Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Aspagilus
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
|
Emne: Terratec H7 egnet til Yousee, men med lidt besvær Sendt: 27-November-2009 kl. 14:07 |
En Terratec H7 box siges at skulle kunne modtage både DVB-C og DVB-T, blot ikke hvis du er Yousee kunde, for boxen kan ikke hitte en eneste af de kanaler at Yousee sender digitalt med den medfølgende Terratec Home Cinema 6 og det selv om man sætter et Yousee godkendt CAM modul i boxen sammen med chip kortet der følger med eks. deres Sagem 60 box, selv om det ikke burde være nødvendigt efter at de har frit givet en hel del af deres digitale kanaler.
Jeg duplikerede de indstilninger der stod i Sagem 60's indstilningerne for modtagelse af deres digital tv og satte dem ind i DVB-C delen:
Frekvens (kHz): 143000 Symbol rate: 68750 Modulation: QAM 64
Desuden blev det også testet med at scanne alle regioner (aka hele Europa) igennem efter DVB-C kanaler, hvor den tager alle frekvenser, symbol rates og modulationer med samme resulat: Ingen tv.
Facit man kan sige for Terratec H7 og Terratec Home Cinema 6, er at den er rimelig uegnet til Yousee med deres standard indstilninger. DVB-T gør den dog flot, den finder alt der kan modtages i Danmark, selv Boxer's kanaler kan den finde.
Redigeret af Aspagilus - 28-November-2009 kl. 12:22
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
|
Sendt: 27-November-2009 kl. 15:52 |
Men ikke der er tale om en fejl 40, for andre brugere har da fortalt at den udmærket virker hos dem med YouSee
|
 |
Aspagilus
Guld medlem
|
Sendt: 27-November-2009 kl. 16:31 |
Ikke hos mig, men måske er der tale om at de benytter anden tv software, for der er en ting der har slået mig efter indlæget: Netværks ID. Terratec Home Cinema 6 har ikke muglighed for at scanne efter netværks ID, der er påkrævet hos Yousee for at boxen også kan se hvor i landet at den befinder sig.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
|
Sendt: 27-November-2009 kl. 16:35 |
Aspagilus skrev:
Ikke hos mig, men måske er der tale om at de benytter anden tv software, for der er en ting der har slået mig efter indlæget: Netværks ID. Terratec Home Cinema 6 har ikke muglighed for at scanne efter netværks ID, der er påkrævet hos Yousee for at boxen også kan se hvor i landet at den befinder sig.
|
Ok så må du benytte noget andet software. I starten af ugen var der en som skrev at det virkede fint hos ham, han benyttede EyeTv. Ved ikke hvad du har mulighed for i dit setup.
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 27-November-2009 kl. 19:05 |
øhh jeg har ganske vist ikke kort og optager på livet løs! setup: mac mini med eyetv lite og h7 yousee fuld pakke. Kørte gnidningsfrit fra første start! Prøvede det også af lige da jeg fik den på en ældgammel bærbar med win7 RC da jeg rent faktisk fik den hjem og her kom der også kanaler, men man skal huske at sætte det til qam64 og med 6875 som symbolrate. Ellers finder den ikke noget. Prøv igen.
|
 |
Aspagilus
Guld medlem
|
Sendt: 28-November-2009 kl. 03:07 |
Jeg prøver pt. med symbolrate på 6875 istedet for det at Yousee ellers så gerne vil have at man skal indtaste, det hjalp lidt på det (8 kodede kanaler). Tilsidesætter man desuden andre ting at Yousee gerne vil have at man skal gøre, så hjælper det MEGET, men for pokker en oprydning man skal have gang i bagefter. Softwaren har den flaw at den favoritiserer ALT, dvs 176 tv-kanaler fordi at det ikke er mugligt at indtaste netværks ID i den.
Så man skal altså også tænke lidt ud af boxen og indstille et Terratec tv-tuner program anderledes end det at Yousee ellers så gerne vil have for at få det til at virke.
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 28-November-2009 kl. 11:10 |
eyetv fandt +200 kanaler hvor en hel del af dem var radiokanaler - hey fedt - jeg har nemlig ikke sat noget antennestik til recieveren, så det her var faktisk en ganske fint ting, men ja der er faktisk en hel del kanaler der ligger flere steder. Så det kræver lidt oprydning+ at det jo ikke er alle kanaler man kan se på grund af kryptering. til gengæld ser det ikke lige ud til at eyetv er i stand til at sortere i kanalerne, så det skal vist gøres manuelt.
|
 |
Aspagilus
Guld medlem
|
Sendt: 28-November-2009 kl. 12:18 |
Kryptering gør ikke så meget, for jeg har abo på Canal Plus film kanalerne, jeg har også et Yousee godkendt CAM modul, kostede kun ca. 320kr på nettet (et fra MAXIMUM). Standard kvalitet kanalerne og deres HD kanal afkodes fint.
(ændrede topic navnet lidt og en smule af teksten i message 1)
Bare en tilføjelse: Hvis du skal have den til at fungere med H.264 modtagelse ordentligt, så hent Divx 7 og brug dens decoder istedet for, den er langt mere stabil end dem at Terratec leverer med boxen.
Hent desuden de gamle drivere til boxen fra Terratec's FTP, de er mere stabile end dem der leveres med CD'en og den nye driver at der tilbydes via deres http download, for den kan skabe lidt driver kaos og pludselig påstå at det er en S7 box du har og ikke en H7.
Redigeret af Aspagilus - 02-December-2009 kl. 12:27
|
 |
michmich
Ny bruger
Oprettet: 08-December-2009
Sted: danmark
Point: 4
|
Sendt: 08-December-2009 kl. 20:22 |
hej alle, jeg skal selv forsøge dette i denne uge med både h5 + h7 og kodet yousee kanal. jeg har pt et setup kørende med en h5 + cinergy pci kortet med dvblinktvsource, og det er da noget værre ...!
|
 |
Aspagilus
Guld medlem
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 04:12 |
Efter nu lang tids testen vil jeg IKKE anbefale at købe en Terratec H7 boks og det skyldes ganske enkelt driverne til WinXP, dem der åbenbart er fejl i.
Boksen kører fint i et par dage, men så begynder WinXP at melde om ny installed hardware og at det er H7 boksen. Nå ja man sætter den så bare til at hitte driverne og så smider den dælme drivere ind til S7 boksen, altså DVB-S only versionen af den.
Så kan man få lov til at fjerne driverne og smide driverne ind igen, for at boksen atter kan ses som en H7 boks. Går fint i et par dage og så starter balladen helt forfra igen med at WinXP påstår at boksen er ny hardware og derfor skal indstaleres og atter er det de S7 drivere den smider ind.
Nu er boksen blevet pillet fra og solgt til en der har Vista, fordi at Terratec yder en elendig support, de har kun et telefon nummer du kan ringe på i Tyskland, ingen mail adresser eller forum hvor man eks. kunne søge support. Så kan man kun håbe at de Vista drivere er banket bedre sammen end de elendige WinXP drivere de tilbyder både på install CD'en og de forskellige af dem der kan downloades igennem Terratec's hjemmeside.
Så jeg tror jeg vælger et Hauppauge næste gang istedet, hvis de har en tilsvarende løsning hvor der kan tilkoples et CAM, for det gamle WinTV Ekspress til analogt tv som jeg har haft i flere år har kørt upåklageligt i alle de PC'ere jeg har haft bygget igennem tiderne.
Redigeret af Aspagilus - 27-December-2009 kl. 04:16
|
 |
xterieu
Ny bruger
Oprettet: 08-September-2004
Point: 16
|
Sendt: 12-Januar-2010 kl. 20:29 |
@ctacta Har overvejet at købe en H7 til min Mac. Kan man bruge YouSee dekoder kort i? Hvis ja, med hvilket CA modul?
Jeg kan se at der er strømadapter til, kan den ikke bare træk strøm fra USB? Hvis nej, hvor meget strøm bruger den?
Det var vist alt for denne gang 
Redigeret af xterieu - 12-Januar-2010 kl. 21:52
|
_____
Chris
|
 |
Aspagilus
Guld medlem
|
Sendt: 13-Januar-2010 kl. 02:59 |
Ja, du kan godt bruge Yousee's kort i den. Det CAM du skal købe er et fra Smit , det er de eneste CAM's der er 100% Yousee godkendte. Boksen kan ikke trække strøm fra USB, du skal bruge strømforsyningen der følger med, men hvor meget strøm det bruger i kilowatt ved jeg ikke, den er ihvertfald ikke Energy Star godkendt, som er EU's mærkning for EDB udstyr der ikke bruger ret meget strøm.
|
 |