Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bambus
Super bruger
Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
|
Emne: Køb af ur i England afstedkom afgift opkrævning Sendt: 27-December-2009 kl. 12:42 |
I slutningen af oktober købte jeg et ur fra en engelsk hjemmeside (watch33.com). Jeg kontrollerede, at firmaet er engelsk for at undgå told og afgift. Af deres hjemmeside fremgår det, at firmaet er registreret i England med en adresse i Newcastle.
Uret blev leveret med FedEX i slutningen af november på min bopæl her i Danmark. Den 23. december kom der så en regning for afgift og moms fra FedEX, idet uret var sendt fra NY, USA.
Er jeg forpligtet til at betale denne afgift - eller har jeg handlet i god tro? Det giver godt nok nogle problemer, hvis man bestiller en vare i Europa og varen herefter bliver sendt fra et sted uden for Europa. I så tilfælde kommer der jo angiveligt moms og afgifter oveni.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 13:04 |
Bambus skrev:
I slutningen af oktober købte jeg et ur fra en engelsk hjemmeside (watch33.com). Jeg kontrollerede, at firmaet er engelsk for at undgå told og afgift. Af deres hjemmeside fremgår det, at firmaet er registreret i England med en adresse i Newcastle.
Uret blev leveret med FedEX i slutningen af november på min bopæl her i Danmark. Den 23. december kom der så en regning for afgift og moms fra FedEX, idet uret var sendt fra NY, USA.
Er jeg forpligtet til at betale denne afgift - eller har jeg handlet i god tro? Det giver godt nok nogle problemer, hvis man bestiller en vare i Europa og varen herefter bliver sendt fra et sted uden for Europa. I så tilfælde kommer der jo angiveligt moms og afgifter oveni. |
Hvad angår Told&Skat er der slet ingen tvivl om, at de vil opkræve dig told og afgifter, da de principielt er helt lige glad med, at du i god tro købte uret i UK, men fik det leveret fra et firma i USA. Du kan forsøge at fremlægge din sag for firmaet i UK, men det tror jeg nu ikke at du får så meget ud af - desværre.
Så du har i mine øjne 2 muligheder, returnere uret til adressen i USA (husk kopi af din afsendelsesregistrering). Alternativt betale told og afgifter ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
friediger
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2007
Point: 557
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 13:06 |
Hvis du havde nærlæst deres terms and conditions havde du stødt på denne formulering:
WORLDWIDE SHIPPING & CUSTOMS:
By making a purchase you agree that you are aware that there may be a possibility of a customs charge if one or more items are delivered directly from our US warehouse, and/or if the country to which the order is to be dispatched to is outside of the UK. In many cases customs charges are not issued. In the event of an additional charge, the total is based on a small fraction of the base value of the goods. We are determined to keep our prices as low as possible and in most cases there will be no extra charges to pay. By placing an order you agree to these terms & conditions, and you agree that we do not hold responsibility for covering such charges if they are incurred.
Så det bliver nok tungt at komme igennem med et krav om at butikken skal betale for afgift og moms.
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 13:08 |
Det står ellers tydeligt i deres Terms and Conditions at der er en mulighed for afsendelse fra US:
WORLDWIDE SHIPPING & CUSTOMS:
By making a purchase you agree that you are aware that there may be a possibility of a customs charge if one or more items are delivered directly from our US warehouse, and/or if the country to which the order is to be dispatched to is outside of the UK. In many cases customs charges are not issued. In the event of an additional charge, the total is based on a small fraction of the base value of the goods. We are determined to keep our prices as low as possible and in most cases there will be no extra charges to pay. By placing an order you agree to these terms & conditions, and you agree that we do not hold responsibility for covering such charges if they are incurred.
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 13:10 |
Ah Friediger kom først!!! Man skal ALTID læse betingelserne og så det med småt
|
Bambus
Super bruger
Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 390
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 13:27 |
Af skade bliver man klog ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif) .
Det er nu ikke så meget beløbet - mere princippet - en lille plovmand overlever jeg nok. Jeg har stadigvæk sparet en masse ved at købe uret gennem webshoppen England, så det skal nok gå.
Næste gang, bliver jeg nok nødt til at læse betingelserne med småt selvom det er lidt småkedeligt. Har handlet et hav af gange fra webshops i det meste af Europa. Blot første gang, at jeg er udsat for denne oplevelse.
Tak for hjælpen alle sammen.
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 13:35 |
friediger skrev:
In the event of an additional charge, the total is based on a small fraction of the base value of the goods. We are determined to keep our prices as low as possible and in most cases there will be no extra charges to pay. |
Mavesur brok: Jeg synes simpelthen det er noget svineri at man så åbenlyst svindler med værdisætningen af importvarer for at snyde med toldsatserne. Det er efter min mening decideret svindel, men tilsyneladende nærmest accepteret praksis. Det er helt tilfældigt jeg lige fyrer det af i denne tråd, det sker overalt. Det er jo ikke så underligt at et firma kan sælge varer billigt, når de laver direkte svindel med tolden.
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 16:24 |
Jamen er det ikke bare en lille del af gamet? Der foregår så meget "fiflen" at man forledes til at tro at det er en sport at snyde, og er det ikke bare i menneskets natur.
|
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 16:35 |
det burde ikke være en del af gamet.
Måske skulle en frisk bruger herfra oprette en tråd med en oversigt over de Europæiske netsteder, sommetider sender fra Ikke EU steder. Så kan alle bruge den som opslagsværk og indberette, når de støder på sådan et sted.
Det er vel alligevel både tit og ofte de samme steder vi alle handler...
|