Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
|
Emne: Vantage HD 8000C Twin Sendt: 18-November-2009 kl. 07:26 |
Hejsa
Jeg fik min Vantage HD 8000C Twin ind af døren igår.
Jeg undrer mig over at der kun er 1 sæt antennestik bagpå, og ikke som på DVB-S modellen 2 sæt, med det er måske kun DVB-S modellen og comboerne TS og CS der er 2 sæt tunere bagpå?
Jeg har kun 1 antenneindgang, og 1 loopudgang som jeg havde regnet med skulle føde et sæt mere (tuner 2)...
Jeg håber de har lavet en smart tuner så man ikke behøver mere end 1 kabel, for ellers har de sendt mig en single DVB-C, og så ryger den tilbage til Tyskland 
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
|
Sendt: 18-November-2009 kl. 07:32 |
Der behøves kun én antenneindgang til den slags. Grunden til, at der er flere antenneindgange på en DVB-S model er, at LNBerne skal have spænding og de individuelt skal skifte mellem H og V polarisering,
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
|
Sendt: 18-November-2009 kl. 07:34 |
Det lyder rigtig godt, og jeg havde nu også regnet med at den var som den skulle være... Nu glæder jeg mig bare til at få hentet harddisken på posthuset og få den koblet til...
Forhåbentlig oplever jeg ikke så mange af de fejl jeg har kunnet læse om...
|
 |
Venomous
Super bruger
Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Point: 420
|
Sendt: 25-November-2009 kl. 21:20 |
Har du taget den i brug?
Hvad er din oplevelse af den indtil videre?
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
|
Sendt: 25-November-2009 kl. 21:42 |
Ja den er taget i brug... Min oplevelse indtil videre er, at den på den første dag havde problemer med at huske datoen/klokken, og dermed fungerede de programmerede optagelser ikke, jeg har så rodet lidt med forskellige firmwares, og nu har jeg kørt i 2 dage uden problemer...
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 04-Februar-2011 kl. 14:34 |
Exxtreme skrev:
Ja den er taget i brug... Min oplevelse indtil videre er, at den på den første dag havde problemer med at huske datoen/klokken, og dermed fungerede de programmerede optagelser ikke, jeg har så rodet lidt med forskellige firmwares, og nu har jeg kørt i 2 dage uden problemer... |
kører du stadig med denne boks
hvordan kører den og hvad image køres der med ,kan den klare samme sw som til dreambox
dvc-c virker det mod yousee hd kanaler
overvejer en med dvb-s2 og dvb-c dvs 2 tunere i en boks
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
|
Sendt: 04-Februar-2011 kl. 21:51 |
jetdirect skrev:
Exxtreme skrev:
Ja den er taget i brug... Min oplevelse indtil videre er, at den på den første dag havde problemer med at huske datoen/klokken, og dermed fungerede de programmerede optagelser ikke, jeg har så rodet lidt med forskellige firmwares, og nu har jeg kørt i 2 dage uden problemer... |
kører du stadig med denne boks
hvordan kører den og hvad image køres der med ,kan den klare samme sw som til dreambox
dvc-c virker det mod yousee hd kanaler
overvejer en med dvb-s2 og dvb-c dvs 2 tunere i en boks |
Ja jeg kører stadig med min Vantage... Den virker stadig helt som den skal. Jeg kører med 2.58 T-O firmware på den, har ikke set nogen grund til at opdatere når den kører fint. Hvad mener du med om den kan klare samme software som til dreambox? Jeg har ikke yousee, så hvordan den kører på deres net kan jeg ikke svare på, men den kører sikkert fint...
|
 |
TBC1
Guld medlem
Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2037
|
Sendt: 05-Februar-2011 kl. 01:53 |
jetdirect skrev:
dvc-c virker det mod yousee hd kanaler overvejer en med dvb-s2 og dvb-c dvs 2 tunere i en boks |
Min far har netop sådan en Vantage 8000CS (1 x cable; 1 x satellit tuner) og den kører helt og aldeles fint med YouSee's programmer, både de ukodede og de kodede via Common Interface med brug af YouSee's Conditional Access module og programkort. Du får naturligvis ikke adgang til VOD og startforfra, og alle de features der ligger i forbindelse med YouSee's egen proprietære boks og dens udnyttelse deres platform, og du skal selv redigere programpladserne efter egen smag mv. Men boksen kan i øvrigt alt det et velfungerende tv med DVB-c tuner kan uden problemer.
(Jeg har selv en 8000TS)
Redigeret af TBC1 - 05-Februar-2011 kl. 02:11
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 05-Februar-2011 kl. 15:44 |
det lyder interesant .
Den din far har med 2 tunere kan han optage fx
dr1 via dvb-c og så samtidig optage fx zdf fra sattelit
altså optage på begge tuner samtidig
nu da det er en linux boks kan den køre med dreamboksens image´s
er der alternativer til boksen idag som er bedre (ser bort fra db8000)
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
|
Sendt: 05-Februar-2011 kl. 19:07 |
jetdirect skrev:
nu da det er en linux boks kan den køre med dreamboksens image´s |
Er det et spørgsmål eller en konstatering? Og med image mener du så firmware? For jeg kan da bestemt ikke forestille mig den kan køre med Dreambox firmwares da det er 2 forskellige maskiner fra 2 forskellige producenter...
Redigeret af Exxtreme - 05-Februar-2011 kl. 19:08
|
 |
TBC1
Guld medlem
Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2037
|
Sendt: 05-Februar-2011 kl. 20:42 |
jetdirect skrev:
det lyder interesant .
Den din far har med 2 tunere kan han optage fx
dr1 via dvb-c og så samtidig optage fx zdf fra sattelit
altså optage på begge tuner samtidig |
Ja, man kan grundlæggende optage fra to forskellige mux på samme tid med alle Vantage's twin tuner modeller. Siden CS modellen har 1x -c tuner 1x -s2 tuner kan man altså som minimum det du beskriver.
Minimum skal forstås på den måde at man godt kan optage flere programmer fra samme mux på samme tid, så hvis DR1+DR2 er i samme mux på -c, kan man godt optage dem begge samtidig med at man optager f.eks både Das Erste HD og ZDF-HD ...Alle på samme tid.
jetdirect skrev:
nu da det er en linux boks kan den køre med dreamboksens image´s |
Vantage er IKKE baseret på Linux, så den kan heller ikke køre Dreamboksens image.
jetdirect skrev:
er der alternativer til boksen idag som er bedre (ser bort fra db8000) |
Mig bekendt ikke til prisen. Alternativerne er de dyrere og mere versatile linuxbaserede recievere, hvis man er mere nørd fokuseret og f.eks. gerne vil have større filkompatibilitetsafspilning på recieveren, pille mere med opsætning og software muligheder selv m.v.
I daglig brug minder Vantage således mere om en traditionel reciever, som selv min far derfor kan finde ud af at bruge.
Skal jeg sige hvad jeg har oplevet af "negative" ting hvis man kan bruge så stort er ord om det, så er en ting du skal være opmærksom på med vantage at hastigheden "ud af boksen->pc" i praksis kun er ca. 35 Mbit/s på lokalnetværket, mens den kun er sølle 2Mbit/s fra "pc->ind på boksen". Og hvis du har sat harddisken til strømbesparing vil du opleve at billedet kortvarigt fryser når disken aktiveres eller deaktiveres.
Men der ud over så kører det bare uden noget noget negtivt at bemærke hos både mig og min far. Således kan jeg også kun varmt anbefale boksen hvis den passer til din brugerprofil.
ps. Recieveren gemmer i *.trp containerformatet. Man skal derfor f.eks bruge gratisprogrammerne H264TS_Cutter (til HD programmerne) og ProjecX (til MPEG2 kanalerne) hvis man vil ændre containeren til f.eks .ts eller .mpg så ens Pc programmer kan læse den gemte digitale stream.
pss. Man kan optage kodede programmer enten kodede (så man også skal bruge kort ved afspilningen), eller dekodedet, så en evt kodning fjernes. Den kan dog kun optage en kodet kanal i ukodet format af gangen. Optager man to kodede kanaler af gangen optages/gemmes den ene ukodet, mens den anden gemmes med kodningen. (alt dette har naturligvis kun relevans ifbm kodede kanaler)
Redigeret af TBC1 - 07-Februar-2011 kl. 15:51
|
 |