. Fik Viasat HD kanaler gratis i 3mdr. .der er godt nok forskel på det og viasat alm. billed kvalitet. |
|
bantam
Guld medlem Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 20:58 |
PX70 er en smule handicappet mht. gamma, som ligger omkring 2.0, hvor V10 i THX-mode ligger med en gamma omkring 2.2. En for lav gamma kan give billedet et "mælket" udseende - af nogen benævnt som en "hvid film over billedet" - eller en effekt, der minder undermættede farver.
|
|
/lars
|
|
emaguina
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 09:52 |
Ja det har jeg bemærket og jeg synes at billedet er blevet mærkbart bedre/skarpere bare efter 20 times drift på DVB-T. Ligesom om at indkøringen sker langt hurtigere end på PX70. Nu slås jeg bare med en crappy hd box fra viasat, billedet var bedre på den 10 år gamle Nokia via scart. Men har læst at scart på den nye box skulle være bedre end hdmi med SD matriale (selvf. minus HD kanalerne.) |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 14:30 |
Det ligger lidt i menneskets natur at antage at dét vi har er det rigtige, og så skal det nye matche dét. Derfor tager det ofte lidt tid at vænne sig til en ny farvegengivelse, men V10 i THX mode vil være mere korrekt end PX70 uanset hvilke indstillinger du brugte på dén, så bare giv dig lidt tid til at vænne dig til det. |
|
baekgaard
Guld medlem Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 18:02 |
Hmm, nu er det ikke for at nakke din tråd. Men jeg kan se at du har 2013 versionen, nogen der ved hvad forskellen er på den og 2011 som jeg har? Jeg har forsøgt at opdatere gennem viera cast som jeg også gjorde sidst, men den gør det ikke automatisk, andre forslag?
|
|
emaguina
Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 13:17 |
Otto# Helt enig, var også klar over at mit grundlag for bedømmelse var begrænset. baekgaard# læste et sted på avforums.com V10 owners thread at det vist rettede en fejl ved modtagelse af signal. Ellers har jeg ikke læst noget. Mht til opdaterig så ved jeg ikke noget har lige fået tv'et, men gætter på at opdateringe ikke er lagt ud endnu men kun er på de nye tv fra fabrikken. Vieracast is Panasonic's collection of web content widgets and nothing to do with firmware. To up-date a V10 connected to the net use the normal Setup menu instead.
Unless things have changed, I'm also under the impression that Firmware updates are done using the Freesat connection, not the net. I was under the same impression myself as upon installing the set and connecting to Veira Cast to see what's what, it prompted me to perform an update. A couple of weeks later when 2.013 was released to fix the infamous ITV HD auto-dim issue, I tried solidly for 3 days to update, only to be told that the firmware I had at the time (2.011) was the most up-to-date. Numerous contributors here said that firmware updates are only done via Freesat and while I was initially skeptical, I couldn't be absolutely certain that I didn't have the satellite cable connected on that first day (I don't have a dedicated feed and am currently 'borrowing' the cable from my Sky box to use Freesat). So I re-connected the satellite cable and within seconds of initiating another update (from the Setup menu), I was downloading 2.013. Redigeret af emaguina - 17-Oktober-2009 kl. 13:39 |
|
Hanga
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 12:28 |
Nogen der kender noget til denne "signal fejl" ? Jeg har nemlig på det seneste mistet 2 HD kanaler, Kanal5 HD og TV2 Sport HD... De er forsvundet ved en kanalopdatering, og er ikke til at finde igen
Derudover har jeg et problem med at signal forsvinder i nogle sekunder engang imellem. Mens jeg sidder og ser noget kan der pludselig komme sort skærm, og en sort boks hvor der står "intet signal", men det varer som regel kun et par sekunder, så kommer det igen. Sidstnævnte problem tror jeg dog skyldes en fejl i signalet, da det er startet lige efter jeg flyttede i ny lejlighed. |
|
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J Nvidia Shield TV Yamaha RX-V1073 XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5 Head-audio: Beyerdynamic DT1990 Pro S.M.S.L SP200 THX Khadas Tone Board |
|
emaguina
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 12:46 |
Hanga# Ved ikke noget om den nye opdatering. Går ud fra at du har canaldigital. .. hvis det er via sat, så er det sat'en der er noget gal med. Hvis det er via DVB-C så prøv at søge efter hd kanaler i menyen. (sletter alle kanaler og søger fra ny) Det med intet signal har jeg kun prøvet på sat'en da parabolen gik i stykker eller pga rigtig dårligt vejr. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |