recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG N2B1 NAS - Input og hjælp, please.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG N2B1 NAS - Input og hjælp, please.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: LG N2B1 NAS - Input og hjælp, please.
    Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 10:01

Hej

...jeg havde vist fået puttet dette spørgsmål i en forkert tråd, og prøver om jeg kan få hjælp her i stedet. Det andet sted var der ihvertfald ingen svar :-)

Jeg kan købe en LG NAS N2B1, med 2x 1TB og BluRay læser og skriver, til en god pris via arbejdsplads/multimediaordning. De har (desværre) kun den NAS. Den er svær at finde noget om på nettet, ikke engang nogen der sælger den.

Der står følgende i det materiale vi har fået:
-----
Med denne ultimative netværksharddisk, løber du ikke tør for plads foreløbig. Med sine indbyggede 2 x 1TB diskplads, har du muligheden for at tage backup af alle dine filer, billeder, videoer samt musik via netværket i huset eller via internettet. Med få klik, kan den sørge for at spejle dine data, således du aldrig mister dem igen. Samtidig har den en indbygget Bluray afspiller og brænder. Afspil Bluray film over netværket til dit TV via DLNA teknologien og ny fremragende videokvalitet som aldrig set før. 

Specifikationer:
- Indbygget 2 x 1 TB harddiske med HotSwap
- Indbygget BluRay læser og brænder / DVD-READ/WRITE
- Indbygget FTP og Web-admin system
- DLNA teknologi
- Mulighed for Raid 0 og 1 samt selective mirroring
- USB Printer-server
- Smart kortlæser, til at tømme dit digitalkamera.
- og meget meget mere..  
----

Der kan læses lidt mere her. Den har også været nævnt som nyhed her på recordere -> her. (dog i 4-drevs udgave).

Vi kan købe den til en efter-skat-samlet-pris på 1.850. Og med 2x1TB og BluRay drev er det vel ikke helt af vejen.

- Men er der nogen der kender den? Kan sige godt og skidt om den? Evt. ud fra de nævnte specifikationer.

- Hvis jeg køber en WDTV-Live og sætter til, vil jeg så kunne ligge en BluRay film i NAS'en og afspille den direkte fra WDTV (uden at rippe), fordi WDTV kan se/mappe Bluray-drevet?

- Vil jeg kunne gemme/rippe mine Bluray film som ISO'er på NAS'en, og så spille dem direkte?
Sådan lyder det til man kan, men de mener måske data-blurays og ikke kopisikrede film.

- Kan jeg mappe selve bluray-drevet direkte til min PC, som var det et Bluray drev installeret direkte i PC'en og så bruge alle de softwareværktøjer man kunne finde på at anvende med sit Blueraydrev fra sin PC?

- Jeg så at 4-drevs versionen anvender 42W i brug og 11w i "spun-down". Er det alarmerende højt for en NAS? 
Jeg vil gerne have fokus på mit strømforbrug. Det er nok også lidt mindre med 2 og ikke 4 drev.

Lad mig med glæde høre hvad eksperterne her mener?

Mvh og tak
Jens
Til top
sobo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Juli-2007
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 22:52
Jeg har lige fået det samme tilbud, og sidder med præcis de samme spørgsmål. Er der nogen der har erfaringer med den?

Og et bonusspørgsmål: Vil man kunne bruge tdc play med den og så en WDTV live?

Mvh
Søren
Til top
MSF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-November-2009
Sted: Danmark
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2009 kl. 23:43
Hej Jens

Jeg har fået samme tilbud og har taget i mod det. Jeg har også WDTV Live og er spændt på, hvordan det virker sammen.

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

- Hvis jeg køber en WDTV-Live og sætter til, vil jeg så kunne ligge en BluRay film i NAS'en og afspille den direkte fra WDTV (uden at rippe), fordi WDTV kan se/mappe Bluray-drevet?

Lige den der har jeg også overvejet, men forventer, at NAS nok vil stå i nærheden af mit TV - jeg har trukket kabler til det alligevel. Jeg har forsøgt at give WDTV Live adgang til mine DVD drev på mine computere, men det har i første omgang ikke virket særligt godt... Confused

- Vil jeg kunne gemme/rippe mine Bluray film som ISO'er på NAS'en, og så spille dem direkte?
Sådan lyder det til man kan, men de mener måske data-blurays og ikke kopisikrede film.

Du kan benytte AnyDVD HD (har jeg fået anbefalet andet steds her på siden. Jeg har ikke selv testet denne version, men AnyDVD (ekskl. blue ray) virker fint. Se evt. mere her: http://www.slysoft.com/da/anydvdhd.html

Jeg er ikke helt skarp på formateringerne, men så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, skal den NAS benytte et format (for at virke på netværket), som samtidig indebærer en maks. fil størrelse på 4GB. (Kan nogen be- eller afkræfte dette?)

Lad mig med glæde høre hvad eksperterne her mener?

Også jeg...
Philips 32PFL7803H/10 + WDTV Live + LG NAS N2B1
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af sobo sobo skrev:

Og et bonusspørgsmål: Vil man kunne bruge tdc play med den og så en WDTV live?

Nej,
DRM delen understøttes kun på WinDåse
Til top
MSF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 20:49

Der kan læses lidt mere her. Den har også været nævnt som nyhed her på recordere -> her. (dog i 4-drevs udgave).

- Kan jeg mappe selve bluray-drevet direkte til min PC, som var det et Bluray drev installeret direkte i PC'en og så bruge alle de softwareværktøjer man kunne finde på at anvende med sit Blueraydrev fra sin PC?

Der skulle vel ikke være nogen, der har et bud på Jens' udmærkede spørgsmål, og hvordan man i givet fald gør?

Og jeg kan tilføje, en der har et bud på, hvorfor min WDTV Live ikke kan se .ISO filerne, jeg har lagt over? (Jeg kan se dem via flere forskellige programmer på min bærbare...)
Til top
henrikkatholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 13:21
Jeg hopper lige med på denne tråd.

Jeg har også mulighed for at købe ovenstående "kasse", jeg har dog et alternativ HP Mediasmart EX 490
Jeg bruger mac, som begge typer understøtter, hvilken model ville I vælge?
Til top
Caseman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 08:53
er der nogen af jer der har fået LG'en ?? jeg får leveret min på lørdag og glæder mig til at se hvordan den performer i forhold til mine nuværende synology

Til top
Molbech Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2009
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 22:43
Fundet ud af noget ? Smile
Til top
MSF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Molbech Molbech skrev:

Fundet ud af noget ? Smile

De oprindelige spørgsmål lød:

WDTV kan godt se drevet, men kun som et alm. CD / DVD drev. Det virker langt fra optimalt, når den skal afspille en standard DVD film, og hvis det er noget der involverer en menu funktion, går det helt galt. Unhappy

Nej. Jeg har talt med LGs internationale brugerservice et par gange, og efter lang tids research fandt de ud af, at den eneste der kan afspille på NAS'en er en PS3, som jo selv har indbygget blueray drev.

Nej. - Det var ellers tillokkende. Du kan til gengæld bruge den medfølgende software til at lave 50 GB backup på dine væsentligste filer.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 21:37
Jamen, godt jeg ikke fik købt en sådan :-)

Tak for input.
Til top
MSF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 23:13

Tak for input.

Selv tak - det havde været sjovere, at komme med bedre nyt.
Til top
MVIN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2008
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 23:00
Er der en som har købt den?

med hvilken overførselshastighed er du så kommet op på når du skal overfører filer fra en PC?

bruger du itunes serveren og hvordan kører den?
Samsung TV - Yousee kable - Pio anlæg
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu