recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TZ7 vs. Samsung WB1000 vs. Canon 870IS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TZ7 vs. Samsung WB1000 vs. Canon 870IS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2007
Sted: KBH V, Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TZ7 vs. Samsung WB1000 vs. Canon 870IS
    Sendt: 11-November-2009 kl. 14:20
Hej,

Jeg er på udkig efter et digital kamera, jeg har aldrig haft et før, så jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gåe efter.

Jeg har kigget lidt på de 3 kamera her:

Panasonic TZ7:
Grundt til at jeg har set på dette, er fordi jeg har læst rigtig godt om det, og jeg synetes også at panasonic laver nogle gode produkter. Og så har jeg over den sidste tid syntes at det her kan man da ikek gå galt i byen med. (men er det mon for stort i forhold til de andre?)
Samsung WB1000:
Dette kamera er liger kommet med i sidste sekund, syntes det ser rigtig lovende ud, men jeg kan ikke finde så meget om det på nettet, og så elsker jeg det har en OLED skærm :)
Canon Ixus 990IS:
Ja det er jo Canon :) dette kamera kan jeg godt lide fordi det er lidt mindre end de andre. men det har så ikke den vidvinkel som de andre har, eller samme zoom længde.

Nu ved jeg jo at i lige om lidt spørger mig hvad jeg skal bruge det til, og jeg ved det ikke helt :) jeg vil bare kunne tage nogle rigtig gode billeder (jeg bor i Irland i et års tid, derfor vil jeg da godt have lidt minder med hjem) så det er lidt til alt jeg skal bruge det. til at tage billeder uden for, men også til at tage et sjovt fest billede.

hvis i har andre forslag er i meget velkommen.
Til top
yildizhan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2004
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 01:28
Jeg har lige købt et TZ-7. 

Det er bare et super kamera. Jeg synes absolut ikke det er for stort. Du har jo 12x optisk zoom   :-)

Og HD film delen er også i rigtig fin kvalitet. Afspiller dem selv på en PS3 og det ser godt ud. 

Mht billede kvaliteten så står det rigtig godt. Prøvede at tage et bill med 12x optisk zoom og det stod stadig skarpt. 

Det er både et alm hjemmekamera og også et rigtig godt rejsekamera. Tro mig du ville blive skuffet med et 3 / 4 X optisk zoom kamera på en ferie.

Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 08:13
Ud fra de 3 kameraer, ville jeg nok ikke se så meget på zoom, da det er vidvinkel der er det primære til rejse- og natur.

Canon's Digic4 billedprocessor er der ikke mange der kan slå, og det er den samme som bruges i deres D-SLR.
Har haft både G9 med Digic3, og har nu G10 med Digic4, og sikken forskel.
Farver er helt naturtro, og jeg bruger det lige så ofte som mit spejlrefleks.

Jeg har også læst en masse rigtig flotte ting om TZ7, og jeg er normalt kun til Nikon, og har også et Nikon lommekamera, men Canon har altså magten i de små kameraer med den Digic4.
Til top
tueholmgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Odense, Danmark
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af yildizhan yildizhan skrev:

Jeg har lige købt et TZ-7.
Det er bare et super kamera. Jeg synes absolut ikke det er for stort. Du har jo 12x optisk zoom   :-)

Og HD film delen er også i rigtig fin kvalitet. Afspiller dem selv på en PS3 og det ser godt ud. 

Mht billede kvaliteten så står det rigtig godt. Prøvede at tage et bill med 12x optisk zoom og det stod stadig skarpt. 

Det er både et alm hjemmekamera og også et rigtig godt rejsekamera. Tro mig du ville blive skuffet med et 3 / 4 X optisk zoom kamera på en ferie.

Hey, yildizhan

Har du lagt mærke til at kvaliteten (shadow detail især) bliver ringere når video-sekvenserne lægges over på PS3'erens harddisk ??!!
Prøv at se en video direkte afspillet fra TZ7 (via hdmi-kabel) - og se så den samme video efter at den er overført til harddisk !!! Tydeligt ringere her hos mig :)

T

H Æ K

T
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu