recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KEF sub brummer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KEF sub brummer

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sjakalen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2007
Sted: Denmark, KBH
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sjakalen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: KEF sub brummer
    Sendt: 15-December-2009 kl. 11:53
Jeg har et sæt KEF-2005 hvor Subwooferen brummer helt vildt. der er ingen kabler i den.

Nogle der har en ide om hvad det skyldes ??
Og forslag til hvor jeg går hen og får den lavet billigt ?? Big smile
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Sjakalen Sjakalen skrev:

Jeg har et sæt KEF-2005 hvor Subwooferen brummer helt vildt. der er ingen kabler i den.

Nogle der har en ide om hvad det skyldes ??
Og forslag til hvor jeg går hen og får den lavet billigt ?? Big smile

Har du prøvet med kabler? Jeg vil ikke blive forbavset, hvis det forsvinder, når du sætter den til subwooferudgangen på din receiver.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sjakalen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 18:27
Ja den brummer sq alligevel. den startet på lige ud af den blå luft, mens det hele var slukket
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vipmlo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 23:10
Min 2005 kef sub (psw2010) begyndte i sidste måned at "brumme" og der kom ikke nogen lyd ud af den.
Når jeg tændte den gik der 15-20 sek og så begyndte den at brumme. Jeg åbnede ind til forstærkeren og kunne høre at et relæ var synderen. Det kørte ved 25/50 hz. Jeg kontaktede www.steensen.dk der oplyste at det var powermodulet der var gået, og jeg kunne henvende mig til www.elektronik-centret.dk.  
Jeg bestilte et powermodul (1494 kr) for selv at udskifte det. Det fik jeg gjort, MEN.... det kræver et par gode øjne og at man er god med lodekolbe og tinsug.
Til gengæld spiller subben igen :-) 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sjakalen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 02:21
Damn 1494 kr Shocked er sq mange penge i denne tid . men prøver da lige at åbne min en af dagene

Men jeg sutter total røv med en lodekolbe, så skal finde en der har styr på det  Smile

Tak for svar til alle og ha en rigtig god jul der Beer

Redigeret af Sjakalen - 17-December-2009 kl. 02:21
Til top
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C K N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 12:18
Det kan ikke være volumen-potmeter det er galt med? Jeg har en ældre Sunfire sub hvor potmeter er ved at defekt. Jeg kan til tider få det til at stoppe ved at dreje på det/trykke lidt på det... Har ikke lige fået taget mig sammen til at få det skiftet endnu, da jeg heller ikke ved hvad størrelse det er... Men hvis det er det, så er det da en billigere løsning end et helt powermodul... Smile
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vipmlo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 17:44
Jeg synes også det var lidt pebret med 1494 kr, men......
Jeg har taget billedet og indtegnet selve powermodulet samt cirklet der hvor du skal lodde (på det andet modul), samt relæet der fejlede på mit kort.
Det er MEGET vigtigt at du skriver ned hvordan ledninger sidder inden du afmonterer. Der følger nemlig ikke nogen monteringsvejledning med.
Alternativet er at du beder elektronik-centret om at reparerere den.

Redigeret af vipmlo - 17-December-2009 kl. 17:49
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sjakalen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 22:24
Damn ser sq lidt teknisk ud Ermm skal lige finde ud af hvad jeg skal? men er det nemt at se om det er den der fucker når man først har åbnet den??

Redigeret af Sjakalen - 17-December-2009 kl. 22:25
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vipmlo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 22:43

Hej

Da jeg åbnede den kunne jeg tydeligt høre at det var relæet der klaprede derudaf.
Skriv evt. til Per hos www.steensen.dkpthrane@steensen.dk.
Til top
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2005
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 15:59
Hej Boyser,

Har i fået løst jeres problem ? Hvis ikke så skriv - Har selv lige skiftet en komponent i min egen med samme problem og den virker perfekt nu

Mvh
Wonderl@nd
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sjakalen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 06:37
# Wonderl@nd

Næ er desværre ikke kommet vidre med den Embarrassed  og jeg tør sq ikke selv begynde at rode i den... da jeg overhovedet ikke har forstand på lodning

Men jeg har haft ringet til Elektronik-Centret men de er sq godt nok dyre i drift!! så derefter blev jeg sq i tvivl om det overhovedet kan betale sig at få den lavet

# vipmlo
OK mail er sendt til Per fra www.steensen.dk så høre jeg lige hvad han siger.. har overset dit svar fra dec glemte tråden her.

Redigeret af Sjakalen - 05-April-2010 kl. 07:18
Til top
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2005
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 08:36
Sjakalen...Hvor holder du til henne af ?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu