|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
lsskaarup ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() Sendt: 07-November-2009 kl. 16:06 |
Mit firma har købt visse aktivere i et konkurs bo, og imllem aktivere var et lidt ældre fladskærms-TV, som jeg fik gaflet. Problemet er at vi ikke har fundet foden dertil, og med mindre jeg kan skaffe den ad andre veje, så skal tv'et op og hænge.
Der er jeg dog ikke så heldig, idet jeg kun har 2 mulige stedet det kan hænge.
1) På en meget tynd skillevæg, som er sat op for at opdele et stort rum i to. Tror det er spån, uden dog at vide det 100% Jeg tvivler på den overhovet kan bære de 26-27 kg som skærmen vejer.
2) På en meget porøs væg. Jeg ved ikke om det er beton eller noget andet materiale, men det er i hvert fald ikke mursten... Det medfølgende ophæng er et smart et, og jeg tror ikke væggen kan bære al vægten på så smart et ophæng, selvom der er 3 fikspunkter.
Derfor er jeg ude efter et vægophæng, hvor det er muligt at skrue mange skruer i over et meget stort område, så vægten forhåbentlig kan blive fordelt bedre. Men jeg har ikke kunnet finde nogle hvor jeg med sikkerhed, kan se at der kan bruges mere end 4 skruer (et til hvert hjørne). Men måske I kan hjælpe her?
Aller sidte mulighed, er at finde et gulvophæng, som ikke koster alverden og som samtidig har plads til både skærm og diverse TV-komponenter (set-top boks, parabol, DVD/VCR).
Håber I kan hjælpe.
|
|
"Jeg har prøvet med gode ord" sagde manden og slog konen med biblen
|
|
![]() |
|
Hr. Dam ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
En spånpladevæg kan nu holde ret meget. Min Sony 46W4500 hænger på sådan en. Bruger dog et HN beslag som er ret stor og med masser huller til skruer. Hvis man ikke lige kan ramme en lægte inde i væggen kan man få nogle skruer med en metal rawplugs som bliver til en plade/stjerne på bagsiden af spånpladen.
Mht en porøs væg er jeg lidt i tvivl, men mener man kan få noget kemisk forankring og så måske en gevindstang. Noget ala dette her http://www.loctite.dk/cps/rde/xchg/henkel_dkd/hs.xsl/137_DKD_HTML.htm
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |