recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flytning af filer fra Synology til Popcorn C-200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlytning af filer fra Synology til Popcorn C-200

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jblaabjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Emne: Flytning af filer fra Synology til Popcorn C-200
    Sendt: 24-November-2009 kl. 21:01
Hejsa,

Jeg har fået min C-200 og vil gerne have flyttet en masse filer fra min Synology over på NMT'en.
Jeg og Popcorn'en befinder sig i USA og min Synology står i DK, så jeg kan desværre ikke nøjes med at streame, da upload fra min Synology er for lav.
De har jo begge mulighed for at køre FTP-server, men ikke client som standard så vidt jeg kan se.
Er der ikke en linux haj der har en god ide til hvordan jeg får flyttet 200GB data. Jeg har ikke lagt IPKG på min syno, så det ville være super hvis det kunne klares med standard opsætningen i begge ender.

Pft
Jens
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 21:20

en mulig ide... ikke testet

Under filestation på din synologyserver kan du klikke på en mappe (under diskstation) så for du dine lokale mapper ala /video osv der kan du højreklikke på mappen (virker kun på højre del af skærmbilledet) vælg egenskaber der er et download link for mappen, den laver en zipfil hvis det er en hel mappe, men tager du blot en fil overføres den som den er.

Dette downloadlink (som desværre er langt) kan du indsætte i c-200 torrentdownload manager.

Iøvrigt kan du vel fint hente fra din synology via ftp til en lokal pc også lægge det over på c-200, det er vel lidt nemmere. (bare du har portforward oppe at køre på ftp hvis synologyen står bag firewall)

Redigeret af rhsin - 24-November-2009 kl. 21:22
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Dette downloadlink (som desværre er langt) kan du indsætte i c-200 torrentdownload manager.

Iøvrigt kan du vel fint hente fra din synology via ftp til en lokal pc også lægge det over på c-200, det er vel lidt nemmere. (bare du har portforward oppe at køre på ftp hvis synologyen står bag firewall)

Tak for forslagne, men det kan ikke rigtig lade sig gøre.
Man skal være logget ind for at kunne downloade fra file-manager og jeg skal downloade mange forskellige ting, så det bliver noget rod. Desuden kan jeg ikke bruge zip filer på c-200 til noget...:-)

Jeg har ligeledes heller ikke en PC der kan stå tænt de dage/uger det kommer til at tage. Kun en laptop, der ikke er i huset 24/7.

Jeg tænkte mere noget med at lade c-200 køre NSF-server og så logge på det med Syno'en, men jeg er lidt usikker på hvordan det gøres og hvilke porte jeg skal forwarde. Desuden er jeg ikke klar over om det kommer til at være noget sikkerhedsmæssigt rod.

Jeg kunne også lave et share på Synoen og add'e det på C-200, men jeg ved ikke om man så kan kopiere fra et share til intern disk. Det ville ellers nok være at foretrække, da Syno'en har indbygget firewall. Min C-200 sidder bare bag en router med NAT.

Er der andre der har ideer?

Jens
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af jblaabjerg jblaabjerg skrev:

Jeg har fået min C-200 og vil gerne have flyttet en masse filer fra min Synology over på NMT'en.
Jeg og Popcorn'en befinder sig i USA og min Synology står i DK, så jeg kan desværre ikke nøjes med at streame, da upload fra min Synology er for lav.
De har jo begge mulighed for at køre FTP-server, men ikke client som standard så vidt jeg kan se.

Har du ikke en computer som du kan køre en FTP klient på? Download via FTP til denne computer (fra DK til USA) og kopier derefter over på Popcorn'en. Der kommer ikke noget godt ud af at prøve at køre SMB eller NFS over internettet.

Hvis "lav upload" betyder ADSL altså max 2 Mbit, ville jeg se mig om efter en anden ide... Få en ven til at kopiere indholdet over på en 2.5" disk og send den med posten.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 01:00
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Har du ikke en computer som du kan køre en FTP klient på? Download via FTP til denne computer (fra DK til USA) og kopier derefter over på Popcorn'en. Der kommer ikke noget godt ud af at prøve at køre SMB eller NFS over internettet.

Hvis "lav upload" betyder ADSL altså max 2 Mbit, ville jeg se mig om efter en anden ide... Få en ven til at kopiere indholdet over på en 2.5" disk og send den med posten.

Nej jeg har nemlig ikke en PC der kan klare det. Og ja det er 2Mbit...:-)
Det er desværre ikke muligt at klare det vha PostDK

Måske jeg skulle få en ftp-klient på min Syno. Jeg har en 409+ og da jeg ledte i sin tid var der ikke nogen bootstrap. Ved du om det er ændret?

Jens

Redigeret af jblaabjerg - 25-November-2009 kl. 01:00
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 01:21
Oprindeligt skrevet af jblaabjerg jblaabjerg skrev:

Måske jeg skulle få en ftp-klient på min Syno. Jeg har en 409+ og da jeg ledte i sin tid var der ikke nogen bootstrap.

Installer lftp på Synology.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 07:08
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Installer lftp på Synology.

Fik sat ipkg og og der var ca. 20 forskellige ftp muligheder. Prøvede wput, men den understøttede ikke filer >2GB, så tak for tippet.
Nu kører den derudaf med mirror komando og det kommer så til at tage ca. 14 dage...:-)

Tak for hjælpen
Jens
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu