recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - erfaringer med 3D film på TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketerfaringer med 3D film på TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Emne: erfaringer med 3D film på TV
    Sendt: 02-Januar-2010 kl. 21:12
har lige købt min første 3D film på blu-ray inkl. 4 stk. 3D briller (My bloody Valentine). Vidste ikke så meget om emnet så derfor ville jeg da lige se hvad det var for noget.
Men jeg synes da godt nok det er noget snot.. Selve 3D oplevelsen er da ok, men farverne er pivringe.. Kan man finpudse indstillingerne på sit TV så der ser bedre ud i 3D?
Er der forskel på kvaliteten på disse blu-ray 3D film eller er teknikken p.t. bare ikke bedre?
Jeg har endnu ikke set en 3D film i biffen, men går ud fra det er en helt anden oplevelse?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 21:18

Det er vel bare den gamle 3D teknik fra 60'erne med en rød og grøn brille?

Den der bruges i biffen er en helt anden og for at få glæde af den nye 3D på TV, så skal man have et nyt TV. Alle de store TV producenter er ved at skulle lanverer nye TV der understøtter 3D.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 21:21

Det kan ikke forventes, at farverne er anderledes når man ser det gennem filtrene, som jo er nødvendige for at give 3D effekten.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Den der bruges i biffen er en helt anden og for at få glæde af den nye 3D på TV, så skal man have et nyt TV. Alle de store TV producenter er ved at skulle lanverer nye TV der understøtter 3D.
Jo det er den gamle rød/grøn brille..
Så der er altså intet nyt i det? Bare gammel teknik smidt på et blu-ray medie..
Hvorfor mon det er dukket op nu igen?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Jo det er den gamle rød/grøn brille..
Så der er altså intet nyt i det? Bare gammel teknik smidt på et blu-ray medie..
Hvorfor mon det er dukket op nu igen?

Med alt det 3D snak der er i øjeblikket, så må man udnytte bølgen, og der er jo nogle der køber Wink
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 22:36
Jeg har købt Coraline 3D på blå m/ medfølgende rød/grøn brille. Det er ikke imponerende. Dybdeeffekten er der, men farverne...er...VÆK. Det er afskyeligt at kigge på...en stor mudret masse. Jeg har købt min sidste BD af den slags indtil der sker noget nyt på den front. Filmen er iøvrigt fantastisk i 2D. Kan varmt anbefales.

De gamle B/G briler kan slet, slet ikke sammenlignes med det vi f.eks. ser i Avatar 3D.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 05:00
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

http://www.reald.com/Content/DLP-TV-Kit.aspx
Så kan i læse lidt mere om den teknik, det er de samme der har leveret den nye 3D teknik til alverdens biografer.

Samsung har en stribe DLP-TV'ere på markedet allerede, men desværre ikke her på vores bredegrader, men så kan i da læse lidt om dem der nok rammer vores bredegrader på et tidspunkt.
http://pages.samsung.com/us/dlp3d/3ddlps.html
Det skal dertil siges at deres "view more info" links er døde, så det er vist ikke helt officielt endu.

Som det åbenbart ser ud, så kræves der så også (indtil videre) en PC med BD drev, der reelt håndterer filmen ud igennem eks. et kraftigt Radeon skærmkorts HDMI udgang, over til en RealD boks der kan lave de 3D billeder, der så sender signalet videre til DLP-TV'et.
Altså en ret halvdyr omgang som det ser ud, hvis du vil sidde og se Avatar i HD hjemme i stuen engang ude i fremtiden.

Redigeret af Aspagilus - 03-Januar-2010 kl. 05:34
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Så der er altså intet nyt i det? Bare gammel teknik smidt på et blu-ray medie..Hvorfor mon det er dukket op nu igen?

Fordi det er eneste mulighed at vise de 3D film der har været de seneste par år på et almindeligt tv.

I år skulle der gerne dukke diverse 3D tv op, og med en 3D Blu-ray afspiller og 3D briller, kommer teknologien til at ligne det i biografen. Om oplevelsen bliver den samme, må tiden vise.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu