Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
heuzen
Ny bruger
Oprettet: 23-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
|
Emne: Panasonic G10 eller G10E Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 20:36 |
Hej
Skal have nyt TV og spurgte efter gode råd i et andet forum. Efterhånden var konklusionen vist, at Panasonic G10 var det bedste.
Nu spørger jeg lige dumt, men bare inden jeg køber det forkerte: det er G10 og ikke G10E?
Derefter en kalibrering og, som jeg så andetsteds herinde, en break-in i 14 dage (sådan ca.)?
Kan sikkert finde paneler, som er bedre - bare det ikke er bedre til prisen (set det til 8.000) eller markant bedre indenfor 10000 (gider ikke høre om paneler over 10.000), at jeg vil tude over købet af et G10 (E?)
Mange hilsner, fekser
|
 |
rasmusvn
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 20:46 |
Hos .... fører vi kun Panasonic TV fra Panasonic Nordic, dvs. med danske godkendelser (Boxer osv.), dansk sprog, garanti og service-værksted - INGEN parallel-import. Dette kan ses ved at HD-ready modellerne har et 'Y' sidst i modelkoden og Fuld HD modellerne et 'E'.
|
 |
heuzen
Ny bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 23:42 |
Ok, den "reklame" fatter jeg ingenting af...
Vil det sige, at det ikke skal hedde G10, men i stedet have G10Y for HD-Ready eller G10E for fuld HD. Altså Y og E, hvis det ikke skal være parallelimporteret?
Folk herinde snakker G10, og det (sammen med G10E) kan jeg også finde priser på, men ikke på G10Y...
|
 |
Lightyear
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 07:29 |
X10 som ikke er full HD skal hedde Y i enden, og G10 som er full HD skal hedde E i enden. Hvis du altså vil undgå parallelimport.
|
 |
thsv
Junior bruger
Oprettet: 21-August-2009
Point: 33
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 08:22 |
rasmusvn skrev:
Hos .... fører vi kun Panasonic TV fra Panasonic Nordic, dvs. med danske godkendelser (Boxer osv.), dansk sprog, garanti og service-værksted - INGEN parallel-import. Dette kan ses ved at HD-ready modellerne har et 'Y' sidst i modelkoden og Fuld HD modellerne et 'E'. |
Gælder så ikke for X10E, der bare er en model uden Mpeg-4 og DVB-C tuner!
Men, der eksisterer altså ikke en G10Y, men derimod kun G10E.
Modellen er jo Full HD altid.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 09:14 |
heuzen.
Glem det "break-in" fis! Tænd TV'et, indstil billedindstillingerne fornuftigt og begynd at bruge det - BASTA! 
M.v.h.
|
 |
heuzen
Ny bruger
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 12:31 |
Henrik B. skrev:
heuzen.
Glem det "break-in" fis! Tænd TV'et, indstil billedindstillingerne fornuftigt og begynd at bruge det - BASTA! 
M.v.h.
|
Det var en BASTANT udmelding! Så du mener også, at man skal droppe kalibreringen?
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 12:59 |
heuzen skrev:
Det var en BASTANT udmelding! Så du mener også, at man skal droppe kalibreringen? |
Kalibrering og break-in er to helt forskellige ting. Break-in DVD'en er lavet for hurtigt at slide så meget på panelet at der ikke kommer burn-in. Men på de nye Panasonic TV er det ikke nødvendigt. Der vil måske (?) være en smule retention i starten, men det bør forsvinde i løbet af få sekunder. Hvis du ved almindelig brug får burn-in (permanent) på et 2009 Panasonic TV, er panelet defekt. (jeg har i øvrigt også retention på mit gamle CRT TV).
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 13:00 |
Det er spild af unødig strøm og blot slidtage på TV'et...
Og det har ikke en ski' med kalibrering eller ej at gøre. 
Kommer det dertil, så brug pengene på en V10 i stedet - så kan du spare kalibreringen. 
M.v.h.
|
 |
heuzen
Ny bruger
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 13:47 |
Ok, men er det nødvendigt med kalibrering? Hvad gør det for panelet?
Hvad er retention?
Tak for hjælpen med alle svarene - det er virkelig værdsat! Uden jer var jeg på spanden.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 13:57 |
Det kommer an på, hvor korrekt gengivelse du vil have? Alle TV har en eller anden form for farvestik - blåstik, grønstik eller lign. Dette forsvinder stort set med en kalibrering. Ligesom gråtoneskalaen rettes ind. Disse ting kan man ikke selv gøre - det kræver specielt udstyr.
En sidegevinst er så et lavere strømforbrug. 
Disse ting har Panasonic stort set gjort, på en V10.
M.v.h.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 14:22 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |