recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fællesantenne og de 3 nye kanaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFællesantenne og de 3 nye kanaler.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Emne: Fællesantenne og de 3 nye kanaler.
    Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 21:48
Da vi også er tilsluttet fællesantenne hvor jeg også kan får signal til DVB-T( jordbasenet),er de forpligtet til at sende de nye free to-air kanaler,DR Ramasjang,DR k,DR HD,ligesom de nuværende 4 digitale kanaler som sender nu,har selvfølgelig skrevet til dem,men det mente de ikke at de skulle,jeg kan heller ikke lige se noget om det på digi-tv.dk eller på kum.dk om det.
Kan oplyse at det er Stofa der styre fællesantennen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 22:01

Stofa har vist endnu ikke bestemt sig for om de skal udsendes, da de i modsætning til You See er brugerstyret, så det kommer an på om der er tilstrækkelig mange der ønsker de kanaler. De er IKKE Must Carry kanaler. You See nedtager dem, de er jo trods alt licens finansieret.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 22:15

Kan se i anden tråd, at du har Canal Digital, de kommer på der.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Da vi også er tilsluttet fællesantenne hvor jeg også kan får signal til DVB-T( jordbasenet),er de forpligtet til at sende de nye free to-air kanaler,DR Ramasjang,DR k,DR HD,ligesom de nuværende 4 digitale kanaler som sender nu,har selvfølgelig skrevet til dem,men det mente de ikke at de skulle,jeg kan heller ikke lige se noget om det på digi-tv.dk eller på kum.dk om det.

De nye kanaler er ikke must-carry, så fællesantenneanlæg er ikke forpligtet til at distribuere dem.

Efter seneste revision af loven er det kun DR1, DR2 og TV2, der er must-carry. DR Update og de kommende kanaler er ikke.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Kan se i anden tråd, at du har Canal Digital, de kommer på der.

Tak for svaret,jo jeg ved godt de kommer på satelit,synes også det er for meget,når man betaler sin licens,har lige fået et bekræftet svar fra fællesantennen som har talt med Stofa,at hvis jeg skulle ha det,så skulle jeg ha en boks og betale ca 39 pr. mrd,vil jeg få min pakke digitalt + de "gratis" digitale programmer.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 18:14
Det fremgår heraf, at MUX2 ikke er Must Carry
http://www.digi-tv.dk/Sendenettets_opbygning/videredistribut ion.asp

Til gengæld er det første gang jeg har set en bekræftelse af at man i må være fælles om en DVB-T antenne.

/B
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 18:34

Citér =B-CLG
Til gengæld er det første gang jeg har set en bekræftelse af at man i må være fælles om en DVB-T antenne.

En sådan findes ikke, der er 2 typer VHF og UHF, det er som bekendt sidstnævnte der bruges til Digital modtagelse. Senere også VHF.

Redigeret af Radiomanden - 22-Oktober-2009 kl. 18:35
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 18:48

Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Det fremgår heraf, at MUX2 ikke er Must Carry
http://www.digi-tv.dk/Sendenettets_opbygning/videredistribut ion.asp

/B

Som jeg har forstået,så var det en service fra stofa,at hvis man havde et tv med indbygget DVB-T tuner eller boks,vil man kunne tage signalet fra fællesantenne og få DR,DR2,TV2,DR Update,så jeg er ikke helt med,hvad du mener med(at man i må være fælles om en DVB-T antenne)?
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 16:04

På samme måde som YouSee har givet deres Digitale signaler Frit, altså man kunne fordele til naboen uden problemer.

På samme måde må man vel også fordele et Digitalt evt. Boxer signal i en bygning? Således man også kan se Tv i Kældrene.  Eller skal hver enkelt have tilladelse til sin egen UHF antenne heroppe    

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 16:33

Du må gerne være fælles om en DVB-T antenne (det er jo bare en UHF antenne), og der har aldrig været noget problem i at videredistribuere mux1 (og det kommende mux2) i et fællesantenneanlæg, blot man husker at betale til Copydan.

Oprindeligt måtte et fællesantenneanlæg ikke videredistribuere Boxer mux'erne (med kryptering), men Boxer har lavet nye aftaler med TV stationerne, således at dette nu er tilladt.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 16:50
Jeg henviste til Digi-tv, hvor der står hvilke kanaler der er Must Carry.

Min sidebemærkning om at være fælles om en DVB-T antenne, skyldes blot at dette var beskrevet på samme digi-tv side, og at det tidligere har været debatteret her om man eksempelvis må være 8 lejligheder fælles om en antenne

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64728& KW

På det tidspunkt var Boxers svar klart afvisende.
Nu er situationen en anden med hensyn til dét, hvilket jegså blot nævnte i en sidebemærkning.

At det så afstedkommer at min tekst bliver farvet rød og besvaret på uforstålig vis fatter jeg ikke. Det var ment som en servicemeddelelse, og jeg er sikker på at mange kan spare kassen ved at konstruere små fællesantenner jf beskrivelsen.

/B
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 18:09

Jeg henviste til Digi-tv, hvor der står hvilke kanaler der er Must Carry.

Min sidebemærkning om at være fælles om en DVB-T antenne, skyldes blot at dette var beskrevet på samme digi-tv side, og at det tidligere har været debatteret her om man eksempelvis må være 8 lejligheder fælles om en antenne

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64728& KW

På det tidspunkt var Boxers svar klart afvisende.
Nu er situationen en anden med hensyn til dét, hvilket jegså blot nævnte i en sidebemærkning.

At det så afstedkommer at min tekst bliver farvet rød og besvaret på uforstålig vis fatter jeg ikke. Det var ment som en servicemeddelelse, og jeg er sikker på at mange kan spare kassen ved at konstruere små fællesantenner jf beskrivelsen.

/B

Fordi jeg skrev at jeg ikke er helt med,jeg læste det som om det var udlovligt det de gjorde,det kunne jeg ikke lige forestille mig de ville gøre.Mere var der ikke i det.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu