|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
DonBirger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 592 |
![]() Sendt: 20-November-2009 kl. 15:44 |
Mig og fruen, er flyttet i hus, og derved flyttet fra vores lejet lejlighed, som jeg har boet i i ca. 5 år. Jeg har betalt aconto ca. 400 kr. om måneden i varme, og hvert år har det givet ca. 2200 kr. tilbage i varme. Men nu har jeg fået en opgørelse fra boligselskabet og brunata som aflæser varmen... Jeg skal betale 3800 kr. i varme for perioden D. 1/6 til den 14/11. De påstår efter aflæst målere at vi har brugt for 3800 i varme i løbet af sommeren. Jeg håber og regner med de kan se det er en fejl der er sket, og jeg får pengene tilbage. Men hvis de påstår det passer, hvordan står man så som forbruger, og hvor kan man evnt. klage?
|
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Slå nu "koldt vand i blodet", hvis du "forstår sån en lille en"
![]() Mon ikke det er en fejl, som en snak med boligselskab/Brunata kan opklare.
Såfremt det ikke er tilfældet kan du jo kigge her: http://www.energianke.dk/ (google er som sædvanligt vores ven
![]() |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Det behøver ikke være en fejl.
I vores ejerforening kommer nye ejere til at betale det, som de forrige ejere betalte, indtil der kan lægges et realistisk niveau for de nye ejere. (oftest indtil første aflæsning).
At i tidligere betalte 400,- aconto om måneden har ingen betydning for, hvad i skal betale i huset. For at det skal kunne sammenlignes, så skal du vide alt omkring jeres varme distribution og forbrug. Og ikke mindst hvordan i er sammenhængende. Jeg formoder også et eller andet sted, at lejligheden og huset er langt fra ens, hvorfor det oftest er typisk, at varmeforbruget i et hus kan være betydeligt højere end varmeforbruget i en lejlighed.
Kort sagt, der kan være mange faktore som spiller ind.
|
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Kandersen: Går ud fra at det stadig er varmeforbruget i lejligheden han taler om (den sidste periode inden fraflytning), han taler jo bl.a. om boligselskab, hvilket vel ikke har noget med hans hus at gøre?
Men hvis det er huset han taler om, har du selvfølgelig ret i at der ingen sammenhæng med det tidligere. Ligesom forbruget i hus i øvrigt som regel vil være højere, også for en tilsvarende størrelse. Redigeret af thor-thor - 25-November-2009 kl. 11:14 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Ahh sorry, den havde jeg overset. Troede det var det nye sted.
Mht Brunata´s afmåling, så formoder jeg at der er blevet lavet en refusionsopgørelse. I denne skal målingerne fremgå, plus du kan bede om dokumentation for afmålingen. Denne foreligger 100% sikkert.
Redigeret af Kandersen - 25-November-2009 kl. 16:25 |
|
![]() |
|
Rambo_qdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2009 Status: Offline Point: 113 |
![]() |
Lyder som om de har regnet på nogle forkerte måneder, i de fleste boligselskaber er der jo slet ikke varme i radiatorrørene om sommeren, men har i ikke aflæst målerne på radiatoerne, eller betaler i alle kollektivt ?
|
|
![]() |
|
DonBirger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 592 |
![]() |
Nå men havde glemt at skrive om afgørelsen. Efter længere hiven frem og tilbage i brunata (Dem der aflæser varmen) og bolig foregningen, endte det ud med at jeg fik 2400 kr. tilbage, efter som jeg ikke ville give mig. Så det endte forholdvis lykkeligt det hele. SÅ HUSK AT TJEKKE JERES FORBRUG ;-)
|
|
![]() |
|
Makaus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
![]() |
Får man penge tilbage hvis man er lejer hos en privat udlejer? Hvis man altså betaler varme aconto, eller går de bare til ham så han kan betale varmen for alle lejerne så? Også resten ned i egen lomme/løn..
|
|
![]() |
|
Rambo_qdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2009 Status: Offline Point: 113 |
![]() |
Ja du skal have penge tilbage hvis dit acconto beløb har været for stort, han må kun tage for de faktuelle omkostninger
|
|
![]() |
|
Makaus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
![]() |
Okay, hvornår på året får man så svar på om man skal betale ekstra eller have tilbage?
Jeg bor ligenu med min kæreste i vores første lejlighed, så jeg kender ikke til alt dette "endnu".
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Afregningen plejer at ligge efter fyringssæson'en, maj-juni. Men hør din udlejer
Redigeret af Kampus - 13-Februar-2010 kl. 22:13 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er et spørgsmål du kan få svar på fra udlejer/administrator. Her i boligforeninghen er det altid i April der kommer regulering, men der er vist ikke faste regler for hvornår det skal være. Måleraflæseren var her allerede i begyndelsen af December. Det må egentlig også fremgå af lejekontrakten.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |