|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() Sendt: 28-December-2009 kl. 14:51 |
...har i nogle år holdt øje med udviklingen af DLNA ift. fladskærme - men jeg synes hele tiden jeg læser, at det ikke funker optimalt endnu. Jeg er egentlig bare ude efter en fladskærm, som 'opdager' min Twonky-mediaserver (UPnP/DLNA) på min Qnap NAS, hvorved jeg kan streame fotos direkte fra NAS'en til fladskærmen via mit trådløse netværk...
Er der en fladskærm derude, som funker med Twonky - nogen der ved noget? Fladskærmen skal have indbygget wifi - jeg orker ikke at skulle tilslutte en ekstra boks til tv'et, fx ser jeg, at både Sony (Bravia) og Samsung omtaler ekstra bokse man skal købe og tilslutte tv'et, hvis man vil overføre trådløst. Og det vil jeg.
Philips kræver vist også en ekstra boks - og dette link bekræfter til fulde mine bange anelser mht. at få tv'et ind i DLNA-kredsløbet! http://blog.hznet.nl/2009/06/philips-8000-series-and-dlna-not-really/
/kris Redigeret af kris - 28-December-2009 kl. 15:39 |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
Alle UPnP fjernsyn vil se din twonky server,for twonky er fuld kompetibel med UPnP.
Så mangler di bare et tv som har wifi indbygget - jeg kan ikke huske hvilken der har det.
evt. køb et sæt home plug ethernet http://www.homeplug.org/products . så slipper du for at trække kabler.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
Dragelund ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-November-2009 Status: Offline Point: 40 |
![]() |
ja, samsung skal have en boks, men den er altså ikke større end en mobillader, og den sidder fuldstændig gemt.
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/accessories/index.idx?pagetype=accsubtype klik på multimedia & andet
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Ingen aktuelle fladskærme har tilsyneladende wifi indbygget - og dem, hvor man kan tilknytte en boks, læser man om diverse DLNA-problemer, særligt med levende billeder (musik og fotos burde virke).
Men det er da utroligt, at enhver mobiltelefon efterhånden har wifi, men at fladskærme skal tilkobles en dims. Forhåbentlig lanceringerne i Las Vegas i næste uge langt om længe vil gøre fladskærme ægte trådlåse og bedre DLNA-fungerende mht. video.
/kris
|
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
been ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
Der er flere Philips modeller der kommer med indbygget WiFi og LAN, f.eks PFL9664 som jeg selv har, skal dog gerne indrømme at streame DVD over Wifi er ikke problemfrit hvorfor jeg benytter LAN til det, men at spille musik og se billeder m.v. fungerer fint med WiFI - jeg kobler op i mod en Windows Home Server og det kører fremragende.
Iøvrigt også et dejlligt TV.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |