|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() Sendt: 14-December-2009 kl. 19:23 |
Kan en Asus Eee bærbar trække Window$ XP? Det er en ven har købt den og den er pre-installeret med Linux som jeg slet ikk kender noget til og yderligere har han lige købt mobilt-bredbånd fra TDC som kræver en window$ inst.
Så derfor ville vi smide XP på den så man var på hjemmebane igen.......? Redigeret af Stay_Bamboocha - 14-December-2009 kl. 19:24 |
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
![]() |
Det kan den sagtens - dog skal der minimum 1GB ram til...så den vil køre perfekt
|
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
det vil så være rart at vide hvilken model af EEE'en der er tale om. De få linux maskiner der blev solgt herhjemme var 701 og 901 serien, og 701-serien ville jeg faktisk ikke installere windows på. det var ganske enkelt en forfærdelig elendig maskine med en celeron processor der ikke engang kunne trække OS i en mobiltelefon.
|
|
![]() |
|
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
Nå det er en ASUS Eee 900 rev. 0802 dog med en Celeron M processor - holder det til en XP installation? Og kopier man bare alle filerne fra cd-rom over på et USB-stick og Booter derfra??
Håber der er nogle som er lidt klogere end min på lige dette område.....mini-pc.
![]() |
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
![]() |
Det nemmeste er at lægge xp på via en extern HDD og boote derfra - celeron M burde kunne køre xp....
|
|
|
![]() |
|
![]() |
er der forskel på hvordan Eee ser på om det er en ex HDD eller usb-pen? den gad ihvert fald ikk da jeg bare havde kopieret alle windows-filerne omer på usb-pen....
det sgu da ikk bare lige - da det nemmeste ville vel være at skaffe et usb cd-rom drev og inst derfra?!!
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja , som jeg skriver er det klart det nemmeste at inst fra extern HDD via usb - det er muligt at du ikke har fået alle skjulte filer med da du kopierede fra cd til din usb stick...klart det nemmeste at boote fra extern HDD - du skal lige ind i BIOS på din Asus og sætte den til at boote fra USB.....
|
|
|
![]() |
|
Lyni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Status: Offline Point: 172 |
![]() |
Du skal også lave din USB pen Bootable, kig her http://www.bootdisk.com/pendrive.htm |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |