|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Newflat ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 19:20 |
Hej,
Vores gamle B&O fjernbetjening har givet op, og det giver os anledning til at købe et nyt TV (havde først regnet med at skulle købe et til januar). Jeg skal finde et TV der kan modtage de nye kanaler. Jeg har yousee, men har ikke mulighed for at købe en boks, hvorfor jeg ønsker at det om muligt skal være en integreret del af TV'et (er dette muligt?). Jeg har set mange store fladskærms kasser med elendigt analogt signal, og det ønsker jeg ikke (så hellere købe et brugt billedrørs tv). Er der nogle der kan anbefale et godt TV der kan dække mine behov, eller er det ikke muligt at omgå kabel selskabernes bokse/abonnementer? (pris ? ca. 6.000-12.000 afhængigt af hvad jeg får for pengene) |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er da mange modeller på markedet med Digital KabelTuner, der er utallige tråde her på forummet om dem og deres plussser og minusser. Du skriver intet om at det skal være Plasma eller LCD, men da du har et CRT, så vil det jo nok være Plasma, da de et mere som CRT med billedet en LCD er, og de bedste med Plasma er Pioneer, men de er udgået, så er der Panasonic, så se på sådan et. http://www.ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Newflat ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
@Radiomanden: tak for det hurtige svar.
Jeg har skam forsøgt mig at læse nogle af de mange indlæg, men når man er helt ny på 'scenen', kan det godt være vanskeligt at tolke udtrykkene. Jeg har bl.a. læst positivt om TX-P42V10E eller (G15E eller G10E), men kan ikke helt få afklaring på, om jeg kan sætte det op i min stue uden yderligere kort/bokse/abonnementer fra yousee (KBH). Jeg efterspørger vel om det er digitalt 'plug an play'. N.B. umiddelbart havde jeg forstået det sådan at plasma TV var vejen at gå, men man skal måske ikke afskrive LCD TV? Redigeret af Newflat - 17-Oktober-2009 kl. 19:44 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Du skal jo som bekendt ikke bruge et abbonement til You See for at se de Analoge kanaler i den Digitale udgave. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Der er desværre ikke noget bekendt over det du siger ![]() og hvad vil analoge kanaler i digital udgave sige? er det noget andet end rent digital? Jeg kan modtage yousee kanalerne mindst et år, men har ikke mulighed for at købe boks el. lign. (længere historie med nyt byggeri, prøveabonnement m.m.) (jeg er først på vej ind i dette univers, så betragt alt hvad i fortæller mig som undervisning ![]() Redigeret af Newflat - 17-Oktober-2009 kl. 20:04 |
|
![]() |
|
![]() |
Som skrevet her på forummet og oplyst hos You See, samt reklamer på TV, så er det Digitale spejl blevet gratis for omkring eller lidt over en måned siden, så det er kun tillægs programmer og interaktive funktioner der skal betales for. De interaktive muligheder kan ikke bruges uden en You See modtager. |
|
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
Hvis du allerede får kabel-tv fra YouSee igennem din boligforening, og hvis det er en af de foreninger som får det almindelige signal for den region de er i, så indeholder dit kabel-tv signal allerede digitale versioner af alle de kanaler du kan se analogt i dag (med undtagelse af Kanal København). Der er dog antenneforeninger, som har sammensat sin egen pakke fra YouSee, og de har ikke nødvendigvis fået det "digitale spejl" endnu. De store mærkers fjernsyn, som bliver solgt i Danmark idag, burde allesammen kunne modtage de almindelige digitale kanaler, som ikke kræver tillægsabonnement fra YouSee. Nogen modeller kan dog eventuelt have nogen mangler eller irriterende begrænsninger i forbindelse med digitalt kabel-tv. YouSee har derfor startet en mærkningsordning kaldet YouSee Ready for fjernsyn, som er garanteret kompatible med YouSee's digitale kabel-tv. Fjernsyn som ikke er på denne liste kan dog stadigvæk godt være kompatible. Jeg mener ikke at dit nuværende fjernsyn af CRT typen skal diktere hvilket nyt fjernsyn som er bedst for dig - det er bedre at se på mulighederne med åbne øjne. Sonys W5500 serie fungerer iøvrigt fint med YouSee og du kan finde et 40" for ca. 7.000 Kr (KDL-40W5500). Jeg skal ikke kunne sige om det er bedre end konkurrenternes modeller. Jeg synes at de gode analoge kanaler står godt på mit fjernsyn (37W5500), endda bedre end de dårlige digitale kanaler, men jeg har indrømmet ikke verdens bedste øjne. Det har så ikke den store betydning, nu hvor man kan se (næsten) alle YouSee's kanaler digitalt. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
![]() |
Mange mange tak for det grundige svar! Det gav mig en masse
svar som jeg ikke engang vidste jeg skulle spørge om. Jeg kigger straks på yousee ready listen, og videre på den foreslåede model. |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Der er mange modeller med digital modtager bla Panasonic, Sony, Phillips, Samsung, Toshiba etc. Det du skla kigge efter er at TV'et har DVB C MPEG4 tuner. Jeg har selv et Sony W4000 som jeg er yderst tilfreds med, når man ser digital TV som jeg nu har gjort i over 1 år. Her er kvaliteten langt bedre end et analog signal på et CRT skærm. Mht mærke, så skal man med hensyn til Samsung være opmærksom på at man på de nordiske modeller ikke kan sorterer de digitale kanaler som jeg (og min kone også) synes gør TV'et meget ubrugeligt. Det er et problem der har været påå Samsung modeller i over 1 år, så det er nok ikke noget der ændres lige med det samme. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg må sige jeg bliver mere og mere varm på et TX-
P42G10E, men tror også jeg skal prøve at se et 40W5500. Mht. G10, så bor jeg forholdsvis tæt på de to Panasonic centre i Søborg, men har en El-giganten tættere på. Det eneste af de to Søborg Panasonic centre der har en online shop er dog et par tusinde dyrere end El-giganten. Det kan købes til 7500 i El Giganten, og til 7.999 i Panasonic centret i Roskilde NBRadio (ikke tæt på mig, men sender gratis). Jeg tænker her på at der kan være nogle fordele i at have sin forhandler tæt på. Er der nogle yderligere fordele ved at handle i et Panasonic center hvis jeg har truffet mit valg inden jeg går ind i butikken? (jeg er klar over den bedre vejledning) Er i bekendt med nogle butikker der forhandler TX-P42G10E og som har 2 års garanti? (Hi-Fi klubben har kun TX- P42V10E). Ed: har også lige fundet det på http://www.dustinhome.dk/pd_5010267368.aspx Inkl. forsendelse til til 7.398 (efter sigende også inkl. et gratis beslag, men kan ikke lige finde yderlige info om det.) Redigeret af Newflat - 18-Oktober-2009 kl. 09:08 |
|
![]() |
|
smokey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
Hvis du handler med et Panasonic center kan du være sikker på, at at fjernsynet er via den nordiske importør - med de fordele dette giver. Endvidere har du mulighed for, at 'melde dig ind' i Panasonic Club via forhandlerens hjemmeside, hvorefter du har op til 30 mdr's reklamationsret. Endelig har - NB-radio - eget værksted med de fordele, som dette giver. Jeg har selv handlet en del med NB-radio og har kun meget positive oplevelser; Sidste leverede de et fjernsyn - som ikke var på lager - dagen efter bestilling !!! |
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for svaret. Har jeg ikke ret i, at hvis jeg køber en "E" model er den ens uanset om den er købt i et panasonic center eller ej? 6 mnd. ekstra reklamationsret er en god lille bonus, men afgør ikke købet for mig. Dine gode erfaringer med NBradio (og eget værksted) skriver jeg mig bag øret! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |