|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
dannemand ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2008 Sted: 8000 Status: Offline Point: 212 |
![]() Sendt: 13-Januar-2010 kl. 10:03 |
Hejsa
Jeg kunne egentlig godt tænke mig en NAS til at stå herhjemme, dens primære funktion skal være at tage backup af mine dokumenter, film og musik. Printeren har wifi, så det er ikke af betydning. Sekundært skal den streame film til min PS3 og med tiden streame musik til en enhed ala Squeezebox eller sono. Vi er kun 2 brugere af den og tiden hvormed der skrives og læses er ikke en prioritet for os (mig). Jeg tænker at den skal gemmes i et skab hvor router osv. står og tændes sådan en strømfjernbetjening da vi nok kun skal bruge den et par timer om ugen. Elgiganten har pt tilbud en Iomega 1 tb til 799, http://ipaper.ipapercms.dk/Elgiganten/ side 6-7. Der kan findes et review og specs her http://reviews.cnet.com/network-storage/iomega-home-media-network/4505-3382_7-33490441.html?tag=rnav Samt på deres egen side her: http://go.iomega.com/en/products/network-storage-desktop/home-network-hard-drives/home-media/#overviewItem_tab Da jeg er studerende er pengene ikke til at smide +2000 efter sådan noget udstyr, men hvis ikke den kan opfylde alle behov er det jo ikke værd at smide pengene efter. Min største bekymring er dog om den kan trække squeezeserver? Er ret grøn i denne NAS verden, så hvad er jeres mening og er der noget jeg skal være opmærksom på? På forhånd tak for jeres vurderinger. |
|
![]() |
|
bakkers ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2004 Status: Offline Point: 158 |
![]() |
Jeg har købt følgende og bruger den sammen med min ps3.. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=500835&q=mybook&sp=all
Jeg har kun haft den i 6 mdr så holdbarheden kan jeg ikke fortælle noget om, men indtil videre virker den bare fint..
|
|
Lav let din egen hjemmeside på www.NemmeHjemmesider.dk
|
|
![]() |
|
dannemand ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2008 Sted: 8000 Status: Offline Point: 212 |
![]() |
På de reviews jeg kan finde lyder den bedre, særligt også strømforbruget. Så det kunne sagtens være et alternativ.
Nu lyder det ikke til du har prøvet den med Squeezeserver? Er der andre der har det?
|
|
![]() |
|
SimpleUser ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-August-2006 Status: Offline Point: 231 |
![]() |
Hej Dannemand,
Såvidt jeg forstår, anbefales det at et NAS der kører Squeezeserver skal have mindst 128 MB RAM, og Iomega har kun det halve.
Men om det kan lade sig gøre alligevel, det ved jeg ikke.
|
|
![]() |
|
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
![]() |
Den kan ikke læse NFTS-formaterede eksterne harddiske. Vær opmærksom på at for de fleste ville dette format være at foretrække, hvis de ville udvide udover 1TB.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Tvivler kraftigt på at du kan få SqueezeCenter til at køre fornuftigt på nogle af ovennævnte alternativer. HVIS det er et kriterie med Squeezebox Server uden yderligere indkøb senere hen, vil jeg anbefale dig at udvide budgettet eller kigge på hvad du kan få brugt for pengene - en kammerat har for nyligt solgt sin Synology DS-207+ for omkring 1300 inkl en HDD - så det burde være muligt at finde noget i den retning - bare husk at ram alene ikke er nok - den indbyggede processor og platformen er også vigtig i forhold til at kunne køre Squeezebox Server.
|
|
![]() |
|
kdobm ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
Jeg har sådan en fætter her http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=readynas+duo&pid=438871
Kan ikke huske hvad den kostede på tilbud i elmutanten, men mener det var omkring 1400. Hæng mig ikke på prisen.
Den klarer opgaverne rigtig fint, samt squeezeserver er preinstalleret.
Jeg er rigtig glad for den, prisen kontra ydelse er i mine øjne rigtig fornuftig.
Morten
|
|
![]() |
|
![]() |
Det var desværre lidt det jeg frygtede, hvis jeg skal til at op omkring de 1500 + Squeezebox, så er det sgu for mange penge at bruge. Jeg må jo nok desværre afvente et tilbud i stil med din vens. Eller at Elgiganten får smidt noget på bud.
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Iomega er på den liste af NAS'er, som Sonos ikke kan spille sammen med: https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=42
/kris Redigeret af kris - 14-Januar-2010 kl. 08:42 |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
![]() |
Har lige læst lidt inde på slimdevices og måske kommet på en anden ide.
Jeg har lige skiftet bærbar computer da skærmen på den anden mere eller mindre gav op, den kan stadig bruges, men med hvide streger vandret. I princippet kan jeg vil købe my book world edition og bruge den som NAS, når jeg så får økonomi til det kan squeezebox server installeres på den gamle bærbar og så bruge den til det formål. Den gamle bærbar har en Intel Core Duo T2350 / 1.86 GH processor og 2 gb ram og 120 gb harddisk. Det eneste problem kan så blive strøm, men hvis den er slukket når den ikke bruges går det vel. Er det måske en bedre plan?
|
|
![]() |
|
![]() |
Efter lidt søgning har fundet en D-link DNS 323 til 1211, så vidt jeg kan læse er det incl 1 tb.
Det burde vel være det endelige svar? Noget at tilføje?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() |
Du kan da bruge din bærbare som NAS, så skal du bare haven en alm. ekstern HDD hvis de 120Mb ikke er nok.
Smid FreeNAS på den.
|
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |