Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ancl
Ny bruger
Oprettet: 21-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: Samsung LE-32B450 Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 12:47 |
Er der nogen der kan svare på om denne LCD Fladskærm Samsung LE-32B450 er dækket ind mht. det nye digitale signal, mpeg4, boxer mv?
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 13:54 |
Der findes 2 versioner af denne model. LE-32B450, samt LE-32B455. Den model du refererer til er typisk kendetegnende ved, at skærmen er en parallelimporteret skærm, hvorved der kan forekomme inkompatibilitet med de indbyggede tunere. Du bør nok gå efter LE32B455, som er en model, beregnet til det danske marked, og ja, denne model er dækket ind med hensyn til det du nævner i dit indlæg. Desuden er den ikke meget dyrere, og et par hundrede kroner mere er godt givet ud, for at være 100% sikker på, at det hele nu virker som det skal.
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
|
Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 14:29 |
Hvis du får fat på 450, den ikke paralel importeret udgave virker undertekster på TV2 på Yousee og du kan sorterer de digitale kanaler.
Køber du en 455 model, vil der nok være problemer med undertekster på TV2 på Yousee, dog kan ordnes med en firmware opgradering. Men du kan IKKE sorterer de digitale kanaler.
|
 |
ancl
Ny bruger
|
Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 19:25 |
Tak for info. Der er nogle gode tilbud rundt omkring på nettet på 450'eren, men det er ikke til at gennemskue om det er parallel import og det er sku for risky at bestille (fx. Pixmania). Jeg kunne selvfølgelig prøve at tage kontakt til forhandlerne og høre hvad de siger...
|
 |
PerW
Guld medlem
|
Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 20:01 |
Du kan være sikker på at Pixmania er paralel import, hvis man kan kalde det det, da det jo er en fransk netbutik.
Derudover er vil en dansk model hedder 455 og ende på /XXE.
|
 |
ancl
Ny bruger
|
Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 20:41 |
Ok. Det virker lidt usikkert at handle sådan et tv på nettet. Kender i nogle anbefalingsværdige sites hvor de ikke sælger parallel import og har høj trust?
|
 |
individuel
Junior bruger
Oprettet: 04-Marts-2006
Point: 41
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 21:31 |
Har selv overvejet entop denne model, da den netop ikke er fuld HD. Som, jeg forstår det, står det skarpere (ikke noget flimmer) - hvilket man ellers skal op i 100HZ eller en god billedbehandler og det findes vist ikke under 8000 kr.
Det billigste og bedste sted at købe den er vist sjovt nok ikke på nettet, men i FONA: Der så jeg den til ca. 3700 i sidste uge. Med lidt handelstalen (eller Forbrugsforening) kan du nok få den lidt længere ned, og så er du garantere det er en dansk model, og med Samsungs nordiske garanti (er det ikke nogt med 3 år, afhentningsservice etc.)?
.. og så er det jo et miljøvenligt TV ;-)
|
Mvh.
Martin
|
 |
PerW
Guld medlem
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 21:45 |
individuel skrev:
Har selv overvejet entop denne model, da den netop ikke er fuld HD. Som, jeg forstår det, står det skarpere (ikke noget flimmer) - hvilket man ellers skal op i 100HZ eller en god billedbehandler og det findes vist ikke under 8000 kr.
Det billigste og bedste sted at købe den er vist sjovt nok ikke på nettet, men i FONA: Der så jeg den til ca. 3700 i sidste uge. Med lidt handelstalen (eller Forbrugsforening) kan du nok få den lidt længere ned, og så er du garantere det er en dansk model, og med Samsungs nordiske garanti (er det ikke nogt med 3 år, afhentningsservice etc.)?
.. og så er det jo et miljøvenligt TV ;-)
|
Jeg tror ikke du undgå flimmer. Derudover så mener jeg ikke der er 3 års garenti på de nordiske modeller. Afhentningservice er hvis først over 37 eller 40 tommer.
På de nordiske modeller kan du IKKE sorterer de digitale kanaler, så det er virklig et meget stor minus, som man virklig bør overveje om man kan leve med. Vi har ikke her i vores husstand, så Samsung er returneret.
Du kan få et Sony med 100 Hz for ca. 5000 i 32 tommer, så man behøves ikke at skal op i 8000 for 100 Hz.
|
 |
individuel
Junior bruger
Oprettet: 04-Marts-2006
Point: 41
|
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 06:51 |
Flimmer kan du godt undgå netop da model 455 ikke er i fuld HD men kun forberedt til HD (dvs. den kører med de nuværende opløsning) :-)
Nej, det er ikke afhentningsservice men reparation i hjememt på 32"...jeg leder lige efter et link....
Sony har desværre et højt energiforbrug og er vist endnu ikke miljømærkede [svane/blomsten] (så derfor valgte jeg ikke Sony)...og er man først oppe på 5000 ville jeg ofre de sidste 3 kilo og købe et LED til 8000 :-)
|
Mvh.
Martin
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:23 |
købte personligt et B450 32" i Fleggaard til de gamle, så den var parallel importeret.
den har de ingen problemer med, kører alt som den skal, både med undertekster og favorit sortering af kanaler and so on, over DVB-T mpeg4.
Mener jeg gav 2800 dengang.
|
 |