recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra 42" pana til 50" hvad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra 42" pana til 50" hvad?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Emne: Fra 42" pana til 50" hvad?
    Sendt: 24-November-2009 kl. 17:58
Hejsa

Har idag et Panasonic 42PX70EA - kunne godt tænke mig at komme op i et 50". Problemet er jo, som jeg forstår det, at et full-hd (som det vist skal være...) sluger meget strøm i plasma, med de mange timer som det står tændt om dagen...

Kan nogle anbefale mig et godt, strømbesparende, alternativ - stadig med en god billedkvalitet. Med DVB-C, så jeg kan skippe selectoren....

pft
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 18:02
Samsung 855 er et godt bud, og billigst her : http://sunaudio.dk/

Redigeret af Lennon - 24-November-2009 kl. 18:04
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 09:21
Nu er fullhd jo ikke et absolut must selv i en 50" medmindre du/i sidder meget tæt på skærmen. Med en opløsning på 1366x768, som et Pana 50X10y har, kan du ikke se forskel på hdready og fullhd, hvis du sidder mere end ca. 2,8m væk. 
Men i det hele taget er forskellen på elregningen jo ikke kæmpestor, vi taler vel typisk under 500kr(kan selvfølgelig være mere)  om året afhængigt af, hvor meget skærmen er tændt/forskel i forbrug 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 09:33
minusop.

Hvis du er vant til Pana's billedkvalitet, så køb en Pana igen (f.eks. G10). Den vil i 50" bruge ca. det dobbelte i strøm, i forhold til din PX70. Skift to glødepærer til sparepærer, så udligner det hinanden...

M.v.h.
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:24
Tak for input.

Har ca. 2,6m til skærmen fra kanten af sofaen. (og alligevel er 42" nu for småt Smile )

Skærmen er tændt rundt regnet 6 timer om dagen - da jeg gik fra en 32" Samsung LCD til Pana'en gav det en ordentlig ekstrategning på strømmen....

Jeg vil da prøve at lave nogen sammenligninger af forbruget - kan dog ikke tjene noget ved at skifte til elsparepærer, da det er gjort Geek
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:40
Cykel i stedet for at køre bil, skær ti minutter af badetiden el. lign. Forskellen per år vil være minimal...

M.v.h.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af minusop minusop skrev:

Tak for input.

Har ca. 2,6m til skærmen fra kanten af sofaen. (og alligevel er 42" nu for småt Smile )

Skærmen er tændt rundt regnet 6 timer om dagen - da jeg gik fra en 32" Samsung LCD til Pana'en gav det en ordentlig ekstrategning på strømmen....

Jeg vil da prøve at lave nogen sammenligninger af forbruget - kan dog ikke tjene noget ved at skifte til elsparepærer, da det er gjort Geek
Hvor meget vil du bruge max på skærmen? Eller hvor meget vil du bruge på skærmen og strøm de næste f.eks tre år? Prøv at regne lidt på dét. TCO! (Total cost of ownership).

Du kunne for i øvrigt også vente lidt til de nye modeller fra Panasonic og Samsung kommer. Panasonic og Samsung arbejder begge på at sænke strømforbruget i deres skærme. Det gælder også deres plasma TV.

Redigeret af Firebird - 25-November-2009 kl. 16:49
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af minusop minusop skrev:

Tak for input.

Hvis du går meget op i strømforbrug, så kig andre steder end Panasonic. F.eks. Samsung's PS50850 bruger kun 211w og billedekvaliteten er lig med Panasonic 50V10.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu