Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
DadlenDK
Junior bruger
Oprettet: 06-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
|
Emne: Bruger i jeres Sendt: 15-December-2009 kl. 19:36 |
Hej måske lidt off topic... But here we go! Jeg står for at ville indrette et lokale til hjemmebio, og spille rum. Spørgsmålet går bare på om man vil få det brugt eller om man er bedre stillet med at opgradere stuen ?
Der skal jo af ligevel smides nogen penge af sted før det sår færdigt.
ser frem til jeres erfarring.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 15-December-2009 kl. 19:45 |
Nu har jeg ikke mulighed for et rum til en egentlig rigtig hjemmebio. Og havde jeg muligheden tror jeg ikke, at jeg havde benyttet rummet alene til et Biorum. Til en kombination af f.eks. et kontor o.a., og bio så ja, men ellers ikke.
Men alt andet lige, så er det en prioritering i forhold til hvor stor interessen er for AV-udstyr, musik og film.
Når du er du i tvivl, så vil jeg mene at du umiddelbart skal bruge dine penge på en anden måde
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 15-December-2009 kl. 19:50 |
Nu er det jo sådan er surrund anlæg mange gange ikke en særlig god til stereo, ikke hvis man skal op i de rigtig dyre pris klasse, derfor kan det være en fordel af adskille surrund og stereo.
Bla. der surrund højtale fra M&K perfekt til film, men ikke særlig brugbar til stereo.
|
 |
DadlenDK
Junior bruger
|
Sendt: 15-December-2009 kl. 19:52 |
jeg frygter bare bare man bruger en masse penge på at lave rummet færdigt og køber nyt udstyr og så bliver det brugt en gang om ugen hvis i forstår..
havde lidt tænkt på at gøre det til en del af vores soveværelse, så kunne man jo bruge sengen i stedet for stole osv.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 15-December-2009 kl. 19:56 |
Hvis man skal gå 110% frem akustisk set, så ville det være en fordel af indrette en musikrum til stereo og er rum til hjemmebiograf og ja et soveværelse til at sove i.
|
 |
Vistrup
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
|
Sendt: 15-December-2009 kl. 20:01 |
Når/hvis jeg får pladsen til det, skal jeg helt klart have et drengerum!
Lærred og 5.1. Skal bruges til at se film på selvfølgelig og så stene en masse PS3.
Sys det er rart at ku lukke døren og ellers bare se film og game igennem. Så kan konen og børnene sidde i stuen.
|
LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 15-December-2009 kl. 20:07 |
Altså når udgangspunktet er at se èn film i ugen, så er det himmelråbende vildt at indrette et dedikeret bio rum
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 15-December-2009 kl. 20:21 |
DadlenDK skrev:
jeg frygter bare bare man bruger en masse penge på at lave rummet færdigt og køber nyt udstyr og så bliver det brugt en gang om ugen hvis i forstår..
|
Baseret på de indtryk jeg har fået fra kunderne gennem årene: En fed dedikeret hjemmebiograf får sjældent folk til at se voldsomt mange film, hvis de ikke gjorde det i forvejen. De fleste af dem der virkelig bruger biffen, er dem der også så mange film på deres 28". Det kan måske øge frekvensen lidt at det er federe, men du går ikke fra "ser aldrig film hjemme" til "jeg har lige mistet mit job fordi jeg lige skulle se Fight Club igen for 16. gang så jeg kom for sent op igen". Hvis du ser mange tv i stuen nu, så kommer du også til at bruge biffen, men alt andet lige er det film-interessen der skal drive værket. Du bruger biografen på grund af filmene, men en federe biograf gør så dén tid du rent faktisk bruger på at se film, meget sjovere. Du får ikke automatisk mere tid til at se film, fordi biffen er lavet.
Derudover synes jeg personligt at det er en rigtigt god idé at lave det som et "multi-rum" med spillemaskiner osv. Ikke så meget for at "få brugt rummet", mere fordi det er uendeligt meget sjovere at spille i 100" end på et tv. Jeg kender mange der bruger mindst lige så mange timer på at spille på projektoren som at se film på den. Jeg er selv én af dem... 
|
 |
DadlenDK
Junior bruger
|
Sendt: 15-December-2009 kl. 20:27 |
nu fik jeg det til at lyde som vi ikke ser så mange film faktum er nok vi ser 3-4 stk om ugen. spørgsmåler var mere om dem der rent faktisk har lavet de her rum, får dem brugt eller om de af ligevel bare sidder i stuen da det måske er nemmere...
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 15-December-2009 kl. 21:34 |
Ja det må da være en fed oplevelse at spille på en Sim2
|
 |
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 15-December-2009 kl. 21:42 |
jeg har i år fået lavet mit bio/spillerum færdigt, og jeg har bestemt ikke fortrudt.
Bruger rummet 2-3 gange om ugen, når der skal ses film eller spilles ps3 - og begge dele er blevet ustyrligt meget sjovere. Der var ikke gået ret lang tid fra min bio var klar, til jeg nærmest ikke gad se film på mit 42" i stuen igen. Ikke at jeg ikke får brugt mit tv i stuen, men ikke til film længere.
Fordelen ved at have et særligt rum til det, er at det ikke behøver ligne en stue, så man kan indrette det ordentligt med hensyn til farver, akustik og indretning - det kan være ret svært at få integreret i en stue = man får en meget bedre oplevelse af billede og lyd, end man normalt kan gøre i en stue til færre penge.
Jeg kan kun anbefale at komme igang, hvis man har de fysiske muligheder (og budgettet til det).
|
 |
fabhund
Bruger
Oprettet: 30-December-2007
Point: 77
|
Sendt: 15-December-2009 kl. 21:42 |
AV Precision skrev:
Baseret på de indtryk jeg har fået fra kunderne gennem årene: En fed dedikeret hjemmebiograf får sjældent folk til at se voldsomt mange film, hvis de ikke gjorde det i forvejen. De fleste af dem der virkelig bruger biffen, er dem der også så mange film på deres 28". Det kan måske øge frekvensen lidt at det er federe, men du går ikke fra "ser aldrig film hjemme" til "jeg har lige mistet mit job fordi jeg lige skulle se Fight Club igen for 16. gang så jeg kom for sent op igen". Hvis du ser mange tv i stuen nu, så kommer du også til at bruge biffen, men alt andet lige er det film-interessen der skal drive værket. Du bruger biografen på grund af filmene, men en federe biograf gør så dén tid du rent faktisk bruger på at se film, meget sjovere. Du får ikke automatisk mere tid til at se film, fordi biffen er lavet.
Derudover synes jeg personligt at det er en rigtigt god idé at lave det som et "multi-rum" med spillemaskiner osv. Ikke så meget for at "få brugt rummet", mere fordi det er uendeligt meget sjovere at spille i 100" end på et tv. Jeg kender mange der bruger mindst lige så mange timer på at spille på projektoren som at se film på den. Jeg er selv én af dem...  |
Det der..... kunne jeg ikke sige bedre. Passer 100% på mig.  At min bedre halvdel så også i min alder af 37 synes det er helt i orden at efter en hård arbejdsdag, tilbringer en del timer foran lærredet sammen med min xbox, gør det helt emiment
|
 |