recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig modtagelse af MUX4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårlig modtagelse af MUX4

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig modtagelse af MUX4
    Sendt: 30-December-2009 kl. 14:41

Hej

Jeg bor i Kalundborg. Radiosignaler er generelt lidt spøjse i Kalundborg: Det gamle analoge TV2 var bedre fra Fyn end fra Sjælland og min subwoofer bliver tit forstyrret af radiosignaler (den læser vist fiskerinoteringer højt! LOL).

Mit problem er at MUX4 ofte er plaget dårligt signal. Signalniveau er "mellem" med en del udfald (intet signal)  på mit Sony KDL-40W4000 tv. MUX1, 2, 3 og 5 er fine (høj til mellem) og har meget sjældent udfald. Det virker som om problemet er værre i klart vejr, men det er kun en "mavefornemmelse".

Boxer's dækningskort foreslår at jeg skal modtage fra Jyderup og alternativt fra hjælpesenderen i Kalundborg. De sender begge MUX4 på kanal 31. Laver jeg en automatisk programsøgning fanger TV'et imidlertid mange af kanalerne fra Tommerup-senderen (nok pga de sære forhold i Kalundborg) og bruger disse som default i stedet for Jyderup kanalerne. 

Har prøvet at indstille de kanaler der ligger i MUX4 (TV2 News, Zulu, Charlie, Discovery osv. ) til hhv. kanal 31 (jyderup) og 22 (tommerup) manuelt, men der er ingen forskel.

Jeg bor i en lejlighed og har ikke meget forstand på antenner. Ej heller har jeg lyst til selv at rode med antennen da den sidder på toppen af et 3 etagers hus og det nok gør ondt at falde ned ;-). Det ser ud som om der sidder 3 antenner på taget, men ved ikke hvilken jeg modtager fra og hvordan installationen er. Men... når de andre MUX'er er fine så er det vel heller ikke antennen det er galt med?

Nogen der ved hvad der kan være galt og hvad jeg kan gøre ved det? Kender jeg min udlejer ret er han nok umiddelbart for nærrig til at hyre en tekniker til at kigge på antenneren, så kan det klares uden er jeg glad.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 18:59

Hvis udlejeren har opsat et antenneanlæg til beboerenes brug, så skal det også kunne anvendes. Der kan ikke bruges den undskyldning, at det var godt nok før, så er det også godt nok nu, for det er det nødvendigvis ikke. I den Analoge tid var der diverse filtre på antennen, som ikke er til noget brug Digitalt, så jeres fælles anlæg skal opgraderes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 13:55
ok.... jeg prøver at få fat i min udlejer i løbet af ugen. men... hvad kan være årsagen til at det kun er MUX4 (kanal 22 og 31) den er gal med? CNN har jeg fx indstillet til at blive modtaget over kanal 27 og den er uden udfald og pixeleringer. Hvis det fx var et højpasfilter der gav problemet, ville kanal 27 så ikke også være påvirket?
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 15:00
Gamle filtre behøver ikke bare at være højpas. Det er nok nærmere et filter som dæmper både over og under de gamle benyttede frekvenser. Hvor de ligger for Kalundborg ved jeg ikke.
Men du har ikke brug for disse filtre til TV delen.

Om du har fællesantenne, eller om du "kvit og frit" har overtaget den tidligere lejers antenne på taget, kan sikkert have en betydning for din udlejers serviceniveau. (Hvis jeg var en lille udlejer, ville jeg nok ikke etablerer fællesantenneanlæg med de forpligtelser over for lejer, lovgivning, Koda etc. som det kunne bringe)

/B
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu