recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ny router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketny router

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Emne: ny router
    Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 17:48

Heey Recorder.dk

Jeg skal ud og købe en ny router.

Derfor vil jeg gerne have jeres hjælp/erfaring.

Mit udstyr:

2 computer, PS3, ZAPTOR og printer.

Det hele er samlet med kabler igennem routeren. Da jeg skal have købt ny vil jeg gerne have muligheden for at gøre noget af det trådløs. Fordi jeg har en iPhone, jeg gerne vil kunne køre over hjemmenetværket. Ligesom jeg gør når jeg er over ved mine venner der har trådløs.

Printeren er ikke sat til netværket i nu, men hvis det var muligt vil jeg meget gerne have et kabel der ind til.

Så det skal have 4-5 udgange til kabel samt kunne sende trådløs.

Hvad kan I anbefalde ?

Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 18:31
Hastighed at internetforbindelse?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 18:45
Jeg køre med 25/1 mbit
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 21:41

Jeg har købt en Linksys WRT610 har op til 1000mps på lan og op til 300mps på det trådløse (salgshastigheder ) det er nem at sætte op du kan tilslutte en usbdisk til den, så kan routeren sættes op så den fungerer som medieaserver (upnp) på netværket, så det er faktisk en relativ billig og simpel mediaserver med en usbdisk (aner dog intet om performance!).

Desuden understøtter den ddns så du herved kan tilgå tilsluttet usb harddisk selvom du ikke har fast ipadresse, via internettet feks med ftp (filezilla).

Jeg syntes rækkevidden er større end min tidligere linksys router havde på det trådløse net.

Jeg har oplevet at efter jeg skiftede fra D-link som jeg har haft 3 stk af som bare døde efter 1 år hver især at det bare er en router der kører og som er brugervenlig.

Redigeret af rhsin - 27-Oktober-2009 kl. 21:44
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg har købt en Linksys WRT610 har op til 1000mps på lan og op til 300mps på det trådløse (salgshastigheder ) det er nem at sætte op du kan tilslutte en usbdisk til den, så kan routeren sættes op så den fungerer som medieaserver (upnp) på netværket, så det er faktisk en relativ billig og simpel mediaserver med en usbdisk (aner dog intet om performance!).

Desuden understøtter den ddns så du herved kan tilgå tilsluttet usb harddisk selvom du ikke har fast ipadresse, via internettet feks med ftp (filezilla).

Jeg syntes rækkevidden er større end min tidligere linksys router havde på det trådløse net.

Jeg har oplevet at efter jeg skiftede fra D-link som jeg har haft 3 stk af som bare døde efter 1 år hver især at det bare er en router der kører og som er brugervenlig.

Jamen helt sikkert  Den lyder nu meget spændene.. Men det var ikke helt den prisklasse jeg havde forstillet mig. Jeg vil nu stadig have dit forslag i baghovedet når jeg skal komme med min endelig beslutning.

Jeg havde regnet med end 3- 400 kr.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 08:26

Den har en lillebror, lidt færre funktioner (den har ikke mulighed for tilslutning af usb disk) også er den "kun" 100mps på lan.. på det trådløse er den samme hastighed som den anden.

wrt160n den er i det ønskede prisleje

Mvh

René
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 10:01

Jeg står i samme situation og hælder mellem Linksys WRT610n og den helt nye Netgear WNDR3700 de ligger begge på 7-800 kr. men tror egentlig det er ok investering at give lidt mere og få en lidt fremtidssikrte router, da det ikke er noget jeg skifter så tit som alt andet elektronik.

Jeg tror jeg snupper den Netgear 3700 da de på www.smallnetbuilder.com roser den til skyerne og den har bedre performance en 610n på svære steder,

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Den har en lillebror, lidt færre funktioner (den har ikke mulighed for tilslutning af usb disk) også er den "kun" 100mps på lan.. på det trådløse er den samme hastighed som den anden.

wrt160n den er i det ønskede prisleje

Kan den bruges sammen med en Zaptor ? Hvis ja, så er det da sådan en jeg skal have.

En af mine venner har købt en i ElGiganten, men den kan ikke bruges til zaptor.

Han køre modem - router, hvorfra der går 2 kabler. En til Zaptor og en til den trådløs. Så hans PS3 og PC køre trådløs.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 15:58
jeg ved det faktisk ikke, men jeg har min liggende endnu da jeg opgraderede til 1000mps på lan, den må du da gerne købe hvis du er interesseret priside 300,- kr
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 16:42

Jeg har lige snakket med stofa og de siger jeg sagtens kan bruge den. Så længe jeg køre kabel til Zaptor.

Hvor gammel er den du har ? Hvor befinder den sig henne ?

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 20:38

jeg mener den er 1,5-2 år max kan ikke lige huske det men den kører upåklageligt, eneste grund til jeg skiftede den ud var fordi jeg ville have 1000mps på lan.

Den befinder jeg lige syd for århus, kan godt finde ud af noget med at sende den, den er jo ikke så stor

Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 13:34

Tak for tilbudet

Men jeg regner med at købe den for ny. Da den ikke koster mere end 470 kr inkl. fragt.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu