recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV Live  scanne NAS server Synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV Live scanne NAS server Synology

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 375
Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV Live scanne NAS server Synology
    Sendt: 08-November-2009 kl. 18:33
Jeg fik nr 92 af Komplett wdtv live maskiner og har aldrig haft en box af den slags før, men den virker umiddelbart ret fed, dog undrer det mig at den fryser en gang imellem.
Hvis jeg sætter en ekstern hd til, skanner den hele molovitten og alting er nem at finde, men egentlig ville jeg gerne have den til at køre på en nas server (Synology 207) men den kan jeg ikke få skannet, kan det passe? jeg kan sagtens finde ting på den men de er ikke delt op i film musik osv.
Et lille tillægsspørgsmål, findes der noget software der selv kan finde cover til musik og cd er, jeg tænker ikke på et ripper program for mine ca. 400 cd er er allerede rippet til mp3 format, og det ville jeg nødig i gang med igen?
Til top
Brian Broe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 19:35
Jeg har ingen problemer med min QNAP NAS. Den ligger fint under "Network shares". Det er ganske rigtigt ikke delt op i musik, billeder og film på samme måde som, hvis man bruger "Media servers". Den viser bare alle mapperne der nu engang er delt på NAS'en, og så skal man selv vide, hvad der ligger hvor. Det er jo fordi det bare fungerer som almindelig folder struktur.

Hvis man bruger en medie server får man det serveret lidt bedre, men de kan typisk ikke finde ud af ISO, mkv, BD foldere, eksterne tekster på avi osv. Den Twonky der er på min NAS kan i hvert fald ikke. Den er klart bedre til musik end til film, og den finder også covere og den slags for mig (tror jeg.. Jeg har i hvert fald ikke siddet og scannet covere ind eller fundet dem på nettet, men de er på de fleste albums..), men til film går jeg på "Network shares". Det fungerer for mig, men nu ved jeg ikke om der følger en media server med på Synology NAS. Ellers kan den vel installeres.. :)

Sony KDL-40W4500 m. Stofa DVB-C - Sony DAV-F200 - Apple TV 2 m. XBMC - Xbox 360 - iPad 1 - HTC Legend
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 19:46
Jeg har ikke sat mig så meget ind i min Synology 207 men den kan et eller andet med Itunes, jeg har bare aldrig brugt det, jeg har bare lagt mit musik ind i et drev jeg selv har oprettet også tilgået det med Itunes derfra, sikkert den helt forkerte tilgangsmåde men jeg har ikke helt haft tid til at lege med det.
Til top
Brian Broe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 20:27
Min QNAP har også én eller anden iTunes service, men det er ikke den media server, jeg mener. Jeg aner heller ikke, hvad den gør.. ;)

Der er installeret en TwonkyMedia på NAS'en, som kan scanne efter musik, film og billeder. Denne server kan ses af enheder, der understøtter UPnP/DLNA, som f.eks. mit TV, WDTV og Xbox. Den udstiller medie filerne på en anden måde end "bare" mappe strukturen, men ulempen er at den ikke understøtter ret mange ting på film-delen.

Redigeret af Brian Broe - 08-November-2009 kl. 20:28
Sony KDL-40W4500 m. Stofa DVB-C - Sony DAV-F200 - Apple TV 2 m. XBMC - Xbox 360 - iPad 1 - HTC Legend
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

jeg tænker ikke på et ripper program for mine ca. 400 cd er er allerede rippet til mp3 format, og det ville jeg nødig i gang med igen?

Så må man ikke håbe du på et tidspunkt vil have bedre kvalitet og dermed skal i gang med at rippe til et lossless codec som FLAC eller Apple Lossless... :-)
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 21:20
Det var da sikkert ønskeligt, men nu er det ikke fordi jeg syntes det er overfedt at sidde og rippe cd'er, så der vil sikker gå noget tid inden jeg tager turen igen, sidst tog det et par år at komme igennem og da jeg startede  overvejede jeg ikke engang at der skulle cover til også
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-November-2006
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 21:27
Jeg overvejer at købe overstående produkt og jeg har også en synology 207+ hvor jeg har mit musik liggende på, men der bruger jeg så min squeezeboks duet til at afspille med.  Dog er der nogen film jeg godt kunne tænke mig at have liggende på NAS enheden og her kommer WD LIVE jo så til sin ret.
Men er det en fordel at aktivere UPnP/DLNA på sin 207+ også spiller det hele bare eller?
Til top
r11jep Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Juni-2007
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 23:34
Som der er flere der har skrevet, så virker ISO, MKV og øvrige filer ikke under Synology (ej heller med UPnP/DLNA aktiveret) såfremt man tilgår dem via WD HD TV LIVE's Media server menu.
Tilgår man dem istedet via Shared folders, så virker det.

Men min erfaring er at der er en smule lip sync problemer ved afspilning på den, men det skulle efter sigende kunne løses ved at anvende den digitale lydudgang (toslink) og ikke lyden fra HDMI.

Endvidere skal det siges at den ikke understøtter IMG filer, ej heller i shared folder mode.

Ovenstående er blot min erfaring, og jeg har endnu ikke fået testet om det er korrekt at lydproblematikken forsvinder ved at anvende toslink.
Hvis ikke det gør det, så vil jeg skynde mig at aflevere den tilbage, da jeg lige har købt den via Internettet Smile

PS.: Det er også en Synology 207+ jeg anvender som NAS

Redigeret af r11jep - 28-Januar-2010 kl. 23:35
Panasonic G30

Panasonic DMR-EH57
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Point: 435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 09:34

Jeg brugte WMP til at rippe. Her satte jeg op hvad den skulle rippe til, lavede nogen forsøg så jeg fik det hele sat som jeg ville. Herefter satte jeg den op til at hente cover selv, navngive filer, skubbe drev ud når den var færdig og starte med at rippe når den modtog cd. Så lagde jeg en bunke cder ved computeren, og hver gang jeg sad der gik de bare igang. De tog 3 uger ved alm pc drift så var de 250 cder rippet.

Med hensyn til synology, så skal du logge på og sætte flueben i mediaserver hvis du ikke allerede har gjort det. Herefter før det være muligt at se den på PS3, WDTV osv.

\René

Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Point: 435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 09:36
Med hensyn til cover, så fik jeg WMP til at hente og dem som manglede søgte jeg på google under billeder og skrev navnet på band, så finder den næsten dem altid. Så gemmer du billed i musik mappen og omdøber den til folder.jpg så finder windows, sonos osv coveret.
Jeg har ikke en live version af WDTV så ved ikke hvordan den ser dem.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu