Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
FamousGrouse
Junior bruger
Oprettet: 29-November-2007
Status: Offline
Point: 28
|
Emne: Maximum T-541 Tekst TV. Er alle så ringe? Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 21:52 |
Hej,
Jeg har netop fået en T541 og da jeg jo gerne vil se DR HD så kræver det at jeg kører over HDMI ikke?
Det betyder så at Tekst TV ikke sendes til fjernsynet men kun kan fanges på tuneren - men føj - den viser 4:3 sammenpresset på 16:9. Jeg kan simpelthen ikke læse hvad der står :(
Kan andre T-541 ejere bekræfte at den bare stinker til at vise tekst TV? Er alle tunere så ringe? Så jeg er tvunget til at vælge mellem HDMI eller Tekst TV?
--
Redigeret af FamousGrouse - 15-Oktober-2009 kl. 22:18
|
|
Thomas8
Bruger
Oprettet: 27-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 86
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 22:18 |
Kan man kun se DR HD over HDMI?
Kan man ikke se det via scart?
PS. jeg har et TV kun med analog tuner
|
|
FamousGrouse
Junior bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 22:20 |
Thomas8 skrev:
Kan man kun se DR HD over HDMI?
Kan man ikke se det via scart?
PS. jeg har et TV kun med analog tuner
|
Nej for at se HD kvalitet skal man vist have HDMI....sådan googler jeg i hvert fald det emne. Scart == SD, HDMI == HD. Men det kunne være ok om det er misforstået for i så fald har jeg ikke noget problem alligevel :)
Redigeret af FamousGrouse - 15-Oktober-2009 kl. 22:22
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 22:23 |
Der kan også anvendes Component.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
FamousGrouse
Junior bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 22:44 |
Radiomanden skrev:
Der kan også anvendes Component.
|
Der er nu ikke umiddelbart component out på T-541? Edit: Ja ok jeg tænkte kun på min T541.
Men kan du evt anbefale en tuner? Jeg har kun taget udgangspunkt i forbrugerstyrelsens test - og så tog jeg den bedste med Viaaccess...
Redigeret af FamousGrouse - 15-Oktober-2009 kl. 22:49
|
|
spmo
Bruger
Oprettet: 28-Januar-2005
Point: 84
|
Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 01:21 |
Hej FamousGrouse
Efter min mening - Skynd dig at bytte Maximum'en. Den duer ikke.
Som jeg har fortalt i andre tråde, har jeg fået min bytte to gange på grund af problemer med fjernbetjeningen, men den har derudover en lang række andre fejl.
Efter at have prøvet de to, blev jeg tilbudt en Technisat - og den virker bare ! - Ingen problemer overhovedet.
Mhv Søren
|
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
|
Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 08:23 |
Radiomanden skrev:
Der kan også anvendes Component. |
Sendes der TekstTV over component, så tv'et dekoder kan benyttes?
FamousGrouse: Mange bokse har desværre dårlige TekstTV dekodere i sig.
Redigeret af lunddal - 22-Oktober-2009 kl. 08:25
|
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 08:34 |
spmo skrev:
Hej FamousGrouse
Efter min mening - Skynd dig at bytte Maximum'en. Den duer ikke.
Som jeg har fortalt i andre tråde, har jeg fået min bytte to gange på grund af problemer med fjernbetjeningen, men den har derudover en lang række andre fejl.
Efter at have prøvet de to, blev jeg tilbudt en Technisat - og den virker bare ! - Ingen problemer overhovedet.
Mhv Søren
| hvilken fejl er det som du havde, samt hvad er lige som gør en Technisat så meget bedre. har haft en til låns i et par dage. udover et for lyst billede, har jeg ikke så meget og klage over. tekst tv er måske ikke for godt. jeg skulle bare se hvor godt billede den havde. en meget nem boks og bruge. Har ingen problemer haft med fjernbetjening. Synes faktisk den er rigtig god, i forhold til så mange andre.
|
|
spmo
Bruger
Oprettet: 28-Januar-2005
Point: 84
|
Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 17:01 |
Teknisk er den vel ikke meget bedre. Men den virker !
Maximum'en var desideret fejlbehæftet. Fjernbetjeningen gjorde alt muligt andet end den fik besked på. Billed-scaleringen ændrede sig konstant sammen med kanal skift. Kunne ikke huske det du netop havde sat den til.
Derudover viste displayet "888", ligegyldigt hvilken kanal den stod på.
|
|