|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Simonvinder ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 03-November-2009 kl. 13:51 |
Hej! Har brug for hjælp til køb af nyt tv, og har et par stykker som jeg gerne vil have vurderet: Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W5500 Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde det bedste af disse? Tak på forhånd!
|
|
![]() |
|
Fedtmule ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2007 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
Hejsa! Du kan kaste et blik ovre på http://www.flatpanels.dk Her vil du finde anmeldelser på flere af de omtalte TV + en del debat blandt brugere.
|
|
![]() |
|
Simonvinder ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Tak! :) Jeg har kigget lidt nærmere på det hele, og har skåret det ned til Sony Panasonic Panasonic Men sidder helt fast, har ingen anelse om hvad jeg skal vælge? Er der nogen der kan udelukke nogle af disse fjernsyn? |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
Hej , jeg ville vælge G10 som helt sikkert har den bedste billed kvalitet , og det er vildt billigt lige nu , imellem 7-8000kr afghængig af forhandleren , læs evt anmeldelsen på flatpanels... MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Fedtmule ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2007 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
Der er tale om hhv. LCD og plasma TV, som har vidt forskellige teknologier - med hver deres fordele og ulemper. Eksempler (generalisering): LCD skærmen bruger mindre strøm end plasma, LCD skærme kræver at du sidder ligefor iht. betragtningsvinklen kontra plasma som har en større betragtningsvinkel fra siden (hvordan sidder du i forhold til skærmens placering?), LCD har et mere "digitaliseret" skærmbillede kontra plasma, LCD er gode såfremt du også skal tilkoble Pc'er, LCD er ofte mere lysstærke end plasma osv. osv. Skrevet på en anden måde; hvad skal du bruge skærmen til, hvad er dit budget, vil du i perioder skulle sidde skævt i forhold til TV'et (eksempel sofa kontra v/spisebordet), hvor mange skal se TV på een gang? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kommer faktisk af og til, til at sidde lidt skævt og se fjernsyn, pga. den måde min møble er arrangeret på, mit nuværende TV kan drejes, så har aldrig rigtig tænkt på det på den måde. For det meste er der ikke mere end 2 personer der skal se på det. Jeg tilkobler også PC'en en del. Det er meget blandet hvad jeg skal bruge mit tv til. Skal både bruge det til almindeligt TV, spil og til at se film på. Ærgeligt at der ikke er en bladning af plasma og LCD :P
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu skriver du ikke noget om, hvor stor en betragtningsvinkel der vil være tale om. Har du et bud på det? Endvidere - hvordan vil skærmen være placeret i forhold til dine vinduer (læs: lysindfald). Plasmaskærme kan være lidt mere bøvlet kontra LCD mht. lysreflekser/genskin. Vil du - eksempelvis mørkelægge rummet en søndag eftermiddag, når der skal en god film på apparatet?
|
|
![]() |
|
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
![]() |
Klart Panasonic G10.
Og den kan sagtens bruges til at se film på, via din computer. Med mindre du skal bruge skærmen til decideret PC brug ville jeg ikke tøve med at købe G10. De andre kan ikke være med, mht. billedkvalitet. Og ja, plasma lider af genskin, men syntes Panasonic kommer godt fra det, og med et par persienner til når solen står lige på, er du godt kørende. Et LCD har jo heller ikke godt af direkte sollys. |
|
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
|
![]() |
|
![]() |
Puha, ved ikke helt om betragtnings vinkelen er så alt for stor. Har også hørt at betragtnings vinkelen alligevel er relativt høj på LCD skærme? Jeg plejer for det meste at mørkelægge rummet når jeg skal se film, eller spille spil, for solen er sku næsten irriterende ligemeget hvor meget der er af den :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Betragtningsvinklen er blevet bedre på LCD de seneste år. Du vil dog stadigvæk opdage, at jo mere du flytter dig ud til siden i forhold til TV'ets midtpunkt (ret vinkel ligefor), jo mere vil nogle af farverne blive svagere på LCD. Lidt den samme effekt som vi kender fra PC skærme.
Du nævner, at du mørklægger rummet. Det taler for plasma.
Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter G10'eren. S10'eren kan også være interessant. Dog er de to skærmes priser efterhånden så sammenfaldende (nogle forhandlere sælger endda begge skærme til samme pris), at de få 100 kroner er G10'eren absolut værd.
Så tryk du blot på tasten til en G10'er.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for alle de gode svar :) Lige en enkelt ting til, er der stor forskel på TX-P42G10E og TX-L37G10E? Borset fra størrelsen altså :)
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
Ja , P er Plasma og L er LCD....
MVH
|
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |