recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel Grafikkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIntel Grafikkort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Emne: Intel Grafikkort
    Sendt: 10-Januar-2010 kl. 08:51
Mine forældre fik stjålet deres bærebar med atikort i. den havde de givet 2800 for, med windows 7.
Men den kan ikke fås mere, den model.
De bruger den til billeder og de grafiske tunge ting der er i goggle earth. Men kan et intelkort være lige så godt som et alm. ATI eller  nvidia? jeg har ikke selv haft god erfaring. Eller skal op i 4000 kr. klassen hvis den skal ha' et ATI eller Nvidia. den skal helst købes i en fysisk forretning
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:21
gma4500HD kan sagtens køre 2D og google earth uden nogen som helst problemer - har du nok med ram i (4gb) så er den også super når der skal laves noget billedbehandling.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

gma4500HD kan sagtens køre 2D og google earth uden nogen som helst problemer - har du nok med ram i (4gb) så er den også super når der skal laves noget billedbehandling.
GMA 4500HD kan også bruges til dvd/bluray for den. -> http://software.intel.com/en-us/articles/using-h264avc-directx-video-acceleration-with-the-intel-g45gm45-express-chipsets/
.....
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 19:28
Notfast? hvorfor skulle du svare på mit indlæg med noget som trådstarter overhovedet ikke har betragtet som et kriterie? nu er det til forældrene og sandsynligheden for at de skal bruge den til at afspille blueray er jo dermed ikke synderligt stor. (en BD-afspiller vil nok være mere naturligt at stille i forældrenes stue. jeg ville aldrig kunne få mine forældre til at afspille dvd/bd via en bærbar. det ville være alt for kompliceret og teknisk for dem.)
Der er ikke nogen som helst ting i T-ducks indlæg som indikerer nogen som helst grafisk krævende brug. (billeder er 2d og det kan de alle og G-earth er ikke synderligt krævende - det kan selv min gamle mac mini med et gma950 grafik klare)
Så rent grafisk kan de klare sig med en hvilken som helt grafikprocessor, men det de ville kunne få glæde af er nok mere rammen når de arbejder med billederne. Det går en tand stærkere og lidt mere "smooth" når der er godt med ram i.

Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Okay  tak for det hurtige svar. Big smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu