|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
hypersnap ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 11:09 |
|
Så har jeg fået mit nye tv, Har lige et par spørgsmål til de kloge :) 1. Er der opdateringer a firmwaren i tv'et, og er det noget der er værd at opdatere for? 2. Er der ikke en der kan poste nogle rigtige gode indstillinger til at forbedre skærmbilledet? Ville ikke bare tage dem på flatpanels osv. Vil ihvertfald lige sikre mig at nogle af jer andre 5500 ejere har prøvet dem og syntes de er de bedste :) På forhånd tak. |
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
|
1. Ja der er en 1.570EA firmware opdatering, men der er ikke meget nyt i den (anderledes rækkefølge af digitale kanaler ved søgning, og mulighed for at definere sekundære sprogvalg for lyd og undertekster). Firmware download siden kan nu være svær at finde på Sonys support side, men man kan f.eks. google efter den:
http://support.sony-europe.com/TV/downloads/downloads.aspx?s ite=odw_da_DK&m=KDL-40W5500&f=FW_Bravia1570EA 2. Det er jo i en vis grad subjektivt, men jeg kan da poste hvad jeg bruger, næste gang jeg sidder foran tv'et. Redigeret af DrageMester - 22-Oktober-2009 kl. 12:09 |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
|
Mine billedrelaterede indstillinger er subjektive og er ikke et resultat af rigtig kalibrering. Jeg har taget udgangspunkt i foreslåede indstillinger fundet i et par tests på nettet, og så tilpasset hen ad vejen bl.a. med hjælp fra helt simple test-billeder. Øko Strømsparefunktion: Lav Billede (Motiv = Generel) Baggrundslys: 5 Avancerede indstillinger... Hvidbalance...Alt sat til 0 Billede (Motiv = Biograf) Baggrundslys: 4 Avancerede indstillinger... Hvidbalance...Alt sat til 0 Bemærkninger Motionflow i Standard indstilling synes jeg ikke fungerer tilfredsstillende, da den nogen gange pludselig "opgiver" at beregne ekstra billeder, så det ser ud som om funktionen pludselig slås fra i brøkdele af et sekund. Det ser ikke ret godt ud efter min smag. Jeg har gemt et klip på min recorder som viser problemet hver eneste gang, så det er ikke noget tilfældigt. Derfor kører jeg enten med Motionflow i Høj eller i Fra. |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
hypersnap ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
|
Okay takker for svaret!! Vil lige prøve mig lidt frem med din og se hvad mine øjne siger :D Gider ikke rode med firmware for det pjat, men hellere vente til der måske sker noget andet brugbart... |
||
![]() |
||
Ketimo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-November-2009 Status: Offline Point: 13 |
![]() |
|
Hej
Bare til info, Motion Flow 100 herts, er noget opreklameret bras. Jo, det er bedre en 50hz men den hakker i stort set alle film hvor der sker noget i..... Surt....
Men bortset fra det, så er det et fedt tv.
Har dog problem med at få HDMI signalet fra min Sony HDD over i tv'et i det rigtge format.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis du ikke allerede har prøvet det, så prøv at sætte MotionFlow til "Høj" i stedet for "Standard"; det synes jeg fungerer bedre. Der er dog ingen indstilling som er bedst til alt - heller ikke MotionFlow slået "Fra". |
||
|
||
![]() |
||
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
![]() |
|
Jeg har laver 4 forskellige, men den jeg bruger mest ser sådan her ud .. Nils Profil: personlig
Baggrundslys 8 Kontrast 83 Lys: 45-50 Farvemætning: 44 Skarphed: 13 Farvetemperatur normal Støjreduktion Fra Mpeg-støjreduktion Fra Motionflow standard ( sport høj ) Film-tilstand Auto 1 Sort korrigering lav avanc. kontrastforbedring mellem Gamma Standard Auto Light Limiter Fra Klar hvid lav Levende farver Fra |
||
![]() |
||
Ketimo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-November-2009 Status: Offline Point: 13 |
![]() |
|
OK, jeg prøver at lege lidt med indstilligerne. Takker.
![]() |
||
![]() |
||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
|
De indstillinger som er blevet foreslået, er desværre, langt fra optimalt set ud fra et synspunkt, hvis man ønsker det mest mulige korrekte billede. Hvis man dog er tilfreds, skal jeg ikke blande mig. Jeg ville som udgangspunkt som minimum foreslå indstillingerne fra testen af W5500 på Flatpanels.dk. Biograf-mode giver desuden klart det bedste billede, og diverse billedsystemer og lignende, bør slås fra efter min mening.
100 Hz fungerer dog som sådan udmærket, specielt ved sportsudsendelser, og jeg kan absolut ikke nikke genkendende til den hakken der bliver omtalt, som er mere eller mindre minimal, specielt når jeg ser Blu-Ray film, omend det kan forekomme, på f.eks. DVD, og mindre gode, rent kvalitetsmæssige digitale kanaler, hvor komprimeringen er for høj. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |