recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lissau lærred el ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLissau lærred el ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zeeman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Lissau lærred el ?
    Sendt: 08-November-2009 kl. 12:32
Jeg er lidt i vildrede i forb. med nyt lærrede køb.
Jeg har et ret dårligt motorlærrede nu, hvor overfladen varierer i reflektion, så f.eks hvis der panoreres på en hvid baggrund skifter den "farve", og der er også en glimmer effekt. Det er jeg ret træt af nu.

Jeg har set meget på Lissau's taptension og der er dugen 100% som jeg gerne vil have det.
Det koster jo desværre også lidt knaster, så jeg tænkte på om Lissau's manuelle proscreen C75 dug er den samme som den de bruger til deres taptension lærreder ?

Eller kunne der være andre alternativer ?
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 10:40

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men jeg har selv et Lissau tab tension 100" lærred som jeg er godt tilfreds med.

Det er dyrere, men jeg ved med mig selv at hvis det ikke har tab tension og der kommer buler med tiden så ville jeg have fortrudt jeg ikke ofrede de ekstra penge.

Og husk at du løbende skifter projektor, men ikke lærred.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Zeeman Zeeman skrev:

Jeg har set meget på Lissau's taptension og der er dugen 100% som jeg gerne vil have det.
Det koster jo desværre også lidt knaster, så jeg tænkte på om Lissau's manuelle proscreen C75 dug er den samme som den de bruger til deres taptension lærreder ?

Det er det ikke. Den er lidt grovere i strukturen, og der er en anelse forskel i farvegengivelsen, men den har ikke dén glimmer-effekt som du er træt af på dit gamle. Du kan få tilsendt en prøve fra Lissau på forespørgsel, så du kan se overfladen.
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2006
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 13:24
kik her :http://www.qualityscreen.dk/default.asp?Action=Details&Item=4109&gclid=CLKw9-bivJ4CFYyD3godlnywkg

der er op til 70 % rabat :)

har selv dette :http://www.qualityscreen.dk/default.asp?Action=Details&Item=4070
og det står bare super :)

Redigeret af mikkelfrost - 04-December-2009 kl. 13:25
Til top
Zeeman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-August-2008
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 13:33
Til orientering har jeg købt et brugt manuelt Lissau lærred som godt nok ikke er taptension, men det var en kæmpe forskel at skifte til det lærred.
Det kan kun anbefales at anskaffe et ordentligt lærred fra starten af.
Det buler lidt, men den forskel det giver at få en bedre dug overdøver buler vildt meget.

Jeg gav kun 2500 for det så det behøver heller ikke at være de store formuer man smider efter det.
Min Sanyo Z3 fik helt nyt liv igen, men har dog siden skiftet til en Panasonic AE 4000.
Der var lidt bedre billede på den...Tongue

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu