recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optoma defekt ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptoma defekt ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MadsMA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Optoma defekt ?
    Sendt: 04-November-2009 kl. 11:14

Jeg har nu i 3 måneder været den heldige ejer af en Optoma HD65 DLP projektor. Den har fungeret upåklageligt og levet op til mine forventninger som 1. gangs køber på projektormarkedet.

Efter at have været tændt i et par timer, er den ny begyndt at ”blinke” oppe i højre hjørne af billedet. Det skal lige siges at jeg IKKE er følsom overfor den såkaldte regnbue-effekt. Mange der har beset billedet, har også påkaldt at de kan se disse ”blink”

Det forekommer når jeg har min XBOX 360 sluttet til. Dog ser det ud til at disse blink kun forekommer når baggrunden i billedet er farven hvid. F.eks. i spillet Forza Motorsport.

Jeg glæder mig til at høre fra jer J

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 11:51
hmmm.. hvis det bare er i et hjørne, og kun ved XBOX, er du så sikker på det er projektoren.

kører du den igennem nogen form for scaler / forstærker?

Har du noget billedbehandling på, f.eks. min Sanyo Z-3000 kører jeg med Smoothmotion på max + 5:5 Pulldown, så laver den GRIMME artifacts i startscenen af Batmand, pga. den bygnings panorering rammer noget skævt i billedbehandlings systemet i min Z-3000

har du prøvet at slå alt fra af Enhanced/smooth motion ligende optimeringer and so on.

Sikret dig du ikke har en forstærker der Behandler signalet frem for laver passthrough og bare behandler lyd.

Og så videre. kan være mange ting, kan selvfølgelig også være en defekt projekter, men virker bare underligt det er en ZONE og så hvid.

Hvid er vel genereret af selve lampen, og den lyser vel ud gennem optik, og det er en rimlig mekanisk løsning, så det kan vel ikke andet være billedbehandling.
Til top
MadsMA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 12:30
Hej Ramsus :)

XBOX'en er sluttet direkte til OPTOMA'en. Projektoren kører i std. indstillinger. Jeg har ikke mulighed for at lave nogle Enhanced/smooth funktioner, jeg kunne dog prøve at pille lidt ved kontrasten.

Kan det món have noget at gøre med overgang i mine apperater ?  jeg har ikke jordforbindelse der hvor projektoren står, får tit stød når jeg rør ved dem.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu