recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Streamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia Streamer

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Emne: Media Streamer
    Sendt: 10-December-2009 kl. 01:04
Jeg skal ha' en ny media steamer, jeg har pt en popcornhour a-110, men den kan ikke klare at vise mine blu-ray mkv rips in 1080p... hvad skal man hoppe på? TViX M-6600N? C-200? eller ?

Den skal kunne afspille mine rip'sese af min mange dvd'er og blu-ray skiver som ligger i mkv format. Opskalering til 1080p på min pio 5090 skal den osse kunne klare uden at kløjs i det... Smile alle mkv'erne ligger på min nas som kan tilgåes via et gigabit netværk.

Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 01:13
Netgear EVA8000HD
Til top
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg skal ha' en ny media steamer, jeg har pt en popcornhour a-110, men den kan ikke klare at vise mine blu-ray mkv rips in 1080p...

Hvorfor kan den ikke det eller hvad er det den ikke kan...? Jeg troede netop at PCH var "kongen" på dette felt?

Jeg spørger fordi jeg selv er interesseret i en og pt. svinger mellem en PCH og en WD TV Live Smile

Mvh.
Kristian
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af Kristian1204 Kristian1204 skrev:

Jeg skal ha' en ny media steamer, jeg har pt en popcornhour a-110, men den kan ikke klare at vise mine blu-ray mkv rips in 1080p...

Hvorfor kan den ikke det eller hvad er det den ikke kan...? Jeg troede netop at PCH var "kongen" på dette felt?

Jeg spørger fordi jeg selv er interesseret i en og pt. svinger mellem en PCH og en WD TV Live Smile

Mvh.
Kristian
ja lyder undrlig jeg har en PCH C-200 nu før det have jeg en Istar HD svare  til en a100 eller a110 kan ikek lige huske hvad der r teste på og kune saktens afspile mine film  dog gjore jeg det emst i .TS filer da jeg ikke gider gå ned på kvalitet men har også prøvet en af mine  MKV filer inden jeg dropet mkv hvad gør du mener du ikke kan afspile dine MKV filer ?

Redigeret af tobiasl - 10-December-2009 kl. 08:37
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 08:53
Hvis jeg ripper en af mine blu-rays til mkv vil den ikke afspille den på min pio 5090 i 1080p, filmen kommer aldrig igang eller fryser på første scene, men hvis jeg skifter output til 480p spiller den ok i nogle tilfælde. Jeg går ud fra cpu'en i A110 ikke kan følge med.
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Netgear EVA8000HD

Tak for forslaget, har du erfaring med den selv? Jeg har været inde og kigge på specs, men der står ikke om den kan afspille mkv-filer, og hvad med codec understøttelse? VC-1, DTS?
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 09:24

Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Netgear EVA8000HD

Tak for forslaget, har du erfaring med den selv? Jeg har været inde og kigge på specs, men der står ikke om den kan afspille mkv-filer, og hvad med codec understøttelse? VC-1, DTS?
det lyder alser undrlig  er filen 1080P for  kraver det så enlig ikke mere af den skal nedscarlere den og ikke bare afspile den  kan den være defekt for har uden problmer afspilet  1080p og  kan læse mandre nadre også har på network meda tank  har dog selv kun haft istar HD og c-200 men som sagt skule du også kuneSmile
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

det lyder alser undrlig  er filen 1080P for  kraver det så enlig ikke mere af den skal nedscarlere den og ikke bare afspile den  kan den være defekt for har uden problmer afspilet  1080p og  kan læse mandre nadre også har på network meda tank  har dog selv kun haft istar HD og c-200 men som sagt skule du også kuneSmile

hmm, har du prøvet at afspille mkv filer? eller hvilken fil-container bruger du?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 09:46
Det er ihvertfald helt forkert - det har intet med CPU'en at gøre

En A-110 kan sagtens spille 1080p mkv BD rips - uden nogen problemer overhovedet. Det er der mere end 40.000 brugere der gør dagligt ;)

Hvis ikke den starter eller fryser på første scene så er der noget andet galt som sagtens kan løses hvis du beskriver dit problem og dit setup i detaljer

Mht. en evt. udskiftning til noget nyere, så kan jeg ikke se nogen grund til at skulle udskifte til den foreslåede EVA Netgear 8000 - ikke fordi der er noget i vejen med den, men det er jo en gammel afspiller i samme generation som en A-110 med de samme begrænsninger og kan intet mere end en A-110.

Skal der endelig udskiftes bør det være til en afspiller af den nye generation der alle er kraftigere

De kan groft opdeles i 3 grupper

WDTV live - der benytter et Sigma 8655 chipset - fin lille spille, der dog ikke understøtter afspilning DVD strukturer, så ikke interesant hvis man har behov specifikt for dette, billig pris.

Alle de Realtek baserede afspillere der er smidt på markedet for nylig, eks. Xtreamer, Asus Oplay, Fantec, Tvix 6600 osv. osv. osv. - de baserer sig alle på grundliggende samme chipset (små forskelle i versionsnr) og samme firmware, med mindre forskelle her og der. Fine afspillere til fornuftige priser, Tvix'en skiller sig lidt ud prismæssigt i dette lag, men er tilsvarende også lidt bedre bygget og bedre understøttet

Og slutteligt de 2 "største" maskiner baseret på det kraftigste chipset af dem alle, Sigma 8642/3, fuld bluray understøttelse og generelt flest funktioner nu og fremtidig:

PCH C-200 og Dune HDI 3.0

Redigeret af spawn - 10-December-2009 kl. 09:49
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 09:56
Tak for dit svar spawn, i aften vil jeg prøve at koble en harddisk til a-110'eren for at eliminere at det er mit netværk som årsag til problemet. Men jeg overvejer under alle omstændigheder om den skal udskiftes.... a-110'eren kan jo altid komme ind i soveværelset LOL

Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 10:02
Ang. WDTV, PCH C-200 og Dune HDI 3.0er der nogen af disse som er velegnede som jukeboks til f.eks. fest? altså kan man browse musik-filer og sætte dem i kø på en playliste?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 10:02

Ingen af dem særligt velegnede til musik pt. - ihvertfald ikke hvis man eks. sammenligner med de dedikerede musik afspillere som Sonos, Squeesebox osv.

Man kan dog godt lave simple playlister hvis man ønsker det, og der kommer udvidet funktionalitet også til musik senere (ihvertfald på C-200)

Redigeret af spawn - 10-December-2009 kl. 10:05
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu