recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fladskærms tv 40-42''
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFladskærms tv 40-42''

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ander Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2010
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Fladskærms tv 40-42''
    Sendt: 03-Januar-2010 kl. 03:20
Skrev på et andet forum om dette og blev henvist her til siden for bedst mulige hjælp, men nok om det.

Mine forældre har valgt at de vil investere i et nyt fjernsyn til stuen. Fjernsynet skal være Full HD, fladskærm og skal koste under 15k +/-.
Men da ingen af os har den fjerneste viden om markedet for fjernsyn, tænkte jeg at der altid sidder en nørd eller 2 som ved en del om det på NT (lige meget hvad man spørger om).
Så har i nogle gode forslag til et fjernsyn der klarer kravene? - Et flot design er også altid en god ting da det jo skal stå i stuen ;)
Det kan selvfølgelig godt lade sig gøre at det er flere tommer, men hellere lidt ekstra kvalitet og design frem for format når vi kommer over de 42''.

De bad også om LCD eller LED frem for plasma. Men efter jeg skrev det fik jeg besked fra det andet forum om at plasma var bedre. Håber i kan be-/afkræfte dette og give mig nogle gode bud på fjernsyn i disse prisklasser :)
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 11:43
lcd og led er det samme udover belysningen.

i 42 tommer er en panasonic v10 et rigtig godt bud koster cirka 10000 nogen steder.
er det desvære ved at udgår, pågrund af nye modeller engang om et par måneder
ellers kig efter et tv med led belysning, som samsung 8050 eller LG9000 og den nye sharp 705S kunne også være et bud
et almindeligt lcd tv uden led belysning havde jeg ikke købt i den prisklasse.

http://www.flatpanels.dk/
der er test af dem jeg har nævnt

en artikel om lcd eller plasma.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1210750202#2

Ja det er faktisk ikke nemt og købe et tv i dag. Problemet er når man går ned i butik er ingen af skærmene indstillet og lysforhold er ikke som ens stue og den sidste er at sælger ikke er neutral.
de vil som regel sælge det tv som giver størst fortjeneste eller det tv som de selv synes er bedst.

Redigeret af xcardman - 03-Januar-2010 kl. 11:44
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2004
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 22:55

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Ja det er faktisk ikke nemt og købe et tv i dag. Problemet er når man går ned i butik er ingen af skærmene indstillet og lysforhold er ikke som ens stue og den sidste er at sælger ikke er neutral.
de vil som regel sælge det tv som giver størst fortjeneste eller det tv som de selv synes er bedst.

Præcist det der er det mest frustrerende. Man kan ikke stole på nogen som helst sælger i dag.  - og det er lidt svært at skulle have alle potentielle købsemner med hjem i stuen for at kunne danne sig et ordentligt indtryk. For indstillingerne i forretningerne er der ikke brugt meget tid på, så de står som regel rædselsfuldt med fuld knald på stort set det hele.

Jeg ville personligt nok tage turen  til Århus for at se tv i f.eks TapeConnection. Der ved de noget om tingene og er  beredvilligt til at tilfredsstille dine ønsker. Men stadigvæk er det din egen dømmekraft og egne oplevelser, du skal forlade dig på, og kun det.

Men plasma og V10 er det bedste tv i 42" uden tvivl, hvis det stadigvæk kan fås.

Redigeret af buller1 - 05-Januar-2010 kl. 23:00
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu