recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til gammel BeoVision Avant
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til gammel BeoVision Avant

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-August-2006
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til gammel BeoVision Avant
    Sendt: 09-Januar-2010 kl. 18:32
Hej Forum,

Jeg forsøger at hjælpe naboen med at slutte dels en DVB-T boks og dels en HDD/DVD recorder til hans BeoVison Avant (med indbygget VCR som dog ikke anvendes). Der er 3 SCART stik bagpå TV. Den ene (hvor stikket fastholdes med en metal klemme) går til VCR). Jeg kan tilslutte fx DVB-T boksen til det midterste SCART stik og så finder TV selv denne AV indgang når den starter op fra slukket tilstand. Jeg kan ikke finde ud af at vælge denne AV indgang selv om der på fjernbetjeningen er en AV knap og også en SOURCE via MENU funktion. Når denne SOURCE bruges kan man bladre mellem forskellig AV indgange, men det er som om der ikke rigtig er registreret eller tilknyttet noget til disse indgange.

Man må da kunne vælge AV indgange og ikke være nødsaget til at skulle slukke og tænde det gamle skidt hver gang man skal skifte mellem fx AV og TV

Jeg har hårdt brug for hjælp fra en B&O kyndig herinde...

Hilsen Thorsen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 18:49

Peter Pan er ham der er "nørd" det område.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Thorsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 18:55

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Peter Pan er ham der er "nørd" det område.

Så håber jeg, at han ikke er taget på skiferie...Big smile

Thorsen
Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 21:01
AV knappen på Beo4 er kun til at "flytte" lyd fra et tilsluttet lydanlæg til Fjernsynets højtalere eller modsat.

Ikke B&O udstyr der er tilslutet  midterste scart-stik kan registres i som V.AUX i source menuen, og efterfølgende vælges som V.AUX på Beo4.

Det yderste scart-stik (uden klemme) er beregnet til decoder f.eks til et optionelt indbygget sat-modul. I gamle dage skulle bruge D-MAC decoder for at se visse kodede satellit kanaler. Udstyr tilsluttet her kan således ikke vælges på Beo4, men ved sluk og tænd for udstyret, skifter Avant selv til denne kilde, hvis der kommer signal.

/Frank

Redigeret af frankmj - 09-Januar-2010 kl. 21:02
Til top
Thorsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 00:41
Når vi tilslutter fx DVB-T boksen til det midterste SCART stik og tænder udstyret finder TV dette. Men der sker ikke rigtig noget når vi så forbinder HDD til det yderste SCART. Kan man virkelig ikke helt manuelt vælge hvilken SCART indgang TV skal tage signalet fra ? (Hvis der skal optages fra DVB-T boksen skal både denne og HDD jo iøvrigt være tændte - så hvis TV ikke kan håndtere at begge SCART indgang er aktive er det jo ikke så godt)

På det lille display på toppen af TV via at indgangen er "D??" (Kan desværre kun huske at det starter med "D" og er på 3 bogstaver... Embarrassed )

Thorsen

Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2009
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Thorsen Thorsen skrev:

Når vi tilslutter fx DVB-T boksen til det midterste SCART stik og tænder udstyret finder TV dette. Men der sker ikke rigtig noget når vi så forbinder HDD til det yderste SCART. Kan man virkelig ikke helt manuelt vælge hvilken SCART indgang TV skal tage signalet fra ? (Hvis der skal optages fra DVB-T boksen skal både denne og HDD jo iøvrigt være tændte - så hvis TV ikke kan håndtere at begge SCART indgang er aktive er det jo ikke så godt)

Jeg har hørt om den problematik før, bare på en BeoVision 3

Der var én som skrev for et par uger siden at han ikke kunne få en Mpeg-4 dekoder til at virke på en BV3 fra scart 3 stikket. Det kan du læse om her link

Så vidt jeg kan læse er du ude i samme problem.

Redigeret af MoTiNI - 10-Januar-2010 kl. 09:51
Mit Bang & Olufsen HD Cinema

Mine DVD film /
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu