Hej Sundin
Helt enig med kskruger. Fravælg 5 serien
Jeg vil nok nærmere sige PAS PÅ MED AT KØBE SAMSUNG 5-serien.
Jeg har et (næsten helt nyt - overvejer seriøst at returnere det) Samsung LExxB535, men vil helt klart købe et Sony hvis jeg skulle vælge i dag.
Min far har et 40W4500 (vel at mærke med standard indstillingerne) og billedet ser faktisk OK ud i forhold til et justeret LE40B535
Har lige købt et Sony 37V5500 til min mor (En mindre "model" end W5500), da der er flere udlemper ved Samsungs B5xx serie:
1 - dvb-c kanaler kan IKKE sorteres (fx så dr1 ligger på kanal 1, tv2 på kanal 2 , tv3 på kanal 3 osv). Det er KUN de analoge der kan sorteres.
2 - BÅDE én analog og en anden digital kanal kan have nummer 2 SAMTIDIGT (tryk 2 på fjernbtjeningen og analog-kanal2 vises; tryk 2 på fjernbetjeningen igen og digital-kanal2 vises!!!) WTF !!! - det er pisse forvirrende i daglig brug!!!
2 - Menu'en er ikke intuitiv - m.a.o. tingene ligger ikke lige der hvor du forventer det (min subjektive vurdering).
3 - Når man har lavet en auto-scan af digitale kaneler, kan man ikke manuelt tilføje en ny kanal til de eksistrende.
4 - Og så er der jo lige Samsungs fjernbetjening der er så stor at den kræver to hænder, hvis du skal bare lidt mere end bladre mellem kanalerne.
PS Den nyeste firmware-opdatering løser ikke de ovenstående problemer.
Så jeg ville klart vælge Sony'et frem for Samsung tv'et