recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony LCD, problemer med høje "DVB-C-frekvenser"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony LCD, problemer med høje "DVB-C-frekvenser"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Haarbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-September-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony LCD, problemer med høje "DVB-C-frekvenser"
    Sendt: 21-November-2009 kl. 21:49
Købte for et par år siden et Sony KDL-32T3000 med indbygget DVB-C tuner.

Da Yousee begyndte at sende "alle" kanaler digitalt for et par måneder siden, valgte de en løsning, hvor Fuldpakke-kunder skulle finde "Fuldpakke-kanalerne" højt oppe i det digitale frekvensområde.

Jeg kan ikke få mit Sony tv til at finde disse kanaler. Der er ikke ret mange parametre man kan pille ved under en digital søgning, og jeg undrer mig nu om tv'et simpelthen ikke kan fange de høje frekvenser.

Det skal bemærkes, at:

1) Der er udmærket signalstyrke for de kanaler som tv'er kan modtage.
2) Jeg har ikke opgraderet firmware på noget tidspunkt. (Har i øvrigt ikke kunne finde firmware til modellen).
3) Jeg har en ekstern DVB-C tuner til mit primære tv, og den finder fint alle kanaler.
4) Jeg mener at have styr på netværksid osv.

Nogle gode idéer?

På forhånd tak,
Niels Haarbo
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 11:37
Kan du modtage analoge kanaler på lige så høje frekvenser?

Det kunne måske være dit antennekabel - eller installationen - som ikke er godt nok til de høje frekvenser.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 14:48
Eet eller andet sted hvisker en stemme for mig at DVB-C egentlig kun dækker frekvenserne under eller lavere end 468MHz, begrundelsen aner jeg ikke (dog stirrede jeg mig blindt på C som i Cable og C som S kanalerne S-11 til S-44). Måske fordi man i fordums tid anvendte MPEG2 systemet her, og ikke havde tænkt på MPEG4 endsige indbygge noget i TV Tunerne. Tanker om give digitale signaler frie/u-krypterede lå alle meget fjernt. Så Dit Tv blev ikke fremtidssikret, fremtidssikret nok!

Jeg er villig til acceptere tage fejl, men glemmer aldrig B og O's lovlydighed med undlade sætte tunere i deres tv, som dækkede S-kanaler lave såvel som højere.

Redigeret af moho - 23-November-2009 kl. 14:53
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Eet eller andet sted hvisker en stemme for mig at DVB-C egentlig kun dækker frekvenserne under eller lavere end 468MHz, begrundelsen aner jeg ikke (dog stirrede jeg mig blindt på C som i Cable og C som S kanalerne S-11 til S-44). Måske fordi man i fordums tid anvendte MPEG2 systemet her, og ikke havde tænkt på MPEG4 endsige indbygge noget i TV Tunerne. Tanker om give digitale signaler frie/u-krypterede lå alle meget fjernt. Så Dit Tv blev ikke fremtidssikret, fremtidssikret nok!

Jeg er villig til acceptere tage fejl, men glemmer aldrig B og O's lovlydighed med undlade sætte tunere i deres tv, som dækkede S-kanaler lave såvel som højere.
Det er noget af det meste sorte inlæg jeg har læst længe.

Hvad hjælper det trådstarter?

Redigeret af wizdk79 - 23-November-2009 kl. 15:04
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu