recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Store problemer med modtagelse (Skive)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStore problemer med modtagelse (Skive)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: Store problemer med modtagelse (Skive)
    Sendt: 02-Januar-2010 kl. 18:40
Mine svigerforældre bor i Skive (centrum). Deres elektriker har i deres teknikrum installeret en A2B Electronics Multibox, så de kan se de digitale kanaler på deres 2 analoge fjernsyn. Den kan jo desværre kun vise mpeg-2 signalerne, men det er ikke problemet i første omgang.

Her i vinterperioden har signalet været mildest talt elendigt. Billede + lyd forsvinder hver 10. sekund. Kører det godt, så er signalet til stede i 30 sekunder.

Jeg har checket på digi-tv, at de skal rette deres antenne mod Sparkær senderen (Viborg), alternativt benytte Skive hjælpesenderen.

De har haft fat i deres elektriker for at få ham til at udbedre signalet. Han siger, at det hele skyldes rimfrost på sendemasten?! Confused

For mig lyder det lidt som en underlig forklaring, og måske kunne problemet skyldes, at antennen er rettet imod Skive senderen (der vidst er ret svag) og ikke imod Sparkær senderen (der har en anden polarisation end Skive senderen).

Hvad siger I?
Anders
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 18:51

Det lyder som om, at fejlen ligger hos montøren, der er enten ikke brugt en tilstrækkelig god antenne, eller den ikke er opsat korrekt, måske begge dele. Jeg ville nu også have brugt en antennemomtør, og ikke en elektrikker. Det skal i hvert fald laves så det virker, så på den igen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 11:40
Nu skal jeg så heller ikke kunne sige, om der egentlig har været en montør på fra starten eller om det er elektrikkeren, der har ordnet det hele. Huset er nybygget, så alle installationer er spritnye. Men jeg må hellere få dem til at checke, hvilken sendemast deres antenne peger imod og hvilken antenne de har.
Anders
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu