recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagem - harddiskoptager (boxer)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSagem - harddiskoptager (boxer)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
p.n.k. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2005
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Sagem - harddiskoptager (boxer)
    Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 19:29
Nogen der ved om den boks understøtter HDAvi control - evt. q-link/smartlink via scart ?  Jeg kan ikke umiddelbart få det til at virke med mit panasonic fjernsyn men kan det skyldes et billigt HDMI kabel ?
Til top
HrOlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 16:01

Der står ikke noget i manualen om dette - så det gør den nok ikke ! (Jeg anvender en Logitech Harmony Remote 880 - tænder/slukker og kontrollerer alle apparater - den er jeg meget tilfreds med)

Er du ellers tilfreds med din Sagem ?

Jeg oprettede en tråd under HDD optagere - men uden response:

Jeg kunne ønske mig at dele erfaringer omkring denne Box(er) - som vi gør det for andre HDD recordere. Jeg har lidt af hvert og må sige at mine erfaringer foreløbig er:

1) Den støjer/hyler overraskende meget (mon man kan og vil det hjælpe at skifte til en anden harddisk ?)

2) Alle info screens og menu'er er i meget dårlig opløsning (sådan var det også i begyndelsen med Viasats HDD recorder fra PACE - men de fik det da rettet ) - men denne her er vel ikke så ny / har den ikke været anvendt i Sverige i lang tid ?

3) Mon der er grundlag for et dedikeret forum/ brugergruppe til denne type boxer godkendt HDD recorder ?

/Olsen

Redigeret af HrOlsen - 20-Oktober-2009 kl. 16:01
Til top
p.n.k. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 19:04

Jeg kunne heller ikke få det til at virke - men synes det er lidt amatøragtigt at understøtte det samme via scart - for det står der i brugsvejledningen at den gør - men digitalt tv er vel netop fordi man ønsker en digital billedkvalitet ?

Min løsning blev "hotel funktionen" på panasonic'en - så nu starter den altid op med HDMI som indgangssignal.  Den indbyggede tuner får jeg formentlig ikke brug for længere da den kun er MPEG 2.

Jeg bruger selv en Harmony - genialt produkt - men har dog ikke programmeret "aktiviteterne" - jeg synes det tager umanerligt lang tid at få sendt alle signaler - så har i stedet redefineret hver enhed så knapperne er så omfattende som muligt og de væsentligste knapper øverst i menuerne.

Mht. Sagem: Ja et brugerforum ville være rart - er forvirrende mange tråde herinde.

Jeg har ikke oplevet støj - konen plejer ellers nok at klage over sony'en da den kom.  Selv har jeg nedsat hørrelse så netop hyletoner er jeg som regel fri for at høre (eneste fordel)

Ja info screens kunne være bedre men har dog trods alt de relevante informationer.

Hvordan er din oplevelse af optagelser.  Jeg har valgt at fravælge "program" mode fordi jeg ikke fik starten af optagelserne med - giver det også dig problemer ?

Min sony kunne styre min elspareskinne - det ser det ikke ud til at dette apperat kan - nogen der har en løsning ?

Til top
HrOlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af p.n.k. p.n.k. skrev:

Hvordan er din oplevelse af optagelser.  Jeg har valgt at fravælge "program" mode fordi jeg ikke fik starten af optagelserne med - giver det også dig problemer ?

Jeg får det også kun til at virke på timer - med tid før og efter programsat tid.

Har du iøvrigt prøvet den digitale lydudgang? Udsendelse med AC3 lyd kunne være fedt at udnytte via den coaxiale digitale lydudgang. Jeg har experimenteret - men det virker som om den mangler noget i setup menuen. Normal ville man skulle vælge enten analog udgang eller digital udgang SPDIF. Uanset hvad sendes lyden stadig på analog udgangen - men ingen på digital udgangen

Til top
hhmcsv Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Marts-2007
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 12:33
Jeg har tidligere bidraget med erfaringer med denne boks i en tråd. Men det er stort set sådan:
- den støjer for meget til et soveværelse. Det er tilsyneladende ikke harddisk-støj, men blæserstøj fra køling. Løsning hos mig var indbygning i boghylde med plexiglas foran og 5m scartkabel så den er så langt væk som muligt.
- det er ikke verdens mest følsomme modtager, har væsentligt lavere signalstyrker og -kvalitet end mit Samsung MPEG4-tv, til trods for 10m længere antennekabel til det sidstnævnte.
- Boxers EPG, som ellers er en stor lettelse når der skal optages bestemte udsendelser har vist sig at være upræcis, således at man risikerer at miste både begyndelse og ende på et program - de ofrer åbenbart ikke den nødvendige omhu til dette. Og flere af Boxers kanaler i intro-pakken har kun meget summariske eller ingen informationer i EPG-en.

Hans-Henrik
Til top
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af HrOlsen HrOlsen skrev:

Oprindeligt skrevet af p.n.k. p.n.k. skrev:

Jeg får det også kun til at virke på timer - med tid før og efter programsat tid.

Har du iøvrigt prøvet den digitale lydudgang? Udsendelse med AC3 lyd kunne være fedt at udnytte via den coaxiale digitale lydudgang. Jeg har experimenteret - men det virker som om den mangler noget i setup menuen. Normal ville man skulle vælge enten analog udgang eller digital udgang SPDIF. Uanset hvad sendes lyden stadig på analog udgangen - men ingen på digital udgangen

Undkskyld jeg lige blander mig,men jeg har netop modtaget boksen

I skriver at det ikke virker med optagelse i "program" mode. Er det via guiden I mener?

I så fald er der så ikke et sted hvor man kan indstille, at den skal ligge lidt ekstra tid til, før og efter programmet?

/cholm

Redigeret af cholm - 21-Oktober-2009 kl. 12:48
Til top
Stevns Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 12:50

Jeg købte denne box for et par måneder siden, og jeg er i det store hele tilfreds med den.

Dog synes jeg at den støj den afgiver er lige i overkanten.

Jeg har kun haft få problemer med EPG, men når de opstår er de drønirriterende da man jo mister noget af programmet, så det kan klart anbefales at bruge timerfunktionen i stedet hvis man vil være på den sikre side.

/Ole

Til top
HrOlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af cholm cholm skrev:

[QUOTE=HrOlsen][QUOTE=p.n.k.]

I skriver at det ikke virker med optagelse i "program" mode. Er det via guiden I mener?

I så fald er der så ikke et sted hvor man kan indstille, at den skal ligge lidt ekstra tid til, før og efter programmet?

/cholm

Du kan vælge mellem at optage fra program guide med startsignal fra program eller timer signal - med før og efter tid (som stilles under bruger indstillinger). Det er programmets startsignal som ikke altid udsendes eller fanges - derfor anvend timer funktionen.

Til top
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 14:01

Oprindeligt skrevet af cholm cholm skrev:

[QUOTE=HrOlsen][QUOTE=p.n.k.]

/cholm

Du kan vælge mellem at optage fra program guide med startsignal fra program eller timer signal - med før og efter tid (som stilles under bruger indstillinger). Det er programmets startsignal som ikke altid udsendes eller fanges - derfor anvend timer funktionen.

Ok, det vil sige timerfunktion i Guiden?

Til top
HrOlsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 16:12

Du indstiller din boks til at optage timer-baseret under bruger indstillinger - een gang for alle.

Herefter kan du nu optage ved at gå ind i din EPG og trykke record på den optaglse du ønsker

Til top
p.n.k. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 16:24

Ja - har tilsluttet min optager via coax kabel - og under lydopsætning valgt jeg kan ikke huske hvad det hedder - men der er 2 valgmuligheder den ene er stereo den anden er til digital lyd

Jeg får lyden fint igennem coax til forstærker.  Jeg må så tilstå, at lyden kun er pro logic II men mener heller ikke at der er nogle af kanalerne som sender i surround / DTS.  Så vidt jeg husker vil nogle af DR HD's programmer blive sendt i dolby logic 5.1.

Til top
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 16:34

Du indstiller din boks til at optage timer-baseret under bruger indstillinger - een gang for alle.

Herefter kan du nu optage ved at gå ind i din EPG og trykke record på den optaglse du ønsker

Jeg har lige kigget manualen igennem, men kan simpelthen ikke se hvor i menuen jeg gør dette
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu