recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips BDP7300/12
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips BDP7300/12

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
erikmj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Maj-2004
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips BDP7300/12
    Sendt: 07-November-2009 kl. 16:10
Så fik jeg endelig anskaffet mig en bly-ray-afspiller. Det blev en philips BDP7300/12 - lækker maskine, som indtil videre har budt på flest positive overraskelser :-)

Det regionfree hack til alm dvd man kan finde diverse steder på nettet virker.

Eneste negative indvendinger er at
- der hverken er s-video eller scart-udgang, men det kunne jeg jo have undersøgt før købet.....
- billedet hakker helt vildt ved visse panoreringer på composit - det kan jo selvfølgelig være filmen (den medfølgende Legend), eller tv-et. 3 år gammelt matsui skod-plasma fra elgiganten.

.... glæder mig til det bliver mørkt, så jeg kan nyde 720p på Z3'eren :-)

mvh Erik

Redigeret af erikmj - 07-November-2009 kl. 16:18
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 18:16
Det ville da være synd og skam at koble en Blu-ray afspiller til via s-video eller scart stik.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 14:03
Hej.

Jeg har også sådan en. fin afspiller... Jeg vil bare lige nævne at den via USB kan spille mange forskellige video og lyd filer. Jeg bruger den til MKV og AVI og det fungerer for det meste fint. Det kræver nok en software opdatering.
Hvis du tilslutter den til din router, henter den fra internettet, hvis du beder den om det. Ellers kan kan den hentes her og installeres via USB.

Kan du evt. bekræfte at regionshack også virker på blu-ray, sådan som en skriver her ?

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 08-November-2009 kl. 14:07
Til top
erikmj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Det ville da være synd og skam at koble en Blu-ray afspiller til via s-video eller scart stik.

Der er hverken komponent eller HDMI på tv'et.....
mvh Erik

Redigeret af erikmj - 09-November-2009 kl. 18:58
Til top
erikmj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Hej.

Jeg har også sådan en. fin afspiller... Jeg vil bare lige nævne at den via USB kan spille mange forskellige video og lyd filer. Jeg bruger den til MKV og AVI og det fungerer for det meste fint. Det kræver nok en software opdatering.
Hvis du tilslutter den til din router, henter den fra internettet, hvis du beder den om det. Ellers kan kan den hentes her og installeres via USB.

Kan du evt. bekræfte at regionshack også virker på blu-ray, sådan som en skriver her ?

MVH
tvkartoffel

... jeg har ingen region A/C skiver liggende, så det kan jeg desværre ikke prøve af; synes jeg har kunnet læse divergerende meldinger rundt omkring, så jeg vil ikke satse for meget på det.... der må findes en eller anden å-film i region A, som man kan få kastet i nakken til ca. 0 kr :-)

Det var gnidningsløst at få bdp'en på nettet, i med kablet, vælg firmware update, og så kører bussen.

Glæder mig til næste firmware til fritzboxen; med den kan man sætte en fritz wlan usb-stick i sin dvd, så "opfører" den sig som en usb-disk, men streamer faktisk filerne fra en disk der er tilsluttet fritzboxen.

mvh Erik

Redigeret af erikmj - 09-November-2009 kl. 18:58
Til top
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Hej.

MVH
tvkartoffel

Hej, regionshacket virker IKKE på BD på vores BDP3000, der har samme oplåsningstalkode som de store modeller, har testet med Braveheart i Sapphire udgaven i region A.

Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 16:35
OK. Regnede også med at kodefri blu-ray var en and.

Det med Fritzbox lyder interessant. Håber du skriver et indlæg når/hvis du får det til at virke. Måske der er andre der kender til lignende løsninger? Evt. med trådet ethernet tilsluttet til USB porten.

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 11-November-2009 kl. 16:38
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 19:27
Hvor har du købt den henne, og kunne du se på pakken at der fulgte film med den?

Jeg har lige købt en hos Komplet og der var ikke nogle film med. Cry
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 21:29
Jeg har købt min hos befro.dk.

Du er ikke gået glip af det helt vilde.- Batman begins og I am legend.
Det var dog meget rart at have et par film til at starte på, så jeg ikke med det samme skulle i blockbuster. Der stod ikke noget på deres hjemmeside om medfølgende film og man kan heller ikke se det på kassen den kom i.

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 11-November-2009 kl. 21:33
Til top
tito78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Februar-2008
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 11:54
Er der nogen af jer der har bemærket lyde fra drevet, når maskinen afspiller en film? Jeg har selv den lille, bdp3000, som er en rigtig fin maskine til en billig penge, men den "snakker" lidt i drevet ved afspilning. Det er ikke noget man hører ved høj lydstyrke, men ved stille passager eller ved lav lydstyrke kan det godt høres. Det er ikke en hylen, mere sådan en slags regelmæssige tiks, hvis I forstår  Wink Overvejer selv at opgradere, hvis denne model ikke har sådanne finurligheder.

Mvh
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 12:20
Min 7300 er stor set helt stille når den afspiller en film. Kun når den søger på BD'en kan man høre den.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu