recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-lyd gennem dvd-optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV-lyd gennem dvd-optager

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gask Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: TV-lyd gennem dvd-optager
    Sendt: 11-November-2009 kl. 23:23
Efter jeg er gået over til digital TV er det blevet en kende svært at få tv-signalet og DVD-optageren til at virke hensigtsmæssigt sammen med min alm. forstærker. Jeg kører pt scartstikket fra tuneren ind i dvd-en, og videre op til fjernsynet. Billedet fra både tuner og DVDen er som det skal være, men jeg vil jo også gerne have lyden med over uden at jeg skal 2 forskellige indgange på forstærkeren. For så vidt angår billedsignalet er der lavet en slags sløjfe hvor DVD-optageren kan "overrule" tv-signalet, men burde det ikke også være sådan på lydsiden. Lydmæssigt er enhederne forbundet ved, at der først går rød/hvid fra tuner til audio-in på dvd-optageren, og fra tilsvarende audio-outputstik går der så 2 ledninger til forstærkeren
Ved afspilning af dvd-er kommer lyden over som den skal - og det gør tv-lyden også hvis jeg forbinder den direkte til forstærkeren. Det sker bare ikke når de er sat "rigtigt" i Angry. Det virker som om dvd-optageren ikke vil lade tv-signalet i gennem. Er der noget der kan hjælpe?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 07:55

Du skal bruge en forbindelse fra RCA Out på TV og til RCA In på Reciver, og fra RCA Out på Recorder til RCA In på Reciver. Så er det som det skal være.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Gask Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 08:23
Hmmmm, der sider kun en lydforbindelse bag på og det er en "audio in" left/right. Derudover sidder der nogle "y, Ph og Pr forbindelser. Kunne man ikke bruge en scart/compositeledning fra dvd-en, og så køre lyden (dvs. rød/hvid) i forstærkeren og den gule (dvs. billedet) ind i fjernsynet?  
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 19:17
 Hvis du vil have lyd fra TVet til Reciver, så skal der bruges et RCA Out defra, eller bruges en Scart adapter og lyd tages derfra.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Gask Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 19:51
Det er muligt at jeg skal have det skåret ud i pap. Scart fra Digi-tuner til dvd-optagers scartstik (indgang), og så en scart adaptor i udgangen på dvd-optageren. Derefter den gule til fjernsynet og de rød/hvide til receiveren/forstærkeren. Ikke sandt????
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 19:59
 Scart/HDMI fra STB > TV, Scart fra STB > Recorder, Scart/HDMI fra Recorder > TV, lyd fra STB > Reciver med Toslink/Coax/RCA, Lyd fra Recorder > Reciver med Toslink/Coax/RCA, lyd fra TV > Reciver med RCA. 
Til top
Gask Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 20:12
Jeg takker for anstrengelserne, men det blev jeg desværre ikke klogere af. Undskyld ulejligheden.
Til top
Gask Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 09:08
Så er problemet klaretApprove. Scartledningen der går fra dvd-optageren til TVet, blev skiftet ud med en scartadaptor. Fra adaptoren førtes så en gule ledning til "audio in" på TVet, og de rød/hvide til forstærkeren.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu