|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mfuglsang ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 24 |
![]() Sendt: 04-Januar-2010 kl. 14:32 |
Hej. Jeg er på jagt efter 2 stk nye Tv, men er meget i tvivl om hvad der vil være passende til mit behov. Det ene skal stå herhjemme i stuen. Det bliver kun brugt til at se TV på. Jeg kan se at de mange steder kører med en masse tilbud, som virker utroligt billige, og det er jo fristende at hoppe på en af dem, men jeg vil jo helst ikke have noget, som ikke er pengene værd. Det er et krav, at der er en god betragtningsvinkel, da møblerne i stuen står lidt som en vifte omkring TV'et. Der skal gerne være en god lyd, da der for det meste bruges højtalerne i TV'et, og kun sjældent er stereo-anlægget i brug. Ang. størrelsen er det nok omkring de 37" jeg går efter, og jeg vil umidelbart mene at maks pris ligger omkring de 6-7000 kroner. Der er en del ting jeg er i tvivl om som bl.a.: Skal det være plasma eller LCD? Hvilket mærke og model skal man gå efter? Hvad vil i mene passer til mit behov??
Det andet TV jeg skal have købt, er til et ældre familie-medlem, som jeg har lovet at finde et nyt TV til. Dette bliver også kun brugt til at se TV på, og kommer umidelbart aldrig til at blive brugt til andet. Også her er der nogle få krav: Det skal have en god betragtningsvinkel. Lyden skal være god og tydelig Det skal være let at betjene for en ældre dame. Hvis det kan lade sig gøre, skal det gerne være gråt, da hun mener støv ses for let på et sort. Størrelsen mener hun selv skal være 32", men jeg vil gerne hvis i måske kan komme med nogle anbefalinger i både 32" og 37".. Prisen ligger på maks omkring de 5000 kroner..
Håber i kan hjælpe mig til at finde vej i tv-junglen, og evt. anbefale nogle TV som i mener passer til de 2 behov. På forhånd tak. Mvh. Morten |
|
![]() |
|
mfuglsang ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
ingen forslag?
![]() |
|
![]() |
|
SSvenSSon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 388 |
![]() |
Værsågo' her er til jer begge to:
|
|
![]() |
|
rafgut ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
![]() |
køb 42'' til dig selv.. den koster næsten det samme :)
|
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Et X10 er et rigtig godt bud.
Men husk at det skal være en "Y" model 37/42X10Y for at den har alle de tunere du/i evt. skal bruge til kabel/egen antenne.
|
|
![]() |
|
![]() |
Takker..
![]() Jeg vil lige kigge nærmere på dem i foreslår..
|
|
![]() |
|
![]() |
jeg syntes ikke lige jeg kan finde en 37X10Y på hifipriser..
men hvor vil i anbefale mig at købe?
hvor finder jeg den bedste pris?
Hvad er grunden til at i mener det er plasma jeg vil blive mest tilfreds med? (Det er mest for at være nysgerrig)
![]() |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Du kan købe eksempelvis købe hos Komplett.dk, Cinemagic kunne også være et bud, evt. hos et Panasonic center.
X10Y er der hvor du får det bedste billede for et relativt begrænset budget, også et billede der er bedre end mange dyrere skærme.
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay.. Takker for jeres hjælp
![]() |
|
![]() |
|
Nyll ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Status: Offline Point: 13 |
![]() |
I disse klimatider:
Et 42X10Y bruger 239 watt, hvorimod andre led eller lcd bruger ca. det halve. Spørgsmålet er, hvad der er billigst i længden
![]() |
|
![]() |
|
Søren Ingemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 497 |
![]() |
Jaja - men 239 watt er altså det maksimale forbrug (dvs. hvis du viser et konstant hvidt billede og lysstyrken er sat på max.). Fra test af 42X10Y på flatpanels.dk kan du se at det gennemsnitlige forbrug er noget lavere, især hvis TV'et bliver kalibreret: ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Nyll ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Jeg æder straks mine ord i mig igen...
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |